• Kacci

Naturdiet

Imorgon tänkte jag börja med Naturdiet, någon som hänger på?
    Jag tänkte byta ut de flesta måltider, beror lite på hur dagen ser ut, så jag kommer skifta.
    Någon som provat det med lyckat resultat?
    Vill gärna gå ner ca 5-10 kg...

Hör av er!! :)

• Svar på tråden Naturdiet
  • SB_Helena

Linizzen

Eftersom jag startade i måndags så vill jag vänta en vecka innan jag väger mig. Men jag kan känna redan nu att jag har gått ner. På mig är det magen som syns när jag går ner och upp i vikt. Annars brukar man ju se i ansiktet, men icke på mig=/ Så på måndag ska jag komma med positiva resultat, hoppas jag=)

Det är ju underbart 2 kg alltså, då har vi liknande mål..Det kommer vi klara. Fast jag har ingen aning ur jag kommer att se ut 16 kg lättare. Jag är 182 och vill väga 69 kg, det låter bra. Men det kanske är för mycket, jag vet inte.

• Jomenvisst

Ett problem som jag lever med efter de här snabba viktnedgångarna jag haft, är att jag har jätte problem med att gå ner i vikt och ökar t.om om jag bara lever på salladsblad. Har slutat med att jag via läkare har fått medicin för att ställa om kroppens produktion av de signalsubstanser som är inställda på svält.

Det man först och främst tar bort i vikt är ju vatten däravden snabba viktnedgången i början. Sen tappar man mer och mer av det nyttiga i kroppen som muskler mm. det pga att kroppen spar energi i form av fett. (Hade vi spart energi i kroppen med muskler skulle via vara gigantiskt stora läs mer i ex. på nätet och Naturkunskap böckerna från grundskolan.)

Min erfarenhet är som just Misi har. Nu kan jag t.o.m gå upp i vikt av att bara köra ex. "soppor" i en vecka. Kroppen är helt enkelt inställd på svält och kommer vara det tills man äter normalt igen vilket man måste göra ngn gång.

Nu sitter jag här med x-antal kilo övervikt men har insett att det hela tar tid och ork. de snabba varianterna går inte i längden. Så jag rekommenderar en bra dietist och ett raskt promenadtänk med stavar till att börja med. Det är ju varm och skönt ute och fågelkvitter. Ska ut och bränna lite kalorier med vovven nu. Uppförsbackar ger snygg rumpa. dammigt gym får komma till vintern igen.

Sen tycker min make om mig mer när jag inte är hungrig, sne och vimsig när jag inte går på dieter. (betygen rasar snabbt om man inte får kolhydrater att tänka med.)Kanske ngt att fundera på. Vore intressant att veta om fler råkat ut för samma effekt när ni gått på dietpulver.

• smultronet

Håller helt med dig,
    jag har gått upp från 65 till 99,9kg för att jag drack pulverdiet
    jag gick ner från 77kg till 65kg med pulver, men efter det gick jag upp till 99,9kg.

så jag fattar inte varför vissa dricker massa onödigt pulverskit, bästa är ju motion och nyttig mat, med det har jag gått ner till 95kg, och jag har gått ner 1,6kg på 5 dagar med mat och träning, så det funkar klart bäst med mat och träning.

• SB_Helena

Jag dricker både "pulvermat" och äter vanlig mat. Varför jag kör med pulver nu är för att jag vill tjuvstarta min viktminskning. Jag ser alltid till att få i mig minst 1300 kcal per dag. Men att bara dricka pulver tror jag inte funkar i längden. I början går man ner med pulver så det ökar min motivation. Det är varför jag gör det. Men folk som bara äter 600 kcal per dag kan inte må så bra, inte deras kropp heller.

• Linizzen

SB_Helena:
    Roligt att det känns som du har gått ned. Låter fint :) Idag har jag ätit pulver till frukost o lunch sedan har jag tränat och ätit mat efteråt. Det känns härligt när vågen rör sig. man blir peppad av det.
    Hoppas att vågen visar minus för dej på måndag. Lycka till nu i helgen!! Kram!

• SB_Helena

Linizzen
    Detsamma!! Även fast jag tjuvade en bit av en chokladkaka igår så körde jag två pass idag på gymmet för att kompletera. Men det ska nog gå bra ändå, ikväll är ju Valborg så frestelserna blir många. Men jag hoppas vågen visar minus på måndag i alla fall=)

• SB_Helena

OCH det gjorde den minus 3 kilo:) Härligt, nu får man motivation så det räcker och blir över.

Linizzen
    Hur gick det för dig? Överlevde du helgens festligheter?

• Linizzen

SB_helena:

Nope klara det aldrig helgens festligheter :( Blev bjuden hem till min bror på valborg, hela familjen kom. Men på söndan tog jag nya tag :)
    Härligt att du har gått ned 3kilo. Jätte bra :) Hoppas på minus också till nästa måndag. Hur mycket väger du nu då?? Kram!

• Kräsen

Nu tänkte jag börja med naturdiet jag också.. men är lite osäker på vilken av alla metoderna som är bäst, jag menar Nutriellt eller Naturdiet, Cambridge - hur funkar det?
    Är lite orolig.. finns det någon åldersgräns för att få köpa dessa pulver? Jag har hört att kassörskan inte ville sälja till nån tjej för att hon var för ung.. finns det verkligen sådana regler?

• MimmiMus

Naturdiet samt Nutrilett vet jag inget o0m man för Cambridge skall du vara 18+.

Mvh, MImmi

Svar på tråden Naturdiet