• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • 7011e gången gilt

    Väntar på spenning att min klänning ska komma hem :)


    kyrkan har inte ringt än angoende vikken präst det blir å få gå in i lokalen å kolla hur den ser ut blir stressad..


     

  • Aug 2013
    7011e gången gilt skrev 2013-07-17 11:39:08 följande:

    Väntar på spenning att min klänning ska komma hem :)


    kyrkan har inte ringt än angoende vikken präst det blir å få gå in i lokalen å kolla hur den ser ut blir stressad..


     


    Om inte dom ringt ifrån kyrkan så ring dom! Kan ju ha hänt att dom missat eller blivit felbokat, jag hade ringt för att veta att detta inte hänt!

    Fick för en stund sen veta att M2Bs svensexa kommer att bli av på Lördag precis som jag redan anat. Han jäklades med dom på facebook häromdagen och skrev att det skulle bli kul att cykla på lördag. 4a personer har frågat mig med vem hans ka cykla osv och nu ringde min syster för att säga att han kan inte göra det då. Skönt att veta om när den blir, kommer självklart inte visa att jag vet för honom ;) han kan gott fortsätta tro att dom tror han ska iväg ;)
  • 7011e gången gilt

    å de öppnar kl 14


    känns som jag ahr massa kvar å göra å de har jag åxå

  • 1337Lise

    Haha, dessa drömmar! Hemskt när man drömmer det, men roligt att läsa om att många har dem. Kom på när jag läste om Aug 2013's dröm att jag för ett tag sedan hade en mardröm om vigselakten. Prästen sa aldrig att vi fick kyssa varandra! Så när vi gick nedför altargången var jag jätteupprörd och vill göra om allt eftersom vi inte hade pussats. Prästen sa "Jaha.. ni ville ha en SÅN vigsel..". Allt var förstört =(

  • 1337Lise
    7011e gången gilt skrev 2013-07-17 12:33:56 följande:

    å de öppnar kl 14


    känns som jag ahr massa kvar å göra å de har jag åxå


    Vi har också en massa kvar att göra =/ har inte träffat prästen ännu, men vet ärligt inte när i kommer få tid. Killen och jag jobbar nämligen om varandra enda till augusti. När den ena är ledig så jobbar den andra! Ironi..

    Buketten är inte fixad heller och jag inser att mitt pass är borta - så om det ska bli nån resa efter bröllopet så måste jag beställa nytt. Vi ska också åka till Tyskland och köpa viner - men det vin jag vill ha finns inte att köpa där. Tärnans klänning är för stor (Typiskt, jag skojar med henne att hon inte får gå ned mer i vikt nu!).

    Mycket smågrejer och stora grejer som inte är klart ännu =I
  • SingingFantacia

    Vissa drömmar är roliga att läsa om andra känner jag nästan är synd om de som drömt så jobbigt med stressande drömmar.... Sjäv drömde jag att det bara var prästen, två i brudföljet och vittnena som kom till vigseln alla andra hade glömt bort det. Så på väg från kyrkan fick vi ringa runt till alla och fråga vart de var. När vi kom till festplatsen fick jag och min nyblivna fru. Duka fram allt, lagamaten och servera alla. Det värsta var när jag vaknade och hade känlan av att det hade hänt. Jag kände mig så oälskad. Var tvungen att ringa min w2b höra hennes röst.... Min blivande drömde däremot att jag var otrogen med mitt ex på bröllpsnatten. Hon trodde också att det hade hänt när ho var nnstans mellan sovandes och vaket tillstånd så hon messade mig och frågade om det var sant.... Skulle aldrig göra en sån sak men förstår att hon tyckte att det var jobbigt.


  • confuzed86

    Idag är det pyssel för fullt. Limmar spets på ljushållarna. Blir så mkt finare än i bara glas :)

  • Augusti13

    Hihi, roligt med alla drömmar! Har själv haft otaliga mardrömmar, t.ex. att fotografen inte kommer, att klänningen är trasig eller att jag blir supersen till vigseln.  


    1337Lise skrev 2013-07-17 13:21:12 följande:
    Haha, dessa drömmar! Hemskt när man drömmer det, men roligt att läsa om att många har dem. Kom på när jag läste om Aug 2013's dröm att jag för ett tag sedan hade en mardröm om vigselakten. Prästen sa aldrig att vi fick kyssa varandra! Så när vi gick nedför altargången var jag jätteupprörd och vill göra om allt eftersom vi inte hade pussats. Prästen sa "Jaha.. ni ville ha en SÅN vigsel..". Allt var förstört =(
    Tänkte bara tala om för dig, ifall du inte visste, att det inte är vanligt i Sverige att prästen säger att man ska kyssas. Ofta är första kyssen just på kyrktrappan! Vår präst kommer inte säga under vigseln att vi kan kyssas, men han sa däremot att han inte hade något emot att vi pussades när det kändes rätt för oss ;)
  • 1337Lise
    Augusti13 skrev 2013-07-17 14:12:19 följande:

    Hihi, roligt med alla drömmar! Har själv haft otaliga mardrömmar, t.ex. att fotografen inte kommer, att klänningen är trasig eller att jag blir supersen till vigseln.  


     


    Tänkte bara tala om för dig, ifall du inte visste, att det inte är vanligt i Sverige att prästen säger att man ska kyssas. Ofta är första kyssen just på kyrktrappan! Vår präst kommer inte säga under vigseln att vi kan kyssas, men han sa däremot att han inte hade något emot att vi pussades när det kändes rätt för oss ;)

     


    Jag har faktiskt haft det på känn =s har aldrig direkt varit på ett bröllop, och inte träffat prästen så allt jag har att gå efter är amerikanska filmer... vilket inte är samma traditioner. Men tack för upplysningen =) känner mig dock lite koko nu.
  • 7011e gången gilt

    Ringde å nu vet jag vilken präst jag ska ha i alla fall :)


    å så satt hon i möte som tog hand om lokalen å så ringde hon upp å jag missade ringde till henne å inge svar :(


    får prova en gång till tror jag.. måste in i lokaln kolla vad som finns å inte finns hur jag vill smycka den å regler å sånt bor folk ovan för så de blir middag där å lite lekar å sånt skoj sedan vidare hem till oss för de som vill..



     

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!