• Fiie

Uppsalatjejer sommaren 2005

Jag ska gifta mig 11 juni och tycker det skulle vara kul att träffa fler tjejer från Uppsala och prata om den stora dagen. Hur långt har ni kommit osv. Kul med en träff nånstans...

• Svar på tråden Uppsalatjejer sommaren 2005
  • Sommarsolen

Hej tjejer! Här finns en till 30-åring som ska gifta sig i slutet av juli. Lite smått panik med allt som ska fixas och killen som tror att allt ordnar sig i sista sekunden... Jag hänger gärna med er nästa gång.

• OktoberBrud 2005

äppellunden: Gick det bra med din klänning?

• Snärtan

Men då kan ju jag kanske säga till alla att jag är nog i alla fall är yngst med mina 21 år. Fyller 22 i höst och kommer vara det på bröllopet då jag gifter mig nästa sommar.

• mañana

Har helt plötsligt allvarliga problem. Min fotograf (M2Bs farbror) har backat ur. Antar att han är rädd fär att göra ett dåligt jobb.
    Jag skiter i om det inte blir superbra eller inte bara jag slipper lägga ut 4000 kronor plus. Men vi får respektera hans beslut.

Sen så har vi ingen ordning på transporteringen mellan kyrka och festlokal. Skulle ha sambatåg som jag tror jag sa på träffen. Är mycket osäker på det eftersom det skulle kunna floppa helt.

Är överhuvudtaget lite ledsen i dag (PMS?) över att typ ALLA vi frågat om de kan hjälpa till har backat efter ett tag.
    Vänner vi frågade om de kunde vara toastmaster sa nej, solist kanske inte kan (gravid i 9 månaden vilket är jättekul egentligen), violinist ska åka till Mexico och komer hem samma dag som bröllopet och hinner inte öva. Jag förstår att dessa människor har ngt bättre än mitt bröllop på gång men...

Dessutom vägrar mina nuvarande toastmastrar ta ton och vara sånganförare så jag måste värva en sådan också.

Behöver lite uppmuntran.

• mañana

Faran över. Fick peppning av min sambo i går.

Har bokat en fotograf och fixat en till solist.

• OktoberBrud 2005

Vad tråkigt med fotografen! Ni kan inte fråga honom lite fint och påpeka att ni inte förväntar er proffsbilder?

Har också börjat planera mer, och börjat fundera över solist. Känner ingen som kan sjunga så jag tänkte höra med kyrkan.

Hoppas att det ordnar sig!!!

• OktoberBrud 2005

Såg precis ditt nya inlägg - vad bra att det har löst sig!

• mañana

Tack i alla fall OktoberBrud 2005.

• Snärtan

Var ska ni alla brudar gifta er någonstans? Vilken kyrka?

Lite nyfiken bara...

• OktoberBrud 2005

Snärtan: Söderbärke kyrka i Dalarna.

Svar på tråden Uppsalatjejer sommaren 2005