• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Helipa
    Johannaty skrev 2013-06-25 22:41:37 följande:
    Hej! Sitter och skriver programmen för kvällen, men vad har ni med i era festprogram? :) 
    Vi ska köra på festprogram i form av solfjädrar, som på bilden nedan. På ena sidan kör vi vigselprogram tillsammans med dagens program (utan tidpunkter, endast start- och sluttid och i vilken ordning det sker, sen vet alla inblandade de exakta tiderna) och på andra sidan ett bröllopsbingo. Meny har vi bredvid buffén och vi skippar alla lekar, citat, gästpresentation, sånger, etc. eftersom hela stilen på vårt bröllop är "avslappnad sommarfest" och det känns väldigt olikt oss att ha nåt mer avancerat program än så :)


     
  • Helipa
    FrökenCitron skrev 2013-06-25 19:29:54 följande:
    Någon som har samma problem som mig? 

    När jag går så huden mellan låren går ihop så får jag skavsår. Så när jag har kjol så har jag alltid ett par avklippta strumbyxor för att slippa skavsår (otroligt osexigt, men skavsår är inte heller sexigt)
    Glad 

    Så mitt problem är nu; vad ska jag ha på bröllopet?
    Ett par mamelucker? Flört 
    Jag får också alltid skavsår mellan låren och brukar alltid köra med sådana cykelbyxor i nylon (finns på lindex bland annat), supersköna! Tunna, bekväma och rullar inte som avklippta strumpbyxor ofta gör. Sådana ska jag ha under brudklänningen. Har jag slimmade klänningar på mig brukar jag ha sådana cykelbyxor som är slimmande, typ spanx. 

    Vad har du för typ av klänning? Blir det lätt varmt där under? Är den tajt? väldigt avslöjande? Många lager? 
  • Helipa
    viXan skrev 2013-06-25 21:36:15 följande:

    Idag har jag handlat min brudklännning :)


    Hittade den i andra affären vi besökte & vi ska dit igen i början av augusti
    för att sy in den (den jag gillade fanns på rean men inte i min storlek).
    Hur ofta har man den nturen att hitta nått så dyrt med 50% rabatt :)


    Nu e jag lugn o lycklig =D


    Åh vilken tur du har! och vilken bra service att de syr in den trots att den var på rea! Min klänning fick jag köpa så som den var just för att den var på rea, de gjorde inga justeringar alls på reaklänningar. Som tur är sitter den perfekt så jag behöver inte justera den :)
  • viXan

    Det tillkom 300kr för att de justera den, men det är ju det lilla när man pratar bröllop haha


    Kommer inte visa bild förrän efter bröllopet, då jag ej vill att min blivande ser den innan den stora dagen :)

  • SingingFantacia

    I vårt festprogam står det meny,  ett roligt vett och etikett, lite små tips till de som vill tala En liten känner du brudparet quiz med svar längst bak. Barns tankar om bröllop Nått kärleks citat och i slutet en "klago ruta" Där vi ber dem som ha klagomål skriva ner vilka och namn och telefonnummer så att vi ärligt kan glömma bort att återkomma. Rutan är dessutom så liten att man inte får plats med namn och telefonnummer. Men det är till som skoj. Därefter finns ett tack till alla de som vi måste tacka extra mycket och till alla våra gäster.


  • Nivi och Jesper

    Tack SingingFantacia,  Helipa,  Sudditjuven och viXan.

    Vi förstår inget alls. Riktiga vänner håller varandra kärt, eller? Dom tyckte att vi inte sågs tillräckligt ofta för att säga att vi är vänner. Sist jag titta till min och sambos mobil så ser man att vi har ringt och smsat dom frekvenkt och långt innan bröllopet, men att man sen ser att de inte kan. Då är det ju något som har legat långt tillbaka. 

    Detta är så personligt så att man vet inte vad !!

    Jag kan bara tänka på vad jag har gjort för fel, och varför vill man inte vara med oss? Vad har vi gjort? Ja menar, med tanke på att det endast var vi i stort sett som ville ses så har dom väl Aldrig velat vara med oss??.. Varför säger man inget innan man tar rollen som toastmaster? Jag fattar ingenting.

    Vår nya toastmaster är underbar och bra! 

  • Nivi och Jesper
    FrökenCitron skrev 2013-06-25 19:29:54 följande:
    Någon som har samma problem som mig? 

    När jag går så huden mellan låren går ihop så får jag skavsår. Så när jag har kjol så har jag alltid ett par avklippta strumbyxor för att slippa skavsår (otroligt osexigt, men skavsår är inte heller sexigt)
    Glad 

    Så mitt problem är nu; vad ska jag ha på bröllopet?
    Ett par mamelucker? Flört 
    Jag har samma problem! Men det löser jag med cykelbyxor. :) Snygga cykelbyxor kan man handla på Gina tricot för 59kr.
    dessa nedan är från gina:


     
  • Lakinna

    ojoj nu är jag nervös. Beställnde och fick hem min klänning i januari (ville vara i god tid), men har aldrig känt mig helt 100 nöjd med den (så som man vill göra eftersom man (förhoppningsvis) bara gifter sig 1 gång), så idag beställde jag hem en ny! Hoppas den hinner komma. Jättenervös men Dino har varit bra och snabba innan. I "värsta" fall använder jag den första, för den är också fin, jag saknar bara det där lilla extra.

  • SingingFantacia
    Lakinna skrev 2013-06-26 11:55:04 följande:
    ojoj nu är jag nervös. Beställnde och fick hem min klänning i januari (ville vara i god tid), men har aldrig känt mig helt 100 nöjd med den (så som man vill göra eftersom man (förhoppningsvis) bara gifter sig 1 gång), så idag beställde jag hem en ny! Hoppas den hinner komma. Jättenervös men Dino har varit bra och snabba innan. I "värsta" fall använder jag den första, för den är också fin, jag saknar bara det där lilla extra.
    Förstår dig.
    Jag beställde en för att ha på kvällen från en Ebay säljare och mailade och så med denna innan jag köpte. Då jag ville försäkra mig om att den skulle hinna komma. 1 1/2 vecka senare så kom den =)

    Nu väntar vi på västar och slipsar till min W2B och hennes marsalker. Hoppas att de kommer i tid oc att de är fina.
  • FrökenCitron

    Tack för råden! 

    Är nog inne på siden trosor då siden känns lyxigt och svalt. Som tipsade Sjörå om. 

    Min kl'nning är en vad-lång A-linjeformad med tyll i underkjolen. En fantastisk skapelse!   

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!