• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • jenniferochaugust

    Å fy fan vilken dag igår!
    Jag hade tagit ledigt eftersom jag hade bokat tid på morgonen för att färga håret och sedan provuppsättning och provsmink på eftermiddagen. Medans jag sitter hod frisören får jag två jättejobbiga besked:
    1. Hon som ska baka vår tårta, våra cupcakes, cake pops, macarons och kakor avbokar!!!!!!!!! Helt giltig anledning då en familjemedlem tyvärr gått bort. Men jag fick sådan panik och höll på att börja gråta.
    2. Jag hörde av mig till hår/makeup tjejen och bad om adressen till dit jag skulle och hon svarar att hon inte bokat in mig, att hon missat det i sin kalender! Och jag som tagit ledigt!!!

    MEN efter en hel del svett och nästan tårar löste sig allta fantastiskt bra, till och med till min fördel ekonomiskt.
    1. Hon som skulle göra mitt dessertbord skötte allt superproffsigt och förmedlade mig till en annan och gav mig dessutom rabatterat pris som kompensation och jag får exakt samma saker, inget har förändrats.
    2. Hår och makeuptjejen fick sån otrolig ångest att jag tyckte synd om henne och vi ska ses på måndag och jag får dessutom ekonomisk kompensation för det.

    Hurra! Allt blir inte skit ändå!

  • jenniferochaugust

    ... men jag har blivit så osäker på min klänning så här tre veckor innan bröllopet. KUL? Alltså sist jag provade den (när sömmerksan påpekade att jag lagt på mig några cm under semestern) så kände jag mig såååå jäkla ful. Alltså jag tyckte att jag var ful i klänningen och jag tyckte att klänningen var ful bortom all räddning.

    Är det här bröllopsnoja? Eller tycker jag verkligen det här? Kommer jag inte vara nöjd med hur jag ser ut på bröllopsdagen? Kommer klänningsvalet vara något jag alltid kommer att ångra?

    Jag var och provade en klänning jag hittat på Blocket. Vilken dröm! Tyvärr var den lite för liten, men det finns några centimeter för att lägga ut den. Men jag kan väl inte köpa en till klänningför 6000?

  • Lakinna

    Åhhhh imorgon är det dags! Trodde verkligen inte att jag skulle bli nervös, men nu börjar jag faktiskt känna av pirret! Vaknade halv 7 och kunde inte somna om så vi åkte till mitt jobb och skrev ut det sista (lika bra att ta vara på tiden). Så fort affären öppnar (kl 10) ska vi åka och köpa blommorna till bordsdekorationerna. Efter det ska vi till lokalen och pynta det sista (personalen där dukade igår). I eftermiddag ska jag på manikyr medan min mamma och faster gör bordsdekorationerna. Vid 6 kommer mina tärnor hit för tjejkväll och sen i säng tidigt!! (Mannen med Bestman sover på hotell) Hoppas bara jag kommer kunna somna!
    Hur går det för er andra 10 augustibrudan? Pirrar det? :)

  • Augusti13
    Lakinna skrev 2013-08-09 09:15:29 följande:
    Hur går det för er andra 10 augustibrudan? Pirrar det? :)
    Jaaa! :D Nu åker vi till mina svärföräldrar för att förbreda kvällens mingel, och imorgon GIFTER VI OSS! Helt overkligt! Vi ses på andra sidan, brudar ;) Trevlig helg!
  • confuzed86

    Jag köpte min tredje klänning häromdagen för att jag ej var nöjd med de andra två jag hittade. Dock betalade jag bara 2000 för den sista så det kändes helt rätt för mig och jag gifter mig om En vecka! Nog kan det vara bröllopsnoja för det har jag fortf sedan jag köpte den sista men nu får det allt vara bra! Hehe

  • MissFannie

    åh vad roligt att läsa om er brudar som gifter er imorgon :D pirrar i hela mig av att höra om ert pirr ju! :D lycka till imorgon!!!

    själv misstänker jag att jag ska bli hippad imorgon :P så svårt att låta bli att spekulera.. :P

    hämtade hem min klänning igår också så nu börjar det verklgien kännas att det närmar sig och det blir mer och mer verkligt :D hoppas ni får en underbar helg både blivande brudar och brudar! :)

  • viXan

    Lycka till alla ni fina som gifter er imorgon! Jag kommer hålla både tummar o tår för fint väder <3


     


    Igår var jag o sydde in min klänning o det känns bra med både klänning o skor Jippey!


    Nu längtar jag mest efter den stora dagen, men sen ibland kommer jag ner till verkligheten med allt som måste fixas o då blir jag sådär som ni andra oxå verkar bli - Känslig - hahaha


     


    Har precis beställt kravatter så jag hoppas de kommer i tid, annars får blivande vigas i den bästaste dräkten..


    Födelsedräkten *fniss*

  • viXan
    1337Lise skrev 2013-08-09 01:03:44 följande:
    Men fy sjutton på otrevliga människor, på dryga bestmän och papper som tar slut. Det känns dock fantastiskt tröstande att man inte är ensam. Igår satt jag och sågade itu 30 pennor, vässade dem (nu mera 60 pennorna) och målade dem vita med en skitdålig akrylfärg som var så utspädd att jag fick måla dem minst 10 gånger. Jag blev så trött på allt "roligt" pyssel inför bröllopet. Och det kändes som att jag blev förgiftad av doften.

    Idag installerade jag ett grafikkort i mannens dator. Hans gick nämligen sönder för x antal månader sedan och vi har inte haft råd att köpa nytt. Men som morgongåva har jag köpt ett värstingkort och tänkt att installera in i datorn så att på morgonen dagen efter bröllopet ska jag bara starta hans gamla dator som har fått damma ett bra tag (han har använt en gammal laptop istället) och ja.. "surprise!". Grejen var att det inte var så simpelt som jag hade trott, och jag var gråtfärdig när jag hade suttit i 2 timmar och pillar med skitsaken. Som tur var så fick jag hjälp över facebook och nu tror jag att allt fungerar som det ska. Så mina tårar är torkade Solig
    Jag tycker det låter som om du är väldans duktig! !!
  • sommaren13

    Jag funderar på hur jag ska bli av med skrynklorna på min klänning...vad kan det kosta att ånga hos en kemtvätt? Klänningen är i satin. Jag törs inte stryka den...men funderar på om jag kan hänga den i badrummet...vad tror ni?

  • confuzed86

    kunde ej hålla mig. här är bilder på klänningen. ser det bra ut? ska ha en hellång slöja till med spetskant då jag ej har ngt släp. funderar på att ha en balconettbh under så att det ser ut som att jag har några bröst iaf haha




Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!