• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Pagnie
    Mustikka skrev 2013-02-18 23:25:59 följande:
    Ojooj så himla fina Pagnie och priset var ju super bra!
    ja jag tycker det jag med. ;) så spännande ;)
  • kitkät

    Pagnie,
    Vad söt du är. Haha! Ni kan få min mejladress, så vet ni hur ni kan få tag på mig om jag mot all förmodan skulle försvinna från BT! Men chansen är mycket större att ni försvinner innan mig, eftersom jag är den av oss som gifter sig sist. Men visst är det lite häftigt, du gifter dig i juli, goli i augusti och jag i september :)

    Jag börjar ångra lite att vi inte valde första helgen i oktober ändå, som vi först hade tänkt. Oktober känns bättre än september på något sätt. Och då är det också större chans att höstfärgerna hunnit komma fram. Det är nog bara mina bröllopsnerver som spökar, men är det försent att ändra datum nu, till den 4 oktober istället?  

  • Mustikka

    Hej juventina. Jag har faktiskt ingen aning. Han spelade på ett dop jag var på. Han både sjöng o hade andra låtar. Tycktr han var jättebra kan kolla upp vad han heter. Min granne bokade honom åt oss, det var hennes dotters dop. Dj ninor är super bra. Blev supet deppig när han var bokat den 27/7 nästan hela juli var han bokad så ring fort. Dj samer tar sin tid. Han måsye besyälla en massa högtalare djbord och allt detdär när han inte har det själv. Han är oxå väldigt duktig. Dj samer och fadi har jag oxå hört bra om men har inte höt dem personligen. Du får ringa upp dj samrr igen o säg till han att skynda. Det tog mig flera veckor innan han skicka svar. Lr jag skickade och avboka honom pga att det tog sån tid för han o svara. Men sen vad jag höty så är han o dj ninor bäst

  • Mustikka

    Kitkät det är inte försent att boka om. Så länge korten inte är skickade och se till lokal o kyrkan är lediga. Bara att köra på då :) Och självklart fick jag inget svar från mona Lisa. Nu måste jag ringa. Sååå jobbigt och dyrt o ringa härifrån! Suck.

  • goli

    Mustikka, finns ett program man kan ladda hem på nätet som heter justvoip. Då laddar du på med 10 euro o så ringer man mkt billigare från datorn! O ringer du till fast telefoni så e det gratis men då måste du som sagt ladda på med 10 euro först. Efter att du laddat på har du ca 100 dagar på dig att ringa gratis o varje gång du laddar på innan den tidsperioden e slut så fylls det bara på med dagar. Jag använder detta mkt flitigt när jag ska ringa hem o till andra ställen när jag e i Polen. Ett litet tips bara!

    Kitkät, oroa dig inte! Vi kommer att fortsätta vara aktiva även efter våra bröllop. Ska lägga upp en massa bilder ju! O så får du massa massa råd från oss! Skrattande Men vad händer nu? Oktober? Är det verkligen höstfärger du e ute efter eller är det bröllopsnerver som börjar spöka? Flört Berätta nu!

  • Lavelii

    Hej tjejer! Tränger mig på här lite ny som jag är här... Planerar också mitt bröllop...preliminärbokat den 26/10. Kommer bli ett renodlat syrianskt bröllop typ... vi är/var lite sena ute med bokning osv...så man kan väl säga att vi är i begynnelsen av våra planeringar trots att vi ska gifta oss i okt. Vad roligt och läsa lite om er resa mot er stora dag (även om jag inte läst allt. Ni är väldigt aktiva haha ) Är det någon av er som har någon erfarenhet av hallunda lokalen?? Vi ville egentligen ha cleopatra men den hade vi väl fått boka 1,5 år i förväg känns de som!! Ska dock ändå ringa dem imorgon igen och HOPPAS HOPPAS på att de kanske har fått fritt den 26e. Tvivlar starkt på de! Men men... Lycka till med alla planeringar osv )

  • Pagnie
    kitkät skrev 2013-02-19 10:53:11 följande:
    Pagnie,
    Vad söt du är. Haha! Ni kan få min mejladress, så vet ni hur ni kan få tag på mig om jag mot all förmodan skulle försvinna från BT! Men chansen är mycket större att ni försvinner innan mig, eftersom jag är den av oss som gifter sig sist. Men visst är det lite häftigt, du gifter dig i juli, goli i augusti och jag i september :)

