• Pess

    Din drömring!

    Med betoning på dröm!

    Mellan alla trådar om kuvertavgifter, jobbiga svärmödrar och struliga kina-sidor, tänkte jag att det kunde vara en välbehövlig paus från verkligheten att ha en tråd med bara massa glitter i!

    Jag vet att det finns en tråd där man kan ladda upp bilder på sina egna vigelringar, och den är alldeles underbar att kika i, men den uppdateras ju inte superofta med nya gobitar! (Vi får gifta oss lite oftare helt enkelt! ;)) 

    Så nu tänkte jag att en tråd, i vilken man får sväva iväg helt och hållet och gå loco på alla vackra ringkreationer ute i världen, skulle vara på sin plats!


    Bortse från ekonomiska hinder, låtsas som att blodsdiamanter inte finns, du har alla förutsättningar i världen att välja exakt den ring du önskar, att den ska fungera att bära i ditt jobb som vårdbiträde? Pfft! I den här världen kommer du aldrig behöva arbeta en dag i ditt liv! Alltså inga begränsningar, what so ever!

    Men, du får inte välja någon av dina egna ringar!

    Vilken skulle du välja då?

  • Svar på tråden Din drömring!
  • Pess
    Ms T skrev 2015-03-13 12:46:20 följande:

    Åh går det inte att se:( kolla gärna under mina bilder


    Ursäkta att jag är så oteknisk, men var hittar man folks bilder? :) Vill ju hemskt gärna se din drömring :D
  • Pess
    zero skrev 2015-03-13 08:13:07 följande:
    Ja några miljoner hade ju aldrig varit fel :)

    Här är en video på ett sådant alternativ (dvs brun orange dessutom i en av de slipningar som tilltalar mig mest men hur mycket, får jag se snart)

    Desto mörkare en diamant är desto svårare är det att se fasettmönstret.

    Man hade nog hittat ett eller annat sätt att göra sig av med dem ;) 


    Gud så vacker den bruna stenen var! Fantastisk nyans och lyster trots den mörka färgen! Gillade även den med rosa "underton" :)  Skulle du kunna tänka dig att ha en brun som vigselring eller tänker du dig att den ska sitta på andra handen? :)

  • zero

    De är ju billigare än färglösa eller nära färglösa diamanter så man får mer sten för pengarna men tja, det är svårt det där! jag gillar både och, handlar mycket om hur man väljer att fatta diamanten och det är det svåraste när det gäller färg,tycker jag.

  • Pess
    zero skrev 2015-03-13 23:52:33 följande:

    De är ju billigare än färglösa eller nära färglösa diamanter så man får mer sten för pengarna men tja, det är svårt det där! jag gillar både och, handlar mycket om hur man väljer att fatta diamanten och det är det svåraste när det gäller färg,tycker jag.


    Ah okej! Ja, det kanske behövs en ganska "luftig" fattning för att den ska komma till sin rätt? Eller?
  • zero

    Alltså jag personligen hade satt den i en halo. Problemet är väl att den gör sig bäst i typ allt utan vita metaller egentligen och vita metaller är det jag föredrar. Så troligen hade jag fått sätta den i en platina halo fast med klor och eventuellt detaljer i en annan metall.

  • Ms T

    Jag kan verkligen inte ens via datorn lägga upp bilderna här. Gå in på mitt bildgalleri så får ni se dom bägge. När jag försöker lägga upp bilder så försvinner allt i sidled ur bild!Det går inte att få tillbaka det

  • augusti

    Vilka fina ringar!

    Jag har totalt snöat in på morganit ringar. Den stenen är såååå fin! Dessutom mkt mer prisvänligt så jag är inne på att flytt min förlovningsring till andra handen när vi gifter oss, och ha ett set morganitring istället. Tror dock jag ska leta mig till en mindre sten av praktiska skäl, men iom att det inte finns några hinder nu så slänger jag fram någr exempel med stora stenar!

    www.etsy.com/se-en/listing/214733105/3-ring-sets-14k-rose-gold-12x8mm-pear

    www.etsy.com/se-en/listing/209958830/3-ring-set-7mm-cushion-morganite-ring

    www.etsy.com/se-en/listing/195219318/vs-7x9mm-oval-morganite-ring-solid-14k

    www.etsy.com/se-en/listing/201194985/tabitha-9x6mm-14kt-rose-gold-pear-fb

    Typ så :)

  • Jullis

    Jag har en brun diamant i min förlovningsring, som jag designat själv! Så jag har ju liksom min drömring redan hihi... ???? Diamanten är guldfärgad och kallas nog hellre "champagne". Den är nästan 0.5 ct och sitter i bezel-fattning (heter så på engelska, jag vet inte det svenska namnet). Runt sig har den en halo av 16 st färglösa 0.01'or i fadenfattning. Jag har valt rött guld, dels för att det går väldigt fint ihop med centerstenen och dels för att jag tycker vitguld kräver för mycket underhåll.

    Sitter med paddan nu och kan därför inte lägga upp någon bild. ????


    zero skrev 2015-03-14 09:04:57 följande:

    Alltså jag personligen hade satt den i en halo. Problemet är väl att den gör sig bäst i typ allt utan vita metaller egentligen och vita metaller är det jag föredrar. Så troligen hade jag fått sätta den i en platina halo fast med klor och eventuellt detaljer i en annan metall.


    Pess skrev 2015-03-14 01:19:43 följande:

    Ah okej! Ja, det kanske behövs en ganska "luftig" fattning för att den ska komma till sin rätt? Eller?


Svar på tråden Din drömring!