• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Mustikka
    Pagnie skrev 2013-02-08 22:56:39 följande:
    usch ni sitter och diskuterar hur 2800 är mycket fattar ni vilken ångest jag får när jag vet att jag ska betala 7500? :P
    7500???? Är det kungens frisör eller haha :P
  • kitkät
    Pagnie,
    Haha.. 7500 kr är inte mycket med tanke på vad du får! Du betalar ju inte 7500 kr för bruduppsättning. Du betalar 7500 kr för provsminkning, brudsminkning, provuppsättning, bruduppsättning och hårförlängning (som annars kostar flera tusen). Så 7500 kr är inte mycket i jämförelse! Då blir ju 2800 kr för en bruduppsättning dyrare än det du får betala ju! Flört

    Mustikka,
    Hur exakt gick din provuppsättning till? Satte hon upp håret med nålar etc och visade hur det kommer se ut? Om det var väldigt slarvigt gjort så tycker jag inte det låter riktigt som en provuppsättning och då ska du inte betala 500 kr för det! Vem är Bashar och vart håller han till?

    Goli,
    Du frågade vad skillnaden mellan Antonio och en annan frisör är... ja, skillnaden är att man inte kan jämföra Antonio med någon annan frisör. Han är "stjärnfrisör", googla på honom så får du se! Och ja, hans priser är därefter! 

     
  • Juventina

    Kitkät Har ni varit i kontakt med Oscars foto ? Hur gick det? Goli Jag har inte varit i kontakt med Antonio jag ska ringa honom idag och höra vad han tar för en bruduppsättning och återkommer till er om det. Mustikka Wow vilka fina uppsättningar Bashar gör, jag hittade honom på instagram hur kontaktar man honom? Jag trodde att en provuppsättning ska vara som en riktigt bruduppsättning.

  • Mustikka

    Juventina Skriv till honom där att han addar dig på fb. Tydligen kan man inte hitra honom annars. Han är otrolig. Vet inte vem jag ska välja. Hon som fixade mitt hår är duktig men frågan är hur det kommer se ut i slutändan. Fick bara se en slarvig ju :/

  • Mustikka

    Pagnie7500 kr var inte mycket då! Inte om det är förlängning med och allt till. Tycker det var ett bra pris :) Kitkät Hon satte nog nålar oså men det gick så snabbt allting. Kan skicka vilder sen så får ni avgöra. Bashar är den nya stjärnfrisören! Han har instagram som man kan hitta honom lättast på. Bashar hairstyles. Han finns i sthlm men pker hem till bruden och har kunder till och med i gbg! Kolla upp honom :)

  • Mustikka

    Okej var nyfiken o googla antonio WOW han är en stjärna på riktigt. Bashar är ingen kändis direkt men han är oxå super duktig. Undrar vad antonio tar för priser. Tror inte man vågar gissa ens haha

  • Pagnie
    Mustikka skrev 2013-02-08 23:24:28 följande:
    7500???? Är det kungens frisör eller haha :P
    haha nej inte riktigt. men hon sätter i löshår med keratinfästen också. alltså en riktig förlängning, sen sminkar hon och gör uppsättningen och kör två konsultationer och kommer till mig på bröllopsdagen ;) Så jag får mycket för det.
  • Pagnie

    Nu letar jag hårsmycken och som ni vet så är ju jag Ebay nörd. ja jag vet. men hårsmyckena på brudbutikerna kostar drygt 1000 kr och det är liiiite mycket tycker jag allt. och jag har ju nu tänkt börja få in fjärilarna i allt. Så nu har jag hittat två som jag tycker om och undrar om ni kan hjälpa mig med lite åsikter här.




    Viklen utav dom blir bäst tror ni?
  • kitkät

    Juventina, 
    Vi har inte kontaktat Oscarsfoto ännu. Jag får göra det imorgon!

    Mustikka,
    Jag kollade upp Bashar lite snabbt och han verkar faktiskt duktig. Tack för tipset! Vet du någonting om hur mycket han tar? Jag har ingen facebook... Men hur kan jag komma i kontakt med honom? För han verkar inte ha någon hemsida ju. 

    Pagnie,
    Svårt... Båda är fina, men nr 1 kanske är finaste, eller? Haha... Svårt, som sagt. 
     

Svar på tråden Orientaliskt bröllop