• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Mpta

    Är också sjukt nervös inför vigseln, mest inför det där ögonblicket när vi ska gå in i kyrkan å möta allas blickar, vart ska ja hålla blicken å hur beter man sig för att se glad ut å inte skit nervös :)

  • Mpta

    Vi kör förresten inte så långt mingel utan har gjort så att vi skrev på inbjudningarna att vigseln började 15 och bröllopsfesten kl.17, så då behöver de inte stå å vänta på oss utan de vet ungefär när vi kommer, va på ett bröllop förra året som va så och det kändes bra, man kunde åka i lugn å ro från kyrkan och hade man tex barn med sig hann ju folk iväg med dom också :) maten tror ja kommer serveras vid 18, känns som vi tar d lite som d kommer. Bröllopsfester är inget jag är van att planera eller gå på så vi tar d lite som d kommer och vill mer se det som en vanlig fest med våra närmaste, så nej vi har väl inte "värsta" programmet för kvällen men ja tror det passar oss samt våra vänner bäst!:)

  • Popruta
    johannisen skrev 2013-07-15 19:55:34 följande:
    Måste bara dela med mig av min besvikelse här... Vi gifter oss 31 augusti och i mars frågade jag mina två solister om de vill sjunga i kyrkan och båda tackade ja. Förra söndagen hade vi träff med dem, den ena är min svägerska (min brors fästmö) och den andra är en nära vän. Vännens pojkvän skulle dessutom kompa en av låtarna på gitarr så vi var alla där och övade och det lät riktigt bra. Idag meddelar min vän att hon och hennes pojkvän inte kommer på bröllopet för att de fått en annan spelning på en annan ort och prioriterar den inkomsten. Jag trodde faktiskt att vi var närmare vänner än så. Känner mig riktigt ledsen över detta, för att inte tala om allt som måste planeras om nu...
    Men fy vad tråkigt :( Fult gjort av dom tycker jag. Hade blivit jätteledsen. 
  • leula

    Verkar vara bra hippor Trist med hon som avbokade i sista sekund, jag skulle bli arg...... . . Den dör fotosidan ska kollas upp, verkar intressant! Idag har jag bockat av massor på "attgöra" listan. Typ lämna in hindersprövning, köpa kostym till mannen, provat näbbklänningarna som farmor syr. Jättekul, men jag är helt slut. Glad att jag tagit semester hela veckan som bröllopet är på. Det kommer behövas.

  • leula

    Hur länge har ni varit ett par innan ni gifter er? Vi har hängt ihop i strax över 8 år, två barn (5&6 år) Trodde aldrig han skulle fria men så på en barnfri kryssning förra våren gick han ner på knä

  • Popruta
    leula skrev 2013-07-15 22:29:59 följande:
    Hur länge har ni varit ett par innan ni gifter er? Vi har hängt ihop i strax över 8 år, två barn (5&6 år) Trodde aldrig han skulle fria men så på en barnfri kryssning förra våren gick han ner på knä
    Ett par i 7 år :) Väntar första barnet nu i september. 
  • Mpta

    Blir 11 år för oss i höst! 3 barn, 6,5 år, strax 4 år och en nybliven 1åring!

  • lillasofie

    Varit tillsammans 8,5 år snart. 2 pojkar på 2 och 5,5 år

    Här börjar det närma sig ordentligt, knappt 3 veckor kvar! Idag hämtade jag hem klänningen som satt som en smäck! Trodde jag inte för ett par månader sen, men sömmerskorna har fixat till den alldeles galant

    Det som är kvar nu är att fixa programmen och beställa blommor till borden. Det ska göras på torsdag hoppas jag.  

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!