• Vanessa 83

    Visa din brudklänning i spets!

    Jag vill ha min brudklänning i spets. Vill gärna se hur såg era klänningar ut och hur mycket fick ni betala? Finns nämligen olika spets och jag vet inte än vad jag vill ha:) Priser på spetsklänningar här i Malmö är också ganska olika. I vissa butiker finns de för 5000kr i andra för 15000kr:)

  • Svar på tråden Visa din brudklänning i spets!
  • josvi558

    Vilken vacker klänning!


    Jag hade nog inte köpt en underkjol utan snarare satsat på en sådär åtstramande hudfärgad ja, antingen en sån kjol eller sånna byxor, jag vet inte vad som är bäst. För att förtydliga så tycker jag inte att du behöver det. Av bilden att dömma så har nog du och jag har ganska lika kroppar och jag har provat liknande klänningar och tänkt att jag nog skulle ha en såndär shaper istället för en underkjol.


    lilla flodhäst skrev 2013-03-11 16:47:13 följande:

    Här kommer min klänning, funderar på att köpa en ganska tunn underkjol? Och så ska jag nog inte ha svart BH under ;)



     


  • kitkät
    josvi558 skrev 2013-03-11 16:53:16 följande:
    Här är bilden (kollage) jag skickat till sömmerskan.

     


    Får jag fråga vilken sömmerska du ska sy din klänning hos? 
  • josvi558
    kitkät skrev 2013-03-11 17:07:52 följande:
    Får jag fråga vilken sömmerska du ska sy din klänning hos?
    Det är en god vän till mig, som inte jobbar som sömmerska men har utbildningen.
  • Vanessa 83
    Koyal skrev 2013-03-11 20:17:39 följande:
    HelenaFredrik det är en allure bridal 8965 eller 8764. De är väldigt snarlika
    Ja,stämmer bra! 
  • stormhelen
    Margaux skrev 2013-03-11 22:34:45 följande:
    Och lite bak:


    WOW!


    Guuuud, vilken vacker klänning. Du ser ut som en grekiskguddina i den (även klänningsmodellen inte är "grekisk"), så får man lite den där känslan av vacker, gudomlig, stilfull och sommrigt.


    Jätte fint!

  • Margaux
    stormhelen skrev 2013-03-12 00:08:11 följande:

    WOW!


    Guuuud, vilken vacker klänning. Du ser ut som en grekiskguddina i den (även klänningsmodellen inte är "grekisk"), så får man lite den där känslan av vacker, gudomlig, stilfull och sommrigt.


    Jätte fint!


    Tack! Det bästa var nästan att den var så bekväm.... Lätt och följsam! Så det var en jättebekväm heldagsklänning!
     
  • hedvig
    Selmabus skrev 2013-03-10 09:18:27 följande:
    Här är min klänning inköpt på Stockholm Brud & Fest. Det är en W1 modell Nido för 12000 kr.
    Lycka till i jakten :)

    stormhelen, din klänning är verkligen superfin!!!


    Får jag vara fräck och fråga vilken storlek du har på din fantastiska klänning? Har själv fastnat för en White One och har möjlighet att köpa den från USA men vet inte vilken storlek och du och jag ser ut att ha ungefär samma kroppsform :)
Svar på tråden Visa din brudklänning i spets!