• Våren

Furusunds värdshus

Hej!

Vad tycker ni om Furusunds Värdshus? Någon som varit där på bröllop? Prisvärt? Bra mat? Vill gärna veta vad ni tycker.

• Svar på tråden Furusunds värdshus
  • Snigel

Bettan.R:
    Vi gifter oss den 2 juli. Vem har ni haft kontakt med på Wärdshuset? Vi har pratat med Susanne och Fanny, båda är supertrevliga, liksom Stina-Britt.

Fillifjonk:
    Vad menar du med lunchstandard? Den erfarenhet jag har av Blidö Wärdshus är mycket bra! Jag tycker inte att man kan kalla maten de har på menyn för lunchmat. Vildand kan jag inte uttala mig om, eftersom jag aldrig ätit där, men jag har hört folk som inte alls är nöjda med deras mat och service. Jag har däremot aldrig hört om någon som varit missnöjd med Blidö Wärdshus!

/Snigel

• Fillifjonk

Definition Lunchstandard:
    En meny som inte sticker ut åt något håll vare sig bra eller dålig. Inget nytänkade. Typiskt utanför städerna.

Jag har inte varit där på ett par år.

Jag vill inte säga att det är sämre men vi ville ha en sensationell meny och det kändes inte som vi skulle få på Blidö.

Vildand har inte haft en jämn standard men de skall ha blivit bättre har jag hört.

• Snigel

Fillifjonk:
    Aha... Jag förstår. Jag trodde att lunchstandard var när maten var enkel, typ stekt potatis och korv... Vi är inte så sensationella av oss, så deras skärgårdsbuffé är perfekt för oss.

/Snigel

• Bettan.R

Snigel!
    Snart är det dags! Tiden rinner i väg!
    Hur går det med planeringen?
    Vi har Stina Britt som kontakt på Wärdshuset. Hon är jättebra!
    Maten lika så! hihi..

Blidö passar oss fint, det finns båtar man kan hyra om man vill komma ut på vågorna och det är fin natur, liten söt kyrka och trevligt folk där ute!

Det blir skärgårdsbuffe för oss också!
    Jag håller med dig helt i saken om att vara sensationella..det är inte vi heller.

Här kommer dagens musiktips..
    Lyssna på India Aire "Can I walk with you" om ni vill hitta en fin sång till brölloppet.

MVH Bettan *snart Fru* ...

• Emelud

BettanR & Snigel: När gifter ni er i Blidö Kyrka? Jag gifter mig den 3/9 och ska också ha festen på värdshuset.

• Snigel

Bettan.R:
    Det går bra med planeringen, men jag börjar bli lite stressad nu. Jag är verkligen glad att vi började i tid så att de "stora" sakerna är klara, som mat, lokal, präst, musik, ring, fotograf m.m. Vi ska träffa prästen den 4 juni för vigselsamtal. Vem ska viga er?

Tack för tipset, men vi har redan bestämt all musik. (Om prästen går med på den alltså...)

Vilken kantor ska ni ha?

/Snigel

• Bettan.R

Snigel... Finns du kvar här på bröllopstorget?
    Hur går det för er?

• Snigel

Jag är kvar! Det går bra för oss. Var på Wärdshuset igår och spikade menyn (vi skulle ändra lite på buffén) och lämnade in listan på de som ska sova över. Nu känns det som att det mesta är under kontroll i alla fall... Hur går det för er?

/Snigel

• Emelud

Ni som gifter er i Blidö Kyrka:

Karl-Erik Lindefors, någon som har ngt att säga om honom? Har ingen koll på honom alls, utan den enda präst jag träffat som jobbar där ute är Liisa Björklund.

• Snigel

Emelud:
    Vi ska vigas av Karl-Erik den 2 juli. Han är lugn och behaglig att prata med. Han var även den som döpte och konfirmerade mig, så det är lite speciellt. Vi har träffats en gång och gått igenom vigselordningen, men har även haft mailkontakt och telefonkontakt. Han är bra, det blir som man har planerat med honom. Han är också öppen för förslag på ändringar och egna idéer från brudparet. När ska ni gifta er?

/Snigel

• Emelud

Snigel: Tack för snabbt svar. Jag känner mig inte speciellt ororlig beträffande vilken präst man får. Tycker de flesta präster man träffat verkar så lugna och lätta att ha och göra med. Vi gifter oss den 3/9, så det är ett tag kvar. Men det går fort! Vi kommer att ha festen på värdshuset. Ni då? När gifter ni er?

• Emelud

Snigel: så....läste lite fort där tror jag! Ser ju nu att ni gifter er den 2/7. Roligt...då är det inte långt kvar! Ska ni ha festen på värdshuset?

• Snigel

Emelud:
    Ja, vi ska vara på Wärdshuset. Vi ska äta deras skärgårdsbuffé. Tårta bakar min mamma och svärmor.

I september kan det vara jättefina varma dagar, nästan som sommarvärme!

Har du någon anknytning till Blidö?

/Snigel

• Emelud

Snigel: Mina föräldrar köpte sommarhus på Blidö/Eknäs när jag var 2 år, så jag har spenderat vartenda sommarlov och andra lov där! Lustigt nog så var det först i oktober som jag var inne i kyrkan....det har tagit 28 år att ta sig dit och titta!

Har du ngn anknytning?

• Snigel

Emelud:
    Jag är uppväxt i Kalvik, strax söder om Blidögård, där kyrkan ligger. Mina föräldrar bor kvar, men jag och min blivande bor i Uppsala.

/Snigel

• cajsan

Snigel: Hi,hi,,, vi ska döpa vår son i Blidö Kyrka den 2 juli 13.30 (innan er eller hur?!)
    Vi ska oxå ha Karl-Erik (han döpte även mig för 30 år sedan!)

• Snigel

cajsan:
    Ja, det blir före oss. Vi gifter oss kl. 15, men ska hålla på och fota och så på kyrkogården innan, så ni kommer nog att se oss knalla omkring där.

/Snigel

Svar på tråden Furusunds värdshus