    Jag börjar ångra lite att vi inte valde första helgen i oktober ändå, som vi först hade tänkt. Oktober känns bättre än september på något sätt. Och då är det också större chans att höstfärgerna hunnit komma fram. Det är nog bara mina bröllopsnerver som spökar, men är det försent att ändra datum nu, till den 4 oktober istället?  
    haha det låter bra. du får inboxa mig den så jag får tag i dig sen. ;)
    nej om det finns lokal så är det inte alls för sent att ändra sig. bättre att du ändrar nu än att du ångrar dig sen.
  • Pagnie
    Lavelii skrev 2013-02-19 22:55:34 följande:
    Hej tjejer! Tränger mig på här lite ny som jag är här... Planerar också mitt bröllop...preliminärbokat den 26/10. Kommer bli ett renodlat syrianskt bröllop typ... vi är/var lite sena ute med bokning osv...så man kan väl säga att vi är i begynnelsen av våra planeringar trots att vi ska gifta oss i okt. Vad roligt och läsa lite om er resa mot er stora dag (även om jag inte läst allt. Ni är väldigt aktiva haha ) Är det någon av er som har någon erfarenhet av hallunda lokalen?? Vi ville egentligen ha cleopatra men den hade vi väl fått boka 1,5 år i förväg känns de som!! Ska dock ändå ringa dem imorgon igen och HOPPAS HOPPAS på att de kanske har fått fritt den 26e. Tvivlar starkt på de! Men men... Lycka till med alla planeringar osv )
    välkommen till oss.
    Jag har ingen koll på den i hallunda tyvärr. vi är i helt andra delen av stan med vårt bröllop.
    men ja ring ring ring. du kan aldrig få mer än nej. Det är alltid värt att kolla. eftersom oktober inte är jätte poppis månad att gifta sig inte lika som sommarmånaderna i alla fall så är det ju större chans. go for it.
  • Lavelii

    Hej och tack!! Det stämmer helt. Kan ju bara få ett nej. Men jag har ringt tidigare och de är helt uppbokade augusti, september och oktober. Förutom några få fredagar. Längre än så har jag inte sträckt mig. För jag vill inte ha ett november bröllop och inte min fästman heller. Vi skulle initialt ha de i augusti men det blev förhinder så vi vill inte skjuta på de mer. Tydligen är oktober lika poppis när de kommer till hallunda, Mona Lisa, cleopatra och syrianskt lokalen i geneta (som förvisso är ledig 26e men låg som absolut sista val!) och sångaren är prel.bokad han också den 26e och vi vill verkligen ha honom också. Ufft är just idag superförvirrad!!

  • Pagnie
    Lavelii skrev 2013-02-19 23:17:54 följande:
    Hej och tack!! Det stämmer helt. Kan ju bara få ett nej. Men jag har ringt tidigare och de är helt uppbokade augusti, september och oktober. Förutom några få fredagar. Längre än så har jag inte sträckt mig. För jag vill inte ha ett november bröllop och inte min fästman heller. Vi skulle initialt ha de i augusti men det blev förhinder så vi vill inte skjuta på de mer. Tydligen är oktober lika poppis när de kommer till hallunda, Mona Lisa, cleopatra och syrianskt lokalen i geneta (som förvisso är ledig 26e men låg som absolut sista val!) och sångaren är prel.bokad han också den 26e och vi vill verkligen ha honom också. Ufft är just idag superförvirrad!!
    ja då är det ju lite svårare. Du får helt enkelt hoppas att nån stackare avbokar helt enkelt i sådana fall. det kan ju liksom hända det vet man aldrig. be dom att ringa upp dig om detta skulle ske helt enkelt. Förstår att det blir lite jobbigt men man vet ju aldrig.
    Men hur kommer det sig att det blev bestämt så sent och ni kör nu. varför körde ni inte nästa sommar då?
    Jag är riktigt imponerad att du ska planera allt nu. Jag har planerat i 1,5 år och jag är ännu inte klar och känner att jag nästan skulle behöva lika mycket tid till ;)
Svar på tråden Orientaliskt bröllop