• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Helipa
    SingingFantacia skrev 2013-06-07 15:20:16 följande:
    Fick en tid hos en frissa och fick dessutom provuppsättning idag. Dock blev det inte riktigt som jag tänkt mig men hem och plattade till det och flyttade en hårnål, vips så blev det bra.
    bild hos frissan.

     



    Bilder hemma:

     


     






     


    Vad fint det blev! Precis lagom balans mellan avslappnat rufsigt och uppstyrt uppsatt.
  • Helipa
    Längtandsfull skrev 2013-06-07 11:46:55 följande:

    Kul att några vill dela med sig om hur ni räknar på alkoholen.


    Vi skall åka till Tyskland den 18 Juni och skall förboka det mesta som vi skall ha.


     


    Vi skall bjuda på:


    Till Maten: Öl, rött/vitt vin och cider


    Till kaffet: Whisky och Baileys.


    I Baren: Öl, rött/vitt vin, cider och sprit till 3 olika drinkar, samt det som är kvar i whisky och baileys.


     


    Vi är ca 70 personer som dricker alkohol och 10 som dricker alkoholfritt.


    Har inte en susning om vem som dricker vad och hur mycket så vi har räknar på alla 70 drickande.


    Förutom på vinet där räknade vi på 55 drickandes.


     


    såhär tänker vi men det är långt ifrån klart, kommer nog ändra på det mesta =)


     


    Brudskål: , Räknar på 2 glas/person.


    Öl: 7 öl/person = 490st (ca 21 lock)


    Cider: 5 cider/person = 350st (ca 14 lådor)


    Vitt: 10 BIB = 30 flaskor


    Rött: 13 BIB = 39 flaskor


    Sprit: Ca 3 drinkar/person (5cl sprit/drink)


    2 flaskor Gin = 2 L


    3 flaskor vaniljvodka = 3 L


    3 flaskor absolut rassberry = 3 L


    1 BIB Jelzin vodka = 3 L


    + Tonic wather, Limejuice, Fruktsoda, Fanta vildabär,Apelsinjuice, Sanfransisco-mix.


    Whisky: 3 flaskor (4 cl/glas) = 75 glas.


    Baileys: 3 flaskor (4 cl/glas) = 75 glas


    Alkoholfritt: God alkoholfri cider.


     


    PRIS:


    BRUDSKÅL: Vet ej.


    ÖL: 1605:-


    CIDER: 1456:-


    VITT: 750:-


    RÖTT: 975:-


    SPRIT: 1310:-


    WHISKEY: 465:-


    BAILEYS: 450:-


    TOTALT: 7011:- + Brudskålen + slödryck + alkoholfritt.


     


    Tror jag fick med allt där =)


    Jag tycker att det låter som ni har väldigt mycket (när jag räknar snabbt blir det typ 1 flaska vin och ett halvt flak öl/cider per person, plus drinkar). Men det är min spontana reaktion, jag vet ju inte ifall ni ska ha servering eller självservering, buffé eller sittande middag, osv. 

    Ett förslag är ju att inhandla alkohol efter de där standardmallarna (som finns på Tasteline och Systembolagets hemsida) i Tyskland och så kan ni handla in "reservalkoholen" på Systemet där ni kan lämna tillbaka oöppnade flaskor inom två veckor. På så sätt behöver ni inte stå med massor med alkohol över och samtidigt så behöver ni inte riskera att något tar slut...

    Vi kommer handla in vårt "basförråd" i Tyskland nu i juni och sen när alla osa har kommit in och vi vet hur många alkohol-drickare vi har så kommer vi ev. köpa in mer från Systemet.. 
  • Helipa
    soderpling skrev 2013-06-07 10:27:28 följande:
    Detta är den låten som jag skulle vilja sjunga tillsammans med två av mina tärnor. Lite nervös om den är för svår.


    ">

    " target="_blank">



    Sedan har jag lite andra låter om den inte skulle funka.

    Jag skall prata ordentligt med mina tärnor för gör inte detta utan dem.
    Kan du sjunga så är det ju en superfin sång! Go for it! Jag, som inte kan ta en ton själv, avvundas verkligen de som kan sjunga och tycker att man ska ta varje tillfälle man får :)
  • Elinjz

    Har nu testat min klänning jag köpt från jenjenhhouse och detn är jättefint sydd och sitter perfekt MEjag känner mig som en (ursäkta uttrycket, vill inte stöta mig med någon) zigenare. så nu måste jag skicka tillbaka den och leta igen.

  • MrsBarth

    Vi gifter oss oxå 24 i Malmö / Svedala :) Det mesta klart så i praktiken kunde vi gift oss imorgon ;) Men något lär jag glömt... Väntar bara på att komma på vad....

  • MrsBarth

    Hmm mitt inlägg lades innan sidan uppdaterat... Va ju svar på ett inlägg för länge sedan såg jag nu...

  • Längtandsfull

    Helipa : tack för ditt svar.. Vi ska ta förrätt, varmrätt, tårta. Efter middagen skall vi ha bar med personal som delar ut det gästen vill ha. Ja det kanske är mycket. Får nog kolla mer på detta. Så jäkla svårt att veta.

  • Längtandsfull

    Nu har jag fått hem min ring =) så fin ska försöka få in en bild imon för tror inte det går med mobilen.

  • SingingFantacia
    Helipa skrev 2013-06-07 17:35:34 följande:
    Vad fint det blev! Precis lagom balans mellan avslappnat rufsigt och uppstyrt uppsatt.
    Tack. Precis så känner jag också =)
  • sommaren13

    Hur ser era tanker ut om önskelistan? Vi sitter och funderar på hur man ska lägga upp den...vi funderar på att maila dom som kommer och säga att listan finns hos toastmadame och sen får hon hålla koll på vad folk väljer att köpa så det inte blir dubletter...

    Några andra förslag? 

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!