• MeaJ

    Bildtråd - "Mulliga" brudar

    Jag blir lite less på alla modellbilder på brudar.
    Då jag själv är en "mullig" blivande brud, så skulle jag vilja se äkta "mulliga" brudar i sina klänningar.
    Andra bilder hänvisar jag till andra trådar.
    Jag får själv bidra med bild senare då jag inte har någon klänning än.


    Sommarbrud 2013
  • Svar på tråden Bildtråd - "Mulliga" brudar
  • confuzed86

    Jag väntar på min klänning från Kina och längtar som tusan! Den borde komma nu i slutet av maj :) är den riktigt fin så kommer jag rekommendera säljaren (ebay) har även beställt tärnornas klänningar från samma person!

  • 20 juli 2013
    maggied skrev 2013-05-14 20:28:48 följande:
    försöker bifoga bild...


    Fantastiskt vacker!!! Vilken dröm...Grattis. (Vet inte om du har rätt att lägga upp den i den här tråden dock:)
  • Chicita
    20 juli 2013 skrev 2013-05-15 12:36:41 följande:
    Fantastiskt vacker!!! Vilken dröm...Grattis. (Vet inte om du har rätt att lägga upp den i den här tråden dock:)
    Varför skulle hon inte ha det? 
    Den här diskussionen brukar alltid komma upp så fort det rör sig om ordet mullig.

    Vad är mullig?
    Du verkar dra gränsen högre upp, alltså tjockare tjejer.
    Men mullig kan man både vara och känna sig som storlek 38/40 (börjar man prata mullig i storlekar under det så börjar varningsklockorna ringa).
    Mullig brukar vara ett ord man använder när man inte är pinnsmal. Och bilder kan bedra.
    Bra sittande kläder kan kapa flera storlekar av en person så att man ser smalare ut än man är. Och det är väl lite vitsen med såna här trådar på ett bröllopsforum. Man vill se smalare ut än man är.

    Det finns ingen "minsta storlek" i den här tråden.
    Om man känner sig mullig och tycker att man passar in på den beskrivningen så är man det.
    Flera (inklusive mig själv) är nog snarare för tjocka för att passa in här istället. För jag kan med bästa välvilja inte kalla mig själv för "mullig". Jag är rent ut sagt tjock.
    Jag tolkar dock tråden (som TS skriver i trådstarten) som att den är till för alla som inte är modellsmala.
    Och då menar jag i alla fall vanliga modeller, inte plus-size Flört 
  • MeaJ
    Chicita skrev 2013-05-15 12:53:21 följande:
    Jag tolkar dock tråden (som TS skriver i trådstarten) som att den är till för alla som inte är modellsmala.
    Och då menar jag i alla fall vanliga modeller, inte plus-size Flört 
    Precis så är det menat när jag startade tråden
    Sommarbrud 2013
  • Chicita
    xMariax skrev 2013-05-15 21:35:03 följande:
    Men även vi som är ''plus-size'' får lägga upp bilder va..? Oskyldig
    Ja det skulle väl snarare vara att man är "för smal för tråden"...
    Men vem ska bedöma om du är för smal eller inte? För mig är det mer att om man tycker att man platsar här så gör man det... Oavsett vilken storlek du har eller vilken kroppsform...
    Men det är det ju TS som bestämmer om det finns någon övre eller undre gräns Flört
  • 20 juli 2013
    Chicita skrev 2013-05-15 12:53:21 följande:
    Varför skulle hon inte ha det? 
    Den här diskussionen brukar alltid komma upp så fort det rör sig om ordet mullig.

    Vad är mullig?
    Du verkar dra gränsen högre upp, alltså tjockare tjejer.
    Men mullig kan man både vara och känna sig som storlek 38/40 (börjar man prata mullig i storlekar under det så börjar varningsklockorna ringa).
    Mullig brukar vara ett ord man använder när man inte är pinnsmal. Och bilder kan bedra.
    Bra sittande kläder kan kapa flera storlekar av en person så att man ser smalare ut än man är. Och det är väl lite vitsen med såna här trådar på ett bröllopsforum. Man vill se smalare ut än man är.

