• Jenjo

Servetter - Linne eller papper?

Vad tycker ni linne eller papper? Själv tycker jag att linne är mer festligt, men samtidigt finns det ju så mycket kul i papper att beställa på nätet med tryck och i färg och allt.

Egentligen skulle jag nog vilja ha linne, men det är ju så dyrt. Någon som har tips på om man kan få tag på billiga linneservetter någonstans?

Sy själv har jag tänkt på, men vi har över 100 gäster så det känns lite jobbigt faktiskt. Det finns ju rätt mycket annat att pyssla med...

• Svar på tråden Servetter - Linne eller papper?
  • Jenjo

Kom på att min lillasyster ska till Bangkok inom kort. Tror ni att man kan få uppsytt billigt där? Brukar ju vara billigt med det mesta i textil där.

• lillsmurf

I stort sett allt går att få uppsytt i bangkok för en billig peng.

För att svara på din fråga, enligt mig är pappersservetter inget alternativ, tycker att det ser billigt/tråkigt ut med papper! Men smaken är ju som baken.

Har man buffe kan man kanske tänka sig att ha pappersservetter.

• Sara Sahara

Vi ska ha cateringfirma och där kostar linneservetterna 10:-/st.

• Gable

Om ni ska ha buffé så är det kanske bättre med pappersservetter. Har ni 3-rätters så skulle nog jag rekommendera linne. Det beror ju också på vart ni ska ha festen är det i en bygdegård kanske det blir lite over-do-it med stora kandelabrar, linnedukar och -servetter.

• lillsmurf

jenjo - jag hittade vita linneservetter hos aladdinsuthyrning för 5.50 st, kolla där vet jag om du inte vill sy upp.

• Jenjo

Vi ska ha 3-rätters (ej buffé) plus tårta på en herrgård, så det är inte att "over-do-it". :)
    Har tittat på att hyra förut, men jag tyckte att jag fick ett ganska dyrt pris. 5,50 lät bättre än det jag fått. Tänkte dock ifall det var riktigt billigt i Thailand kanske det var en ännu bättre idé. Då kan man ju använda dem fler gånger. Hon får kolla priser så får vi se. Vet inte hur bråttom det är att boka sådant. Vi gifter oss 2 juli.

• Jenjo

Äsch nu är den där ;) smileysen där igen. Fattar inte varför den dyker upp ibland ur tomma intet. Så fort man skriver ett )

• Kattis72

Vi kommer ha pappersservetter då vi har valt buffé. Vi kommer att trycka våra namn på dem samt bröllopsdatumet så det blir lite finare!:D

• Jäännie

Visst finns det lite finare pappers servetter Dunilin eller vad de heter, vart kan man få tag i sånt och vad kostar de??

• MoAm

Har också undrat vad Dunilinsevetter kostar...

• Jenjo

Eftersom det är så jobbigt att skriva in länkar här hänvisar jag till google istället. Sök på "dunilin servetter bröllop". Jag hittade 3 leverantörer tror jag, som kunde fixa tryck.

Vet inte hur jag själv ska göra, funderar nog på linneservetter ändå. Det kostade ändå ca 5 kr styck med Dunilin med tryck och det är ju inte långt ifrån vad det skulle kosta att hyra linneservetterna.

• johansson

IKEA har kraftiga vita servetter som är som ett mellanting mellan pappers och linneservetter. Kanske kan vara ett alternativ.

• lillsmurf

De har även dunilinservetter på aladdinsuthyrning.se gå in där och kolla, jag har blivit helt frälst i sidan, vill hyra massor till vårt bröllop, hehe!!

• dags i juni

Hej. Förlåt att jag "lånar" tråden lite, men jag bara undrar, bara för att man ska ha buffé behöver väl inte festen bli mindre fin för det. Vi ska festen i en underbar gammal grosshandlarvilla med gamla fina ljuskronor mm. Och vi ska ha buffé. Vi kommer att ha linneservetter och kandelabrar och hela köret. Vill egentligen bara säga att jag tycker det är precis lika fint med buffe som sittande tre-rätters. Det beror väl på hur man har gjort hela upplägget om det känns finare eller inte antar jag.
    Hej från mej.

• Jäännie

Hittade Duni:s katalog här i stan hos en kontorsleverantör, de har en hel del fina servetter, jag fick lite inspiration från bilderna. Har ingen aning om den finns på nätet men det fann verkligen trevliga bilder i katalogen iaf.

• Callimillae

Hej!

Denna aladdins uthyrning, nån som vet vilka av engångsglasen som kan vara till champagne?

Svar på tråden Servetter - Linne eller papper?