• Äldre 9 Mar 23:13
    162752 visningar
    265 svar
    265
    162752

    Visa din brudklänning i spets!

    Jag vill ha min brudklänning i spets. Vill gärna se hur såg era klänningar ut och hur mycket fick ni betala? Finns nämligen olika spets och jag vet inte än vad jag vill ha:) Priser på spetsklänningar här i Malmö är också ganska olika. I vissa butiker finns de för 5000kr i andra för 15000kr:)

  • Svar på tråden Visa din brudklänning i spets!
  • Äldre 10 Mar 09:42
    #11
    stormhelen skrev 2013-03-10 09:38:49 följande:

    OJ, det var lång tid. Väldigt lång tid. Hur kommer det sig att det tar så lång tid? *nyfiken*


     


    Glad Absolut! Det är klart att fina klänningar förtjärnar att dyka upp i flera trådar.


    Haha, klänningen kommer i juni, men vi gifter oss i december! Har inte planerat att springa runt i den före dess ;)
  • stormh­elen
    Äldre 10 Mar 09:42
    #12
    lurigmumin skrev 2013-03-10 09:23:34 följande:
    Har redan lagt upp min klänning i flera trådar men en mer eller mindra kan ju inte skada ;D

    Det är en La Sposa Seduccion ur 2012 år Glamourkollektion. Även denna är köpt på Milagro de Nahrin i Stockholm. Hittade den på deras rea i somras och gav ca 11 000kr för den. Vet inte hur lång tid du har på dig men annars kan jag absolut rekommendera att kolla på rean som brukar tjuvstarta i mitten på sommaren och fortsätter fram mot hösten.

     



    Jätte fin klänning.


    Du passar väldigt bra i den.


    Du får väldigt vacker figur i den - kurvig och kvinnlig.


    Härligt att du hittade din klänning på rea. Alltid lika trevligt ! =D

  • stormh­elen
    Äldre 10 Mar 09:47
    #13
    Selmabus skrev 2013-03-10 09:42:05 följande:
    Haha, klänningen kommer i juni, men vi gifter oss i december! Har inte planerat att springa runt i den före dess ;)

    Haha, där slog min dyslexi till igen. Jag läste det som att klänningen skulle komma i december. Men sedan när jag läste lite mer ordentligt så såg jag ju att det stod "Lååångt kvar till jag får anväda den dock...december"


    Haha, vad tokigt det kan bli ibland. =P


     


    Jag får också vänta hyffsat länge tills jag får ha den på mig på vår bröllopsdag som är i september.

  • Äldre 10 Mar 12:04
    #14

    Denna klänning har jag köpt, men funderar nu på sälja den eftersom jag inte kan sluta tänka på en annan klänning som jag också föll för. Den kostar ca 20 000 kr nypris i butik, köpte den på Sthlm Brud och fest. Den är helt ny och oanvänd. Kan tänka mig att sälja den för 12 000, men priset kan diskuteras vid snabb affär! Den kommer från märket White One. Medföljer en underkjol också. Någon som är intresserad? 




     
  • Äldre 10 Mar 14:11
    #15
    Pandy skrev 2013-03-10 08:10:58 följande:
    Åh! Jag är också inne på spets. Men har inte hittat rätt än. Hoppas egentligen på att hitta en begagnad. Min klänningsbudget ligger på ca 4000 kr så det är lite svårt att hitta en ny för det priset. Om jag inte skulle beställa en den Kina och det kanske är en idé.... Svårt! Jag vill inte betala så mycket för en klänning som jag har en gång. Men samtidigt måste det kännas rätt. Så om jag inte hittar någon i "rätt" prisklass får jag revidera min budget.
    Kanske bättre att du satsar på begagnad! Då kan du få jätte fin klänning med bra kvalitet! De blir ju inte slitna efter några timmar:) Tro mig du kan aldrig få en fin spetsklänning från Kina.De spetsklänningar från kina som jag har sett liknar oftast gardiner...
  • Answan
    Äldre 10 Mar 14:12
    #16

    Jag har precis fått hem min klänning från Jenjen house. Jätte fin, men den är för stor. Tänkte försöka sälja den istället för att skicka tillbaka. Hör gärna av er om det finns intresse. Den är då givetvis i spets. Har beställt om samma klänning i mina egna mått.

  • Äldre 10 Mar 14:17
    #17
    kitkät skrev 2013-03-10 12:04:58 följande:
    Denna klänning har jag köpt, men funderar nu på sälja den eftersom jag inte kan sluta tänka på en annan klänning som jag också föll för. Den kostar ca 20 000 kr nypris i butik, köpte den på Sthlm Brud och fest. Den är helt ny och oanvänd. Kan tänka mig att sälja den för 12 000, men priset kan diskuteras vid snabb affär! Den kommer från märket White One. Medföljer en underkjol också. Någon som är intresserad? 



     
    Hur ser den andra klänningen ut? Nyfiken:) Den här är ju jätte fin...Finns det finare?
    Själv vet jag inte om jag ska ha sjöjungfru modell eller mer princessa modell.
  • Äldre 10 Mar 14:19
    #18
    lurigmumin skrev 2013-03-10 09:23:34 följande:
    Har redan lagt upp min klänning i flera trådar men en mer eller mindra kan ju inte skada ;D

    Det är en La Sposa Seduccion ur 2012 år Glamourkollektion. Även denna är köpt på Milagro de Nahrin i Stockholm.  Hittade den på deras rea i somras och gav ca 11 000kr för den. Vet inte hur lång tid du har på dig men annars kan jag absolut rekommendera att kolla på rean som brukar tjuvstarta i mitten på sommaren och fortsätter fram mot hösten.

     



     


    Bra pris för en så fin klänning:)
  • Äldre 10 Mar 14:21
    #19
    Answan skrev 2013-03-10 14:12:35 följande:
    Jag har precis fått hem min klänning från Jenjen house. Jätte fin, men den är för stor. Tänkte försöka sälja den istället för att skicka tillbaka. Hör gärna av er om det finns intresse. Den är då givetvis i spets. Har beställt om samma klänning i mina egna mått.
    Men om den är så fin och du gillar den varför ska du sälja den? Du kan ju sy in den var som helst!
  • Answan
    Äldre 10 Mar 14:38
    #20

    Det var lite svårt att sy upp den så mycket som krävdes. Jag är ganska kort :(, det skulle förstöra spetsen på klänningen.

Svar på tråden Visa din brudklänning i spets!