    Det finns ingen "minsta storlek" i den här tråden.
    Om man känner sig mullig och tycker att man passar in på den beskrivningen så är man det.
    Flera (inklusive mig själv) är nog snarare för tjocka för att passa in här istället. För jag kan med bästa välvilja inte kalla mig själv för "mullig". Jag är rent ut sagt tjock.
    Jag tolkar dock tråden (som TS skriver i trådstarten) som att den är till för alla som inte är modellsmala.
    Och då menar jag i alla fall vanliga modeller, inte plus-size Flört 
    Det var med glimten i ogat och bara ett satt att saga att jag tyckte hon sag betydligt smalare ut an vad jag tycker ar "mullig". I ovrigt haller jag med om det du skriver.
  • Chicita
    20 juli 2013 skrev 2013-05-15 23:26:27 följande:
    Det var med glimten i ogat och bara ett satt att saga att jag tyckte hon sag betydligt smalare ut an vad jag tycker ar "mullig". I ovrigt haller jag med om det du skriver.
    Glimten i ögat kan man inte varken se eller höra när man läser ett inlägg på nätet vet du Tungan ute
    Det blir lättare att uppfatta att du inte är seriös i det du skriver om du använder smileys (eller imotiocon's som dom ju också kallar eftersom dom ska uttrycka just känslostämningen i inlägget).
    När jag studerar ditt inlägg noga nu så skulle det kanske kunna vara en smiley på slutet där.
    Men den var inte tydlig. Ihopskriven med ordet innan och eftersom sista meningen var inom parentes och det inte var en parentes efter smileyn så försvann det liksom...
    Du skrev (..... dock:)    /med bara något mellanslag och en till parentes skulle det kunnat vara tydligare - (......dock :) )

    Poängen här är väl kanske att det du nu läser - är kanske inte samma som jag tänker/hör när jag skriver. Du vet inte vart jag betonar ord, ler lite snett eller på något annat sätt gör något som skulle fått dig att dra på smilbanden om du satt tvärs över ett fikabord med mig just nu istället Flört 

    Just i såna här trådar så blir det väldigt lätt så att någon sitter och tycker att vissa inte är "tjocka nog" att vara med. Och det kan vara rätt känsligt. Visst kan det vara skönt att andra inte tycker att man är så tjock som man själv känner sig. Men samtidigt kan man känna sig nedtryckt och mobbad. För man är ju inte "modellsmal" och storlek 32 liksom...
    Jag tror nästan att den där mellanstorleken mellan "smal" och "tjock" är värst.
    För jag (som är tjock) vill ju gärna säga att jag är mullig, för det låter snällare liksom. Och så halkar den där gränsen ner... Men det gör ju att dom inte platsar någonstans. Dom är för tjocka för att vara smala - och för smala för att vara mulliga. För tjocka är dom ju defenitivt inte Glad
    Mullig var ju egentligen bara en benämning på dom som hade lite mer hull. Alltså just den där mellan-storlelen. Dom som inte är supervältränade utan har lite löst hull här och där...
    Men sen har man börjat använda det ordet även om tjocka människor för att det låter snällare att beskriva någon som mullig än som tjock.

    Jag tror inte att du menar något illa.
    Men jag kände att det var bättre att stämma i bäcken än i ån här, för det går rätt snabbt för dom här trådarna att spåra ur annars när man börjar diskutera "är du tjock nog för att vara här - vart går gränsen"...
    Glad 
  • Isabelle123

    Nu har jag bestämmt mig för den här klänningen.. den är inte färdig än.. sömerskan skulle sy in den lite till i midjan samt göra den längre (råkade bli för kort)  med det blir nog toppen! tänkt ha slöja eller sjal till :)


Svar på tråden Bildtråd - "Mulliga" brudar