• Forumvärd

    Har du något tips på hur vi skulle kunna förbättra BT?

    Hej hej!

    Har du något tips på hur vi skulle kunna förbättra BT?
    Vad är det som du saknar här?
    Vilka aktiviteter och tävlingar tycker du är roliga?
    Ingen idé eller förslag är dumt utan kör på!

    Låt oss "brain-storma"! Glad

  • Svar på tråden Har du något tips på hur vi skulle kunna förbättra BT?
  • Forumvärd

    När det gäller tävlingar?
    Jag är ju en sådan där som fixar bl.a. tävlingar här på sajten. Skrattande
    Vad tycker ni om det?
    Vilka typer av tävlingar skulle ni vilja se?
    Är ni med och tävlar?

  • Kalaspinglan
    Forumvärd skrev 2014-01-17 13:01:54 följande:
    Tackar tackar!
    När dyker det här problemet med radbrytningen upp?
    Är det när du använder mobil eller dator?
    Vilken webläsare krånglar till det

    Editeringsmöjlighet!
    Ja det är ett mycket bra förslag. Det är toppen att kunna ändra text ett tag efteråt. För ibland snubblar man på tangenterna och så går det inte att ändra.
    Om man använder Explorer funkar radbrytningen jättedåligt, använder man mobilen funkar den inte alls.

    Använder oftast Firefox och där funkar det mesta bra.
  • marolo

    appråpå trådar gör det inte så mycket om de finns kvar, bara man inte kan skriva i de gamla trådarna utan bara läsa. Om tråden är innaktiv vill säga,

    jag skulle gärna se en "lista på tänk på innan du postar" som fäst längst upp i forumet, eftersom det skapas väldigt många trådar över samma sak, fok har problem med att lägga upp bilder och då kan man tipsa om vilken webbläsare de ska använda (vilket hela problemet beror på) och inte behöver göra det varje gång någon har problem med att ladda upp en bild, eller att man ska vara tydlig i sin rubriksättning då det nu för tiden finns väldigt många trådar som heter "hjälp mig!!" och inget mer. 

    moderatorerna är inte särkskilgt synliga, kanske att man ska göra aktiva BT-veteraner till moderatorer? frivilliga såklart.

    frågan som brukar dyka upp kanske borde vara lite påhittigare,
    veckans par håller jag med om är väldigt trevligt :) om inte annat fler repotage om bröllop som medlemmar haft. Glad

  • Forumvärd
    Kalaspinglan skrev 2014-01-17 13:05:40 följande:
    Om man använder Explorer funkar radbrytningen jättedåligt, använder man mobilen funkar den inte alls.

    Använder oftast Firefox och där funkar det mesta bra.
    Tack!
    Vad har du för version på Explorer?
    Jag skickar det här vidare till våra tekniker nu på studs!
  • Forumvärd
    marolo skrev 2014-01-17 13:09:11 följande:
    appråpå trådar gör det inte så mycket om de finns kvar, bara man inte kan skriva i de gamla trådarna utan bara läsa. Om tråden är innaktiv vill säga,

    jag skulle gärna se en "lista på tänk på innan du postar" som fäst längst upp i forumet, eftersom det skapas väldigt många trådar över samma sak, fok har problem med att lägga upp bilder och då kan man tipsa om vilken webbläsare de ska använda (vilket hela problemet beror på) och inte behöver göra det varje gång någon har problem med att ladda upp en bild, eller att man ska vara tydlig i sin rubriksättning då det nu för tiden finns väldigt många trådar som heter "hjälp mig!!" och inget mer. 

    moderatorerna är inte särkskilgt synliga, kanske att man ska göra aktiva BT-veteraner till moderatorer? frivilliga såklart.

    frågan som brukar dyka upp kanske borde vara lite påhittigare,
    veckans par håller jag med om är väldigt trevligt :) om inte annat fler repotage om bröllop som medlemmar haft. Glad
    Tackar!

