• Redaktör Kristin

    Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

    Bröllopstorgets ringtrådar blir stora succéer varje år. Nu är det dags att dokumentera hur ringarna ser ut 2014.

    Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

    Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

    Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2014.

    Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

    Ringar 2011

    Ringar 2012

    Ringar 2013


  • Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014
  • SandraElisabet
    Skimmra skrev 2014-03-31 15:43:55 följande:
    Hej!

    Otroligt fina ringar! Jag funderar på att köpa en ring från det företaget (faktiskt nästan identisk likt din förlovningsring, fast i vitguld ) så jag undrar dels om du tyckte att bilderna på etsy gjorde din ring "rättvisa" och även om du har någon bild på din förlovningsring när du har på dig den? 

    Är din stora moissanite lite blåaktig i tonen eller är det bara bilden som såg sådan ut?  
    Tack! :) Nej, den är inte blå utan snarare mer åt lätt lätt lätt gul (tydligen mycket vanligt hos större moissaniter) men det syns knappt har jag förstått. Måste vara en reflektion av något slag. Den ska se näst intill färglös ut i alla vinklar.

    Ja, jag tyckte att bilderna gjorde min ring rättvisa. Det enda negativa jag kan tycka är att man bara får se ringen/stenen i starkt ljus vilket självklart gör så att den glittrar och reflekterar mer. Tycker att min förlovningsring är jättefin i solljus eller annat starkare ljus, men lite tråkig i situationer mer mörkare belysning. Men detta är ju egentligen en självklarhet. Sedan kan ju morganiter variera lite i rosa/persiko-nyans och jag tror att min är lite ljusare än den på bilden. Jag tror at det är något man ska vara beredd på när man beställer färggranna ädelstenar, att färgen kan variera lite, detta är ju lite dumt då man inte kan se ringen man faktiskt köper innan man lägger beställningen. Detta till trots så tycker jag ändå att bilderna varit ok.
     
    Är det en ring med moissanite eller morganite du fastnat för som mittsten? :)

    Jag har haft väldigt bra och nära kontakt med Shirley på RosadosBox och alltid fått bra och snabba svar via mail. Tror dock de håller på och expanderar rejält så de verkar jonglera en massa kunder just nu, kan vara bra att veta så att man inte lägger sin beställning "för sent"
  • SandraElisabet

    Och eftersom att du önskade dem Skimmra: Här är 2 foton i 2 olika ljus på ringen. Hoppas de kan hjälpa.

  • Skimmra
    SandraElisabet skrev 2014-03-31 21:31:49 följande:

    Och eftersom att du önskade dem Skimmra: Här är 2 foton i 2 olika ljus på ringen. Hoppas de kan hjälpa.


    Jättefin ring!

    Jag väljer mellan antingen en FB Moissanite eller en Amora Gem (som är "vitare" än moissaniter och tydligen slipas på ett annat sätt som får dem att se mer "diamantaktiga" ut). Det hela beror lite på pris känner jag också för blir det flera tusenlappar dyrare med en amora gem och den har färgen G istället för färgen H på moissaniten så tycker jag inte att det är värt det.

    Tack för tipset om att inte vara ute för sent, nu är jag redan gift och denna ringen skulle jag ha på höger ringfinger är tanken.

    Delar med mig av en bild på mina och makens ringar när jag ändå skriver och hoppas att ingen misstycker även om jag gifte mig för flera år sedan Min förlovningsring har en 0,25 carats brilljantslipad diamant med 10 st 0,02 carat i skenan och vigselringen har 12 st 0,02 carat. 



     
  • Lexieli


    Hämtade min vigselring igår! Så här ser den ut.

