Furusunds värdshus
Hej!
Vad tycker ni om Furusunds Värdshus? Någon som varit där på bröllop? Prisvärt? Bra mat? Vill gärna veta vad ni tycker.
Hej!
Vad tycker ni om Furusunds Värdshus? Någon som varit där på bröllop? Prisvärt? Bra mat? Vill gärna veta vad ni tycker.
Har bara tagit båten dit för att ta en öl, tyvärr. Men det verkar ju mysigt.
Hej!
Jag skulle tipsa om att åka dit och kolla själva! Jag har inte varit där på fest själv, men jag vet att många väljer att ha sitt bröllop där. Ett annat tips i området är Blidö Wärdshus. Där ska vi ha vår bröllopsmiddag. Deras mat är toppenbra och folket som jobbar där är bra att ha och göra med.
En sak jag hört om Furusunds Wärdshus är att ett par som kom dit för att bo på hotellet inte fick sitt rum p.g.a. dubbelbokning, så det kan ju vara värt att kolla upp bokningar extra noga...
Var ska ni gifta er?
/Snigel
Tack för info, ska kolla upp Blidö Värdshus också.
Vi har varken bestämt datum eller försökt boka kyrka, tänkte försöka hitta en lokal vi gillar först - inte så lätt att få allt att stämma...
Hej Våren! Hur går det med planerna?
Åk ut och titta på Blidö! Det är så vackert där ute!
Vi ska vigas i Blidö kyrka och middagen blir på Blidö Wärdshus! Personalen där ute är mycket lyhörda och trevliga och öppna för förslag! jag kan varmt rekomendera dem!
En annan kyrka med fantastiskt läge är Länna kyrka, samma församling som Blidö. Den ligger också vid vatten och är en vacker kyrka i sten.
Snigel var gifter du dig?
Här är en till som har funderat på att gifta sig där ute.. men vi får se vad det blir.. Har varit på bröllop i Blidö K:a och det är jätte mysigt och fint...
Bettan.R: Vi gifter oss också i Blidö kyrka! När gifter ni er? Vad ska ni ha för mat? Vi ska ha skärgårdsbuffé.
/Snigel
Hej igen!
Snigel: Jag tror det blir skärgårdsbuffé för oss också! Vi har inte bestämt än men den vekrar jätte bra! Vi gifter oss i maj och jag längtar!
När är det dags för er?
/Bettan
Hej
Vi gifter oss också i Blidö Kyrka & ska ha festen på värdshuset. Datum för oss är den 3:e september, så det är ett tag kvar.....men tiden går fort!
Här en blivande brud som faktiskt ska gifta sig i ovan nämnda Länna Kyrka. Otroligt vacker kyrka. Sedan ska vi faktiskt ta oss till Furusunds Värdhus för vår bröllopsfest. Jonas som man har kotakt med är helt fantastisk och mycket tillmötesgående!! Prismässigt ligger de väldigt bra till. Vi ger 625:- för trerätters med vin, vickning, kaffe med avec, och mousserande före middagen. Det som känns bra är att vi disponerar hela värdhuset när vi har festen. Sen får de som vill hyra rum, vilket blir nästan alla iallafall eftersom det ligger så långt från stan. Men detta gör ju att vi kan umgås med de flesta även dagen efter då vi också blir kvar i deras sk. svit!! Endel av hotellrummen har ju fantastisk utsikt!!
Som sagt jag rekomenderar än sålänge väldigt gärna Furusunds Värdshus!!!!! Rekomenderar att du tar kontakt med Jonas! Om det är till sommaren gör det nu, för de är väldigt bokade!!!
Lycka till med sökandet!
Hejsan,
Jag har tillbringat samtliga mina sommrar i furusundstrakten och har under mina studieår jobbar extra på furusunds värdshus.
Jag var först lite osäker på om jag ville ha mitt bröllop på värdshuset för jag var rädd att det skulle kännas som att gå till jobbet men jag har besökt Blidö värdshus, Vildan, Ångbåtsbryggan och även provat den lokala cateringen. Furusundsvärdshus är åtminstonne 5 pinnhål bättre än de andra ställena.
Jag var med från början när Jonas tog över värdshuset och har sedan besökt det regelbundet både som gäst och arbetet extra. När Jonas och Christina startade hade de ingen erfarenhet från restaurang eller hotell men på 6 år har det hänt väldigt mycket. De har verkligen blivit proffsiga.
Jag tycker att de andra ställena serverar lite mer lunchstandard och eftersom jag är mycket matintresserad själv var det inte svårt att välja Furusunds värdshus.
// Fillifjonk