• NannZ

    Festlokal i Sundsvall?

    Hej! Jag ska gifta mig nästa sommar och funderar då alltså på vad det finns för festlokaler i Sundsvall.  Någon som vet?  Är det någon som vet ungefär vad de kostar också? Jag vill gärna ha en lokal där en middag kan övergå i fest med dans och så :)

  • Svar på tråden Festlokal i Sundsvall?
  • Anonym (CC)

    Jag har hört att man kan hyra Kyrkans hus men jag vet inte hur det är med nattfesten där? om det är tillåtet alltså. Sean är Englaporten en ganska fin lokal. 

  • NannZ

    Är det någon som hyrt nåt av dessa någon gång och har ett ungefärligt hum om kostnaden? Jag pratade med englaporten men de slutade svara då jag hade så många frågetecken i min planering :S

  • Sofia2015

    Kul med en till Sundsvallsbrud! Jag och min sambo bokade precis Stornäset ute på Alnö för vårt bröllop efter att ha varit ut och tittat på det. De har en jättefin trädgård där vi tänkte ha vigseln och en jättestor lokal med flera rum där man får plats 100 sittande i det stora rummet men det finns ändå rum om någon vill dra sig undan lite. Jag tror det kommer bli jättebra!
    Det kostar 4000:- för fredag-söndag och då ingår diskning och slutstädning!

  • NannZ

    Åh! Va kul med någon härifrån! Hur ligger det till med festen om man ska vara där? får man ha fest och vara där sent på natten?

  • NannZ

    Jag mailade dem å de hade min helg ledig för nästa sommar...men då vill inte min mamma komma på festen om det är där vi ska vara...för att det tydligen varit ett vårdhem förut.. :s

  • Sofia2015

    Det har varit ett vårdhem, det stämmer, men det är ingenting man märker nu. Man får ha fest hela natten vad jag förstod :)

  • Sofia2015

    Har hon jobbat där? Vi har samma problem med en bekant och Boda Borg... hon vägrar åka dit. =P

    Jag har även fått tips om Gula Villan, men jag har inte riktigt lyckats luska ut hur det ser ut eller vart det ligger...

  • NannZ

    Tror hon kände någon som fick vård där. Att det är det som tar emot, men jag är verkligen inte säker på den saken. Säg till om du får mer info om Gula Villan.

Svar på tråden Festlokal i Sundsvall?