    Schalins River  Rhen med 0,15 ct diamant i mitten och sex st 0,03 ct diamanter. Skenan i vitt guld och fattningen i rött. 
  • Smallshoes
    Emmchan skrev 2014-03-06 20:46:48 följande:
    Har du fått gjort den med rak skena? Har för mig att Virvla har en lätt rundad skena annars va? Jag har precis hämtat ut min "Himla" som jag har fått ändrat till rak skena nämligen :) Så fina dessa är!
    Åh, kan inte du lägga upp en bild på din Himla? Jag sitter här och försöker älska himla framför Gnistra.. Även om båda är otroligt vackra har jag en förmåga att vilja ha för stort bling. Jag hittar ingen riktig bild på Himla.. så tråkigt. Skulle vara fantastiskt kul att se den på fingret. Speciellt om du gjort den rak också! :)
  • majblomma
    SandraElisabet skrev 2014-03-30 17:35:01 följande:

    Nu kan jag äntligen lägga upp bilder på min vigselring som jag dock ännu inte fått se IRL... (det är alltså inte min hand i fotona) Den väntar på mig i USA och jag får se/prova den om 1 månad. Har designat den själv och fått den tillverkad i Chicago (hittade en shop på Etsy som gjorde min förlovningsring för 1 år sedan). Den består av 14 kt vitt guld med små diamanter på skenan och 2 i själva "korgen". Mittstenen är en emerald cut moissanite på ca 4 carat. Den finns en fleur-de-lis detalj på varje sida av korgen.

    CAD skiss över ringen.

    Min förlovningsring lade jag upp i förra årets tråd, men för den nyfikne så kommer den igen här. Den består av 14 kt rosé guld med små diamanter på skena och i halo. Mittstenen är en rosa-aktig morganite (vilket är en beryll, som smaragd och aquamarine). Den köpte jag från en shop på Etsy som heter RosadosBox, samma som jag anlitat för att göra min vigselring.

    Är grymt pirrig på att få semin vigselring för första gången! :)


    Vilka vackra, speciella ringar! Kanske kan du ha den ena på vänstra handen och den andra på högra?
  • Sheltiegirl

    Har äntligen fått hem min vigselring, så nöjd! Förlovningsringen sitter ytterst, en Flemming Uziel med mönstrad bård runt. Vigselringen har jag designat själv med 7 små diamanter. Tycker guldsmeden gjorde ett fantastiskt jobb med min lite udda ring! Kan varmt rekomendera Guldsmedjan i Borås. 5075 kostade ring + gravyr + polering av bådas förlovningsringar + gravyr i min blivandes.

  • SandraElisabet
    Skimmra skrev 2014-04-01 20:51:33 följande:
    Jättefin ring!

    Jag väljer mellan antingen en FB Moissanite eller en Amora Gem (som är "vitare" än moissaniter och tydligen slipas på ett annat sätt som får dem att se mer "diamantaktiga" ut). Det hela beror lite på pris känner jag också för blir det flera tusenlappar dyrare med en amora gem och den har färgen G istället för färgen H på moissaniten så tycker jag inte att det är värt det.

    Tack för tipset om att inte vara ute för sent, nu är jag redan gift och denna ringen skulle jag ha på höger ringfinger är tanken.
    Kul att kunna unna sig ringar även efter förlovning och vigsel. :)

    Jag har nog bara stött på Amora Gems någon gång och jag tror inte att du kommer se så stor skillnad på dem och moissaniter. Men sök på you tube och se om det finns några tutorials eller jämförelser mellan de olika stenarna. Det finns en massa bra videos som tydligt visar skillnader mellan olika diamanters färger, skillnad mellan topaz, diamant och moissanite med mera. Kan varmt rekomenderas. Det är bara att söka och bläddra runt. :) Lycka till!
  • SandraElisabet
    majblomma skrev 2014-04-03 08:40:22 följande:
    Vilka vackra, speciella ringar! Kanske kan du ha den ena på vänstra handen och den andra på högra?
    Tack! :) Det kan jag ju självfallet göra, men tänker att det kanske blir väldigt blingigt då... ;) Men om det är det som känns bäst när jag väl kan prova dem båda så får det bli så.
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014