• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Lavelii
    kitkät skrev 2013-03-06 23:17:48 följande:
    Lavelii,

    Antonio 076-207 9315

    Johni 073-5766 008

    Frisörsalongen Bangs (Marre) 08-6113540

    Och som sagt, enligt Gabriella Elio så kommer dessa frisörer hem till en om man vill! Om du går in på hennes blogg och sen på Kategorin Bruduppsättningar så kan du se bilder på frisyrer som dessa frisörer gjort! Då kanske det blir lättare att välja en som du tycker passar dig bäst! 

    Men angående brudsminkning... Om du har en kusin som sminkat dig förut och som du alltid blir nöjd med, varför inte låta henne även sminka dig på bröllopsdagen? Om jag hade en "egen" makeupartist som visste exakt hur jag vill ha det och som jag alltid är nöjd med, så skulle jag aldrig ens fundera på att anlita någon annan! Då behöver du inte vara orolig att du inte blir nöjd, med din kusin så vet du ju exakt vad du får! Ni kan ju göra er i ordning tillsammans ändå? 
    Tack Kitkät!

    Fick faktiskt Antonios nr av en annan idag också! Så han blir nog den första jag kollar upp haha...

    Jo, min kusin har erbjudit sig. "Det skulle vara en ära att sminka dig, men jag vill att du ska ju ett riktigt proffs!!" haha... Men anledningen till att jag inte låter henne göra det är för att jag känner henne. Hon sätter ALLA före sig själv. Alltid! Hon är alltid den som i slutändan sminkar alla och hjälper med det ena och det andra sen stress sminkar/fixar hon sig själv. Och detta är en dag där jag INTE vill att hon ska stressa med sånt, utan kunna ta tid på sig också. Hon själv kan inte säga nej...så jag tar det beslutet åt henne! Men har däremot sagt att hon måste vara med så det inte blir heltokigt haha...  
    Det blir nog bra Ska kolla Gabriella. Sen blev jag rekommenderad en annan (Som jag nu inte kommer ihåg namnet på) som gör både hår och smink. Hon ska tydligen vara riktigt grym! 
    Tar tag i det på måndag.
  • Lavelii
    Pagnie skrev 2013-03-07 13:10:58 följande:
    haha ja men det blir nog jättebra tror jag ändå. bra att hon håller lite koll.
    ja fast du får bara två konsultationer om du tar det stora paketet och sätter i löshår annars får du bara en :D
    Okej. Jag ska ju ha löshår av något slag haha... Jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag vill ha håret. Och en frisör sa ju att det beror på vilken typ av uppsättning man har... Har hela tiden tänkt att jag vill ha utsläppt och lite så där hollywood lockar uppsatt lite fram till...men har väl ändrad mig igen. Nu vill jag ha uppsatt!

    Hur har du tänkt med håret?
  • kitkät

    Lavelii,

    Är det inte Melissa i Norsborg du pratar om då? Hon gör både hår & smink... Jag tycker hon är duktig på att sminka, men hon är VÄLDIGT enformig vad gäller uppsättningar, precis alla hennes uppsättningar ser likadana ut - ett bowlingklot högt upp i huvudet. Om du går in på hennes blogg så förstår du vad jag menar! :)  
    Jag förstår ärligt talat inte att vissa människor tycker det är snyggt med så stor boll mitt på huvudet!  

  • kitkät

    Nu har jag suttit hela natten (på jobbet) och listat dom butiker som har klänningsmärken som jag är intresserad samt skrivit ner vilka modeller jag vill prova. Jag har faktiskt hittat en hel del fina klänningar från bland annat Mori Lee, Justin Alexander, White One, Atelier Diagonal, White One etc. 

    Jag hoppas att dom flesta modeller som jag gillar finns inne i butik så jag får prova, jag har mejlat butikerna som har dessa märken och frågat om specifika modeller!

    Men det blir nog att jag besöker Bröllopsbutiken samt Drottninggatan brud & fest samt White Birds. Och om det inte blir för stressigt så kommer jag även besöka Stockholm brud & fest. 

