• NannZ

    Festlokal i Sundsvall?

    Hej! Jag ska gifta mig nästa sommar och funderar då alltså på vad det finns för festlokaler i Sundsvall.  Någon som vet?  Är det någon som vet ungefär vad de kostar också? Jag vill gärna ha en lokal där en middag kan övergå i fest med dans och så :)

  • Svar på tråden Festlokal i Sundsvall?
  • Sofia2015

    Ja hua, alldeles för dyrt. Plus att vi gärna vill ha något mer lantligt eftersom vi vill ha vigseln i anslutning till festlokalen.

  • Sofia2015

    Hur har du gjort med fotograf förresten? Jag har enormt svårt att hitta en jag gillar som inte är svindyr. Sjukt ironiskt eftersom jag själv är bröllopsfotograf. =P

  • NannZ

    de fanns några gamla skolor häromkring som också hyrde ut lokal. 
    Fotograf hade jag riktigt tur med faktiskt. Min mosters man är sjukt duktig fotograf så jag frågade helt enkelt honom :) så han gör det gratis åt mig :) Men jag vet några privata fotografer som är jämarns duktig! Josefin Ellström tillexempel är en av de bästa jag vet, också Amanda styrman och Emelie Böhlen är riiiktigt bra "amatör" fotografer (Alla dem har gått någon form av fotokurs och alla dem har tidigare fotat event och så :) De har med största säkerhet portfolio av deras arbeten sedan tidigare om man vill se :)

  • Sofia2015

    Jag kan absolut tänka mig en amatörfotograf, men jag har som krav att de har plåtat ett par bröllop innan. Har du länkar till något dina tips har fotat? :)

  • Sofia2015

    Jaaaa!! Vi får behålla Stornäset! =D

    Nu gäller det bara att hitta en bra cateringfirma som kan fixa käket. Ikväll kommer mamma och tar mina mått så jag kan beställa klänningen också!

    Save the Date-korten är klara (fem stycken bara) och photobooth-propsen beställda. Nu ska jag bara göra layouten för inbjudningskorten och bestämma blommor och fotograf så känner jag att jag ligger bra i fas sen ;)

  • NannZ

    härligt! blir så glad att du fick behålla den! det blir aldrig samma om man måste ta ett andrahandsval

  • Sofia2015

    Tack! Det känns jätteskönt. =)

    Skickade precis iväg beställningen på klänningen också, så skönt att det äntligen händer nåt!

  • Sofiaz

    Hej! Hur gick det med klänningen från ebay! Blev det bra? Var ni nöjda med era bröllop?

Svar på tråden Festlokal i Sundsvall?