• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Fröken Finemang

    imorgon är sista OSA, 
    idag kom ett oväntat JA-svar- då längtar man ännu mer! =)

     Hoppas det öser in svar från mannens släkt imorgon! 
      

  • Elinjz

    Jag provband precis min bukett. Eller tärnans. Min kommer jag att gör större.

  • Nivi och Jesper

    inte nog med att jag har problem med att hitta mina skor. Jag trodde vi verkligen hade fixat det med våra toastmaster och madame. Varning för problem!
    Vi har 3 brudtärnor, 3 marskalker och 2 toastmasters. Där 1 från tärnorna studerar i Växjö och 1 av marskalkerna studerar i Karlskrona, medan vi bor i Ängelholm, 2 mil från Helsingborg. Det är väl inte konstigt att man har svårt för att hitta ett gemensamt datum som fungerar för alla? Vi meddelar alla om datumet i god tid, men toastmaste och toastmadame svarar inte. I sista minuten (2 dagar innan) ringer vi dom i panik. För deras uppgifter är lite större i ansvarstagande... Då säger dom att dom inte kan komma för dom ska på middag hos den enes för'äldrar som börjar vid 3 och våran möte började 7... Då blev jag lite sur... för vi hade redan förvarnat dom om hur många vi var och hur mycket ansvar det var att vara toastmaster. Jag sa även att vi ska kunna meddela dom dagen innan i värsta fall och dom ska kunna ställa upp 99% av alla gångerna då. Men nej, då kunde dom inte komma...  Men en utav barnen som var med på den middagen kunde sticka därifrån vid 5 för han skulle iväg med kompisar för att äta tillsammans. Ingen särskild tillfälle för att fira, bara för att träffas... hmmmmmmm. Då är jag arg!

    Nu nyligen så ringer vi dom igen och kollar till. För för snart 3 veckor sen startade vi en facebook sida för alla i bröllopsföljet där vi skrev upp alla datum som var planerade som alla kunde hänga med på, bland annat gårdsbesöket där vi ska ha bröllopsfesten. Där skrev vi upp 2 datum försäkerhetens skull så att de som ville skulle boka upp dom helgerna och främst för toastmaste och madame så att de verkligen skulle vara med. På facebooksidan hade toastmadame skrivit JAAAAA! på datumet för gårdsbesöket. Toastmaster och toastmadame är sambos.

    Vi ska till gården denna helgen och ringde dom igår och kollade av. Nej men då har dom bokat in något annat. De skulle hjälpa andra vänner med renovering av deras hus!!!!!  Nej sa vi då, ni ska med!! 

    USCH! Detta är det värsta som kan hända kan jag tycka. Man lägger allt ansvar på toastmaster och toastmadame på själva bröllopsfesten för att vi ska kunna slappna av och inte tänka på något! Vi hade ett enskilt möte efter första tabben dom gjorde bara för att VERKLIGEN fråga ut dom om dom kan ställa upp trots att vi kommer med en fråga bara dagen innan. DET KÄNNS INTE ALLS BRA NU TYCKER JAG!

    Så jag ringde en utav tärnorna, min syster och rådfrågade henne. Hon kom med ett skitbra förslag enligt mig och min fästman. Mellan vigseln och festen så ska toastmaster och toastmadame fota oss. Så då har vi lagt allt ansvar på min syster och fästmannens kusin på mottagandet av gästerna till gården. Då kan de väl även ta tag i serveringspersonalen i och med dom är först på plats.Och i och med de tar kontakt med dom först så är det väl lika bra att ha den kontakten resterande av kvällen. Så våra toastmaster och madame har förlorat en utav deras viktigaste uppgifter, men OJ vad jag ångrade vårt val av dom!!! Fy för alltså!! 

  • 7011e gången gilt
    vilket pris tror ni man får ge för att förminska en ring??
  • soderpling

    Sitter och försöker välja musik till bröllopet som skall spelas förutom psalmerna.

    In och utgångsmusiken är redan vald...eller nu har jag börjat tveka om utgångsmusiken ( Triumfmarschen ur Verdis Aida).
    Nej ingen Mendelson.

    Har helt snöat in mig på Änglagårdslåten (började nästan gråta när jag hörde den och tänkte på hur mycket jag älskar J).

    Funderar också med att överaska med lite solosång från mig och mina tärnor under vigseln.

  • soderpling

    Nivi och Jesper: Lider med er. Det är svårt att veta innan och folk blir ofta glada att bli tillfrågade att de inte tänker efter vad ansvaret innebär.

    Hoppas det löser sig och att de är duktiga och proffsiga på hålla i middagen.  Var på bröllop förra helgen och deras toastmadam var jätte dålig (det var annars ett trevligt bröllop och brudparet var jätte fina)

    Jag har fått lite hintar från m2b att det inte kommer så många på min möhippa. Tråkigt tänker jag men sedan funderade jag igen.
    Jag har jätte mycket bekanta och kompisar som egentligen är J kompisar från början.  Nära vänner som främst är mina några få och tre av dessa är mina tärnor och sålänge jag får en dag tillsammans med dessa tre personer kommer jag bli jätte glad.

    35 personer kommer till bröllopet i Paris. Du lägger inte ner minst 3000kr per person  för en helg om du inte tycker om brudparet.

  • Längtandsfull

    Idga har vi lagt hela dagen på att räkna ut hur mycket alkohol som kommer gå åt..


    Fy va svårt det är..


    Vi är 70 personer som kommer dricka alkohol och det kommer bjudas på till maten vitt och rött vin, öl, cider.


    Sen whisky och bailys(stavning?) till kaffet


    När maten är klar så öppnar baren och där bjuds det på rött och vitt, cider,öl,drinkar.


     


    Hur gör ni andra med alkoholen???

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!