• pinkflesh

    Karlstad/Värmlandsbrudar 2014!

    Jag har sett någon tråd för 2014-brudar och en för Karlstad/Värmlandsbrudar. Men jag skulle tycka att det vore roligt med en tråd där alla vi Karlstad/Värmlandsbrudar som ska eller planerar att gifta oss 2014 följs åt :)


    Vi kan tipsa varann om festlokaler, frisör, bröllopsbutiker... Vi kan visa inspirationsbilder och bilder på lokaler och saker vi köpt till bröllopet... Och berätta hur det går med planerandet och skriva av sig tankar och funderingar!


    (Om det redan finns en sån här tråd får ni gärna hänvisa mig dit! Det är så svårt att hitta i det här forumet tycker jag..)

  • Svar på tråden Karlstad/Värmlandsbrudar 2014!
  • sandralinder

    Hej, vad kul med en värmlandstråd :)
    Själv bor jag i Torsby sedan ett år tillbaka och planeringen pågår för fullt just nu då datumet blev bestämt igår. Fredagen den 20 juni 2014 (midsommar) gifter vi oss och det är massor som ska ordnas innan dess. Vi skulle från början ha ett storslaget vinterbröllop men jag kände tillsist bara näää, jag vill ha den enkelt, romantiskt och familjärt. Så det blev raka motsattsen och en helg som ÄR betydelsefull för oss. 

    Hur långt har ni kommit i planeringen? =)
     

  • Isasa

    Vi har ju inte spikat datum än, men vi har bestämt kyrka (ej bokat alltså). Blir domkyrkan här i Karlstad så vi letar oxå efter lämplig lokal att ha mottagningen i eftersom vi vill ha den någorlunda centralt och så vill vi sköta mat och sånt själva. Ringar tittar vi på men kan i nuläget inte enas! Han har sett ut ett par titanringar med en liten guldkant på, jättefint! Han fullkomligen älskar dem, men jag vill ha bara guld i vigselringen. Med en eller flera stenar i. Våra förlovningsringar är i både guld o silver och jag tycker inte man kan se själva guldet så mycket, vill ju gärna att det ska "lysa" lite om ringen Så vi är i förhandlingsläge just nu

  • Sandra380
    pinkflesh skrev 2013-06-12 20:24:23 följande:
    Jättefina ringar! Gillar vintage-stilen :)

    Jag funderar på om det går att köpa den här ringen och en lös diamant från 77diamonds och sedan gå till en guldsmed och be hen fästa diamanten? Vet ni om det är möjligt att fästa en diamant på en ring som inte har klor från början? :S Om det gick skulle jag få min drömvigselring..


    Denna är från Rust wedding.

    Nu när jag kan lägga upp bilder (funkade inte för mig i explorer, har bytt till firefox nu) så kan jag visa bild på hur jag vill ha det :) Grejen är att deras diamantringar är så sjuuukt dyra! Därför jag vill köpa ringen och diamanten för sig om det nu går att få ihop dem....


    Fast helst en droppformad diamant istället för rund!
    Åh vad fina :) Själv är jag en sucker för det där lite pråliga med diamanter överallt ;) Här är den de jag tänkt mig. (har fortfarande inte, efter 2 år som förlovad köpt förlovningsring :S)


     
  • MyPerfectDay

    Jag gifter mig i Karlstad den 31 augusti i år! Har bokat Grava Kyrka för vigseln och Sundsta Herrgård/Seniorernas Hus på Sundsta för bröllopsfesten! Har väl i princip "the big picture" klart, så nu är det bara allt pyssel, dekorationer, planering och annat som ska fixas med! 

  • Isasa

    Sundsta herrgård verkar vara relativt vanlig som lokal för bröllopsmottagning. Vad ligger priset på det? Hyr man över en hel helg eller bara över dagen? Visst får msn sköta mat och sånt själv där? Sen undrar jag om man måste avsluta festen en särskild tid enligt deras stadgar? Många lokaler har 01.00 som sluttid har jag läst...