    Imorgon gäller det! :) Det börjar kännas lite ljusare nu... Först tänkte jag att jag aldrig skulle hitta modeller som jag gillar och som stämmer precis överens med den bild jag har av hur min drömklänning ser ut, men nu har jag faktiskt hittat några riktiga guldkorn när jag letat ordentligt igenom varje märke! Så det kanske inte behöver sluta med att jag syr upp min drömklänning hos en sömmerska :) 

    Här är några favoriter:





  • Mustikka

    Ojojoj har missat massor. Har varit lite off känner jag. Börjat med nutrilett hahah! Man blev lite grinig i början. Kitkät super vackra klänningar du har där, hoppas verkligen du hittar din dröm. Håller tummarna :) Och frisören du tippsa om verkar vara jätte duktig. Det var lite för enkla frisyrer för mig dock :) och smink sköter min kusin som är makeupartist MEN har ni tänkt på manlig styling? Med smink, det låter ju knäppt men undrar om det inte blir snyggt med lite. Inte på fransar oså utan på huden :) tyckte hon hade jätte fina bilder och hon är grym på att sminka tjejer och killar! Och vi bestämde för att gifta oss borgerligt snart här i Finland. Det känns konstigt men endå mysigt. Synd att vår präst inte har vugselrätt!

  • Pagnie
    kitkät skrev 2013-03-07 13:34:28 följande:
    Pagnie,

    Vad söt du är! Ja, det är vi tre mot (bröllops)världen nu! Glad 

    Haha, ja jag förstår om ni ska skicka ut via post till långväga gäster, men jag tänkte mer på vänner etc, som bor i närheten och som ni träffar regelbundet - kommer ni posta inbjudningar till dom med eller ge personligen? Det känns lite löjligt att posta inbjudningskort till vänner som bor alldeles i närheten och som man träffar regelbundet, men samtidigt så är det ju roligare kanske att få ett inbjudningskort i brevlådan än i handen! 
    ja alltså vi har ju precis flyttat från örebro så alla vänner finns ju där så nej vi kommer skicka till dom med. endast en inbjudan här i stan eller nej inte ens det utan det är i strängnäs. Så alla kommer nog skickas som det ser ut nu.
  • Pagnie
    goli skrev 2013-03-07 19:41:01 följande:
    Hahahaha, vad söta ni är! Vi måste ju komma på ett namn också... finns det ingen feminin variant på de tre musketörerna?

    Borde plugga nu, har 2 prov imorgon men ORKAR INTE! Skrattande
    haha vi får allt ta och fundera på det tror jag. jag har inga bra på lager tror jag tyvärr. the three bridezillas ;)
  • Pagnie
    Lavelii skrev 2013-03-07 21:14:15 följande:
    Okej. Jag ska ju ha löshår av något slag haha... Jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag vill ha håret. Och en frisör sa ju att det beror på vilken typ av uppsättning man har... Har hela tiden tänkt att jag vill ha utsläppt och lite så där hollywood lockar uppsatt lite fram till...men har väl ändrad mig igen. Nu vill jag ha uppsatt!

    Hur har du tänkt med håret?
    jag kommer ha som du beskrev alltså en halvuppsättning med lockar så det är uppsatt fram och hänger löst bak :D
  • Pagnie
    kitkät skrev 2013-03-08 13:37:22 följande:
    Nu har jag suttit hela natten (på jobbet) och listat dom butiker som har klänningsmärken som jag är intresserad samt skrivit ner vilka modeller jag vill prova. Jag har faktiskt hittat en hel del fina klänningar från bland annat Mori Lee, Justin Alexander, White One, Atelier Diagonal, White One etc. 

    Jag hoppas att dom flesta modeller som jag gillar finns inne i butik så jag får prova, jag har mejlat butikerna som har dessa märken och frågat om specifika modeller!

    Men det blir nog att jag besöker Bröllopsbutiken samt Drottninggatan brud & fest samt White Birds. Och om det inte blir för stressigt så kommer jag även besöka Stockholm brud & fest. 

    Imorgon gäller det! :) Det börjar kännas lite ljusare nu... Först tänkte jag att jag aldrig skulle hitta modeller som jag gillar och som stämmer precis överens med den bild jag har av hur min drömklänning ser ut, men nu har jag faktiskt hittat några riktiga guldkorn när jag letat ordentligt igenom varje märke! Så det kanske inte behöver sluta med att jag syr upp min drömklänning hos en sömmerska :) 

    Här är några favoriter:


     


     


     


    Denna klänningen har jag dock sett på stockholm brud och fest. bara så du vet ;)
  • kitkät

    Pagnie,

    Tack för tipset! Jag mejlade dom och dom skrev att dom har dom flesta av dom modeller från White One som jag är ute efter. Men annars så har dom inga märken som intresserar mig, men det blir nog en sväng förbi dit ändå, för att testa White One-klänningarna, om jag inte hittar dom i den första butiken jag ska till! 

Svar på tråden Orientaliskt bröllop