• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • SingingFantacia

    Leula: låter som en härlig möhippa. .. Själv är jag inte riktigt lika nöjd. .. Känner lite som så att en middag ute med några tjejer kan jag ha utan att det är en möhippa. .. Inget minne för livet direkt. .. Nu har man pratat med prästen. Så härligt. Allt blev så mycket verkligare. .. Har bestämt mig under helgen att jag själv ska sjunga också så ska höra av mig till kantorn som kompar och till prästen...


  • FrökenCitron

    Älskar att läsa den här tråden! 

    De av våra vänner som har gift sig kan förstå den press och stress vi känner, resten av släkt och vänner har inte samma sätt att förstå. Vilket ibland är mycket frustrerande.

    Vi gifter oss om 27 dagar och min klänning är inte klar... Sömerskan har inte hört av sig på två veckor och jag vill inte stress henne för hon vet när vi gifter oss.

    Dessutom har vi inte fått talat med en präst. På pstorsexpiditionen säger dom hela tiden att prästen ringer vilket dags som helst. Det har dom sagt i över två månader nu. Hoppas att katorn tycker det är ok med musiken, för någon kantor har vi inte heller. 

    Känner att det är flera trådar som hänger löst men försöker att lugnar oss med att det kunde varit värre. Längter hursomhelst så himla mycket till den 31 aug!!  

  • confuzed86

    Förstår dig med klänningen! Jag har 2 som jag inte är nöjd med så är ute och letar en 3e! Ska prova 2st nästa vecka och har en som jag gillar men ej bestämt Mig än :/ jag gifter mig om 2v! Den 17e

  • Lakinna

    Ni som inte träffat prästen än behöver säkert inte oro er. Vi ska träffa vår präst på tisdag och gifter oss på lördag. Vi har gjort ett vigselprogram att ta med och visa prästen och om han ger ok så printrar vi ut resten så att vi inte gjort det i onödan.

  • FrökenCitron
    Lakinna skrev 2013-08-04 15:30:40 följande:
    Ni som inte träffat prästen än behöver säkert inte oro er. Vi ska träffa vår präst på tisdag och gifter oss på lördag. Vi har gjort ett vigselprogram att ta med och visa prästen och om han ger ok så printrar vi ut resten så att vi inte gjort det i onödan.
    Tack! Det känns mycket bättra! Glad
  • johannisen
    SingingFantacia skrev 2013-08-04 12:21:25 följande:
    Leula: låter som en härlig möhippa. .. Själv är jag inte riktigt lika nöjd. .. Känner lite som så att en middag ute med några tjejer kan jag ha utan att det är en möhippa. .. Inget minne för livet direkt. .. Nu har man pratat med prästen. Så härligt. Allt blev så mycket verkligare. .. Har bestämt mig under helgen att jag själv ska sjunga också så ska höra av mig till kantorn som kompar och till prästen...
    Mår din dotter bättre nu? Hoppas det!
  • Alvstina
    FrökenCitron skrev 2013-08-04 13:46:54 följande:
    Dessutom har vi inte fått talat med en präst. På pstorsexpiditionen säger dom hela tiden att prästen ringer vilket dags som helst. Det har dom sagt i över två månader nu. Hoppas att katorn tycker det är ok med musiken, för någon kantor har vi inte heller. 
    Jag tycker att det låter konstigt att ni inte har fått veta vilken kantor som kommer att spela än. Sommarschemat brukar oftast läggas i maj redan. Har ordinarie kantor semester och de försöker få tag på en vikarie eller vad är det frågan om?! 

    Jag vill inte skrämma upp dig, för det är fortfarande 4 veckor kvar, men just med tanke på att kantorn kanske behöver öva in något nytt stycke så tycker jag att ni ska ringa pastorsexpeditionen i morgon och be att få telefonnummer och mailadress till tjänsgörande kantor, sen kontaktar ni. Normalt sett brukar inte kantorn kontakta brudparen, utan man får själv ta den kontakten.
  • Tessla

    Så nu är man gift! Vår dag blev hur bra som helst...precis så avslappnad, mysig och rolig som vi ville...det hjälper att man har hur galna vänner och släktingar som helst. Lycka till alla! Och stressa inte upp er!

  • FrökenCitron
    Alvstina skrev 2013-08-04 17:53:10 följande:
    Jag tycker att det låter konstigt att ni inte har fått veta vilken kantor som kommer att spela än. Sommarschemat brukar oftast läggas i maj redan. Har ordinarie kantor semester och de försöker få tag på en vikarie eller vad är det frågan om?! 

    Jag vill inte skrämma upp dig, för det är fortfarande 4 veckor kvar, men just med tanke på att kantorn kanske behöver öva in något nytt stycke så tycker jag att ni ska ringa pastorsexpeditionen i morgon och be att få telefonnummer och mailadress till tjänsgörande kantor, sen kontaktar ni. Normalt sett brukar inte kantorn kontakta brudparen, utan man får själv ta den kontakten.
    Kanske bäst att ringa igen, dom börja nog tycka att jag är smått galen! Foten i munnen
    Tack!
  • Alvstina
    Tessla skrev 2013-08-04 18:06:19 följande:
    Så nu är man gift! Vår dag blev hur bra som helst...precis så avslappnad, mysig och rolig som vi ville...det hjälper att man har hur galna vänner och släktingar som helst. Lycka till alla! Och stressa inte upp er!
    Vad underbart att höra! Finns några bilder att visa oss andra nyfikna??
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!