  • MyPerfectDay
    Isasa skrev 2013-06-13 11:55:59 följande:
    Sundsta herrgård verkar vara relativt vanlig som lokal för bröllopsmottagning. Vad ligger priset på det? Hyr man över en hel helg eller bara över dagen? Visst får msn sköta mat och sånt själv där? Sen undrar jag om man måste avsluta festen en särskild tid enligt deras stadgar? Många lokaler har 01.00 som sluttid har jag läst...
    Det kostar 3500:- och då har man lokalen från fre em till söndag! Sen behöver man söka serveringstillstånd också och det kostar 800:-. Japp - man roddar med mat osv själv där. Tror det är 01:00 som gäller med musiken, men det är ju ingen där och kontrollerar det. Det är väl om grannarna klagar isåfall :) Man kan boka lokalen 1/2 år innan utsatt datum!
  • pinkflesh

    Åh jag är så glad Solig Gick till den lokala guldsmeden i centrum och visade bilderna ovan och hon sa att hon kunde fästa diamanten åt mig med klofattning och sätta ihop ringarna så de inte skaver mot varann eller snurrar runt för dryga 2000kr! Iiiiihhh nu kan jag få mina drömringar Skrattande Hon var så söt också guldsmeden, vet vem hon är för hon är mamma till en klasskompis till mig när jag gick i låg- och mellanstadiet. Men jag blev så glad när hon sa att hon kunde fixa det åt mig så jag glömde att jag skulle mäta mitt finger så jag fick reda på storleken! Får gå dit imorn igen Tungan uteAnnahalv
    Tack! Vi kommer önska oss pengar till resan i bröllopspresent. Har redan sagt det till våra familjer och några vänner och de förstår precis så det känns bra Glad Trodde det skulle kännas awkward först!

    sandralinder
    Välkommen hit! Åh det är ju om ett år snart Skrattande Är helt i din linje med romantiskt och familjärt!

    Sandra380
    Gillar tre stens-fattning mycket! Vart kommer du köpa dem?

  • Sandra380
    pinkflesh skrev 2013-06-13 20:31:22 följande:
    Sandra380
    Gillar tre stens-fattning mycket! Vart kommer du köpa dem?
    Jag hittade just denna på ebay men upptäkte igår kväll att det är ett av de mer oseriösa företagen som säljer den så jag fortsätter mitt letande. Ebay kan ju vara riktigt osäkert men alla smycken jag köpt därifrån har varit äkta och stämt överens med objektsbeskrivningarna hittills :) Annars så ber jag väl en juvelerare att göra något liknande här hemma bara :)

    Vad bra att de kan fixa ringarna åt dig :)  
  • pinkflesh
    Sandra380 skrev 2013-06-14 10:46:40 följande:
    Jag hittade just denna på ebay men upptäkte igår kväll att det är ett av de mer oseriösa företagen som säljer den så jag fortsätter mitt letande. Ebay kan ju vara riktigt osäkert men alla smycken jag köpt därifrån har varit äkta och stämt överens med objektsbeskrivningarna hittills :) Annars så ber jag väl en juvelerare att göra något liknande här hemma bara :)

    Vad bra att de kan fixa ringarna åt dig :)

    Vad bra att du upptäckte det innan du beställde! Har sett flera här på BT som har köpt ringar från 77diamonds och bluenile, har varit inne på båda och kollat och har för mig att du kan hitta liknande där faktiskt! Är kanske säkrare än ebay.. Fast du verkade ju iof ha koll och har handlat smycken där förut så :)


    Idag har jag faktiskt köpt mina ringar :D Men det tar 4-6 veckor för dem att göra dem så får väl inte hem ringarna förrän i augusti.. Diamanten får jag köpa på juli-lönen! Men en jättegulllig grej hände i fredags när jag och min sambo var hos hans mamma. Vi pratade om ringarna och att guldsmeden här skulle hjälpa oss för 2000kr. Då tar hon fram gamla trasiga guldsmycken som hon har samlat i en påse och ger till oss så vi kan lämna det till guldsmeden och det kommer täcka betalningen till henne! Tyckte det var jättefint gjort av min sambos mamma :)

Svar på tråden Karlstad/Värmlandsbrudar 2014!