    Tänker du dig då att det ska vara instruktioner över hur man t.ex laddar upp ett foto,  hur man postar ett inlägg, eller regler i den listan?`

    Moderatorerna jobbar på men i bakgrunden. Vi har ett externt företag som sköter modererandet på BT.
    Men- vad tror du/ni om att ha någon form av Guidesystem?
    Spånar bara på nu- men kanske ett garde av "gamla" BT-ingar som hjälper till i forumet och hjälper medlemmar tillrätta?
    Kan det vara något?

    Ja jag gillar också veckans par!
    Vilka typer av reportage skulle du vilja se? Vad skulle kännas intressant och matnyttigt?
  • Forumvärd

    Nu måste jag tyvärr lämna er men vi ses efter helgen Glad
    Fortsätt och fundera och kom med tips så kikar jag in här på måndag.
    Ha en trevlig helg alla!

  • marolo
    Forumvärd skrev 2014-01-17 13:16:05 följande:
    Tackar!

    Tänker du dig då att det ska vara instruktioner över hur man t.ex laddar upp ett foto,  hur man postar ett inlägg, eller regler i den listan?`

    Moderatorerna jobbar på men i bakgrunden. Vi har ett externt företag som sköter modererandet på BT.
    Men- vad tror du/ni om att ha någon form av Guidesystem?
    Spånar bara på nu- men kanske ett garde av "gamla" BT-ingar som hjälper till i forumet och hjälper medlemmar tillrätta?
    Kan det vara något?

    Ja jag gillar också veckans par!
    Vilka typer av reportage skulle du vilja se? Vad skulle kännas intressant och matnyttigt?
    ja precis, tips som hjälper så att man ska få så tydlig hjälp som möjligt, exemplevis hur man ska rubriksätta eller inte enbart länka till google så man inte ser bilden etc. vilket skulle underlätta senare när sökfunktionen fungerar bättre, snarare tips än regler, eller att det faktiskt går att hitta många trådar om man bara söker bröllopstorget + "jenjenhouse" eller likande på google, eller att det redan finns vissa trådar om blommor etc som är väldigt aktiva så man inte behövver starta 5 nya utan istället länkar till den,

    ja men precis tror vi är inne på samma spår där! en del har samlat på sig mer erfarenhet och lärt sig triks kring hur forumet etc fungerar.

    Dels skulle det vara intressant om man får läsa om andras bröllop exempelvis "månades bröllop" eller liknande, där den personen som haft bröllop kan ge sina tips och triks och hur de gjorde, med lite bilder och så, tyckte det om chichita var väldigt roligt att läsa, fler sånna :) och då kanske man kan ge tips på vad som var bra med den månaden de gifte sig och saker man kan tänka på kring ett maj eller septemberbröllop etc :)

    tävlingar är jätteroliga! dels bildtävlingarna som brukar vara, tråkigt är att inte så många brukar vara engagerade i dem, vet inte hur man ska göra så fler vill vara med,  Glad
  • marolo

    överlag verkar hela sidan inte anpassad för explorer, så det kanske ska stå någostanns att man rekomenderar chrome/firefox istället (vilket faktiskt är webbläsare som är 1000 gånger bättre) och jag har aldrig haft några problem (använder chrome) och att ha en extra webbläsare är inga konstigheter på datorn och det är gratis, 

  • Aline83

    Sökfunktionen är att skämt, den funkar ALDRIG me mig??? Och en annan jätteviktig sak är biluppladdningen??? Den juh ett skämt? D e 2014...

  • Kalaspinglan
    marolo skrev 2014-01-17 13:31:47 följande:
    överlag verkar hela sidan inte anpassad för explorer, så det kanske ska stå någostanns att man rekomenderar chrome/firefox istället (vilket faktiskt är webbläsare som är 1000 gånger bättre) och jag har aldrig haft några problem (använder chrome) och att ha en extra webbläsare är inga konstigheter på datorn och det är gratis, 
    Jo men t.ex. vissa företag tillåter inga andra webbläsare än Explorer, och då har man ju inget annat val än att använda den (om man t.ex. hemma använder en laptop som tillhör arbetsgivaren).
Svar på tråden Har du något tips på hur vi skulle kunna förbättra BT?