• Sofia2015

    Festlokal i Sundsvall?

    Kul med en till Sundsvallsbrud! Jag och min sambo bokade precis Stornäset ute på Alnö för vårt bröllop efter att ha varit ut och tittat på det. De har en jättefin trädgård där vi tänkte ha vigseln och en jättestor lokal med flera rum där man får plats 100 sittande i det stora rummet men det finns ändå rum om någon vill dra sig undan lite. Jag tror det kommer bli jättebra!
    Det kostar 4000:- för fredag-söndag och då ingår diskning och slutstädning!

  • Sofia2015

    Det har varit ett vårdhem, det stämmer, men det är ingenting man märker nu. Man får ha fest hela natten vad jag förstod :)

  • Sofia2015

    Har hon jobbat där? Vi har samma problem med en bekant och Boda Borg... hon vägrar åka dit. =P

    Jag har även fått tips om Gula Villan, men jag har inte riktigt lyckats luska ut hur det ser ut eller vart det ligger...

  • Sofia2015

    Gula villan verkar vara svårgooglad, men jag vet att det är samma kille som har Arenarestaurangen på IP som har det, du kanske kan hitta nån mail till honom?

    Hur går det annars med planeringen? Var har du tänkt köpa klänningen? Jag var in på Eleganten men tyckte inte alls om deras utbud, plus att kvinnan i butiken fullkomligen stank cigarettrök... otrevligt! Var ner på Lyckliga gatan också, hon var betydligt trevligare! Funderar dock på om jag ska beställa från Kina... =)

  • Sofia2015
    NannZ skrev 2014-07-25 16:36:44 följande:

    Hehe ja min klänning kommer med posten från kina imorgon :) Så jag hoppas att den faktiskt är fin hihi x) Aliexpress.com heter sidan där jag hittat min klänning. I övrigt letar jag efter mycket DIY saker för att hålla kostnaden nere + att jag ÄLSKAR att pyssla :) Annars har vi bara bestämt präst, och färgtema än så länge, Vet också vilken klänning då och vilka tärnor vi ska ha och toastmaster + madame ( vi ska ha min mamma och hans pappa så att våra släkter måste prata med varandra - Min släkt ska bara veta att hans pappa är toastmaster och min släkt ska bara veta att min mamma är toastmadame så att de måste ta kontakt med motsatt släkt) = påtvingad kontakt ;) hehe


    Ni har ju kommit långt ändå! Jag tänkte också DYI:a en hel del, letar just nu billiga småbitar med spets som jag ska ha till inbjudningarna. =) Jag vill gärna se bild på klänningen när du fått den och höra om den blev som du tänkt!

    Smart med den påtvingade kontakten, jag är rädd att våra släkter kommer krocka en del, hans är ganska... finsk. =P
  • Sofia2015

    Hej!
    Hur går det med planeringen? Blev klänningen bra?

    Vi läste ju precis i ST att Stornäset kanske kommer bli asylboende, så nu känns det som att vi måste kolla på alternativ... Har ni hittat nån lokal?

  • Sofia2015

    Oj jösses, bra jobbat! Jag står fortfarande och stampar med cateringen och lokalen nudå, fast jag trodde det var klart.

    Klänningen var superfin! Jag har hittat en jag gillar som jag tänkte beställa om jag inte hittar nåt på den resa jag snart ska göra. =)
    www.ebay.com/itm/White-Ivory-A-Line-Wedding-Dress-Bridal-Gown-Custom-Size-6-8-10-12-14-16-18-20-/251668683756?

    Gällande tårta så funderar vi på att be om provsmak från typ Maxi och CityGross, men jag har för mig att Pallas har rätt bra tårtor! Blommor vet jag inte riktigt hur jag ska göra med heller, kanske kolla med de där nere på 1891, vad de nu heter.

  • Sofia2015

    Ja, jag gillar särskilt draperingen som säkert kan bli ganska smickrande. =) Och sen gillar jag priset... men man tar ju en risk när man beställer via ebay!

    Jaa, jag är faktiskt inte helt 100, men det känns om att man borde boka en tid. Vissa tar betalt för provsmakningen, som man sedan räknar bort på priset om man beställer tårtan därifrån. Jag har dock läst på flera ställen att typ CityGross har gratis provsmakningsbitar.

    Vi gifter oss 11 juli, om vi får tag på lokal då. =P Vi har nästan gjort klart våra Save the Date (iofs bara 5 stycken, till de som kommer långväga ifrån), så jag vill helst inte ändra datum... man har ju som ställt in sig på den elfte nu!

  • Sofia2015

    Tack! Ja, jag vill nog gärna ha kvar vårt datum ändå, det kändes rätt redan från början.
    Vi räknar med att bli typ 85-90 pers, så det är lite svårt att hitta nåt som inte kostar skjortan. Har mailat med Österströms konferens, men det ligger egentligen lite väl långt bort, plus att de vägrar säga vad det kostar + att det är bokat den 11e. Inte klockrent alltså!

    Funderar nästan på att bara hyra ett jättestort partytält och låna en lägda nånstans. =P

  • Sofia2015

    Ja hua, alldeles för dyrt. Plus att vi gärna vill ha något mer lantligt eftersom vi vill ha vigseln i anslutning till festlokalen.

  • Sofia2015

    Hur har du gjort med fotograf förresten? Jag har enormt svårt att hitta en jag gillar som inte är svindyr. Sjukt ironiskt eftersom jag själv är bröllopsfotograf. =P

  • Sofia2015

    Jag kan absolut tänka mig en amatörfotograf, men jag har som krav att de har plåtat ett par bröllop innan. Har du länkar till något dina tips har fotat? :)

  • Sofia2015

    Jaaaa!! Vi får behålla Stornäset! =D

    Nu gäller det bara att hitta en bra cateringfirma som kan fixa käket. Ikväll kommer mamma och tar mina mått så jag kan beställa klänningen också!

    Save the Date-korten är klara (fem stycken bara) och photobooth-propsen beställda. Nu ska jag bara göra layouten för inbjudningskorten och bestämma blommor och fotograf så känner jag att jag ligger bra i fas sen ;)

  • Sofia2015

    Tack! Det känns jätteskönt. =)

    Skickade precis iväg beställningen på klänningen också, så skönt att det äntligen händer nåt!

Svar på tråden Festlokal i Sundsvall?