• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • soderpling

    Oj vad jag längtar efter att börja använda dem tillsammans


  • MissA93

    Hej, hoppar in här om det är ok? :)


    Vi gifter oss den 2/8 och vi kommer vigas i stadshuset/eller trädgården utanför beroende på väder med våra mammor och syskon. Sen blir det fest för familjen och 2 kompisar var så det blir 50 pers om alla kommer.
    Vi kommer att ha festen ute hos min fästmans mamma, de har en lada som de har byggt om till festlokal med bar osv i.
    Sen kan man även gå upp till en övervåning där det finns kareokemaskin, biljard och pingis..Det lär väl mest vara barnen som hänger där uppe dock.
    Vi kommer att bjuda på en grillbufe med kött, kycklingklubbor och olika sorters korvar, till det: två olika hemmagjorda potatissallader och en pasta sallad + lite sidogrejer, typ bröd och ostar och spett med olika grillade grönsaker.
    Vi har sagt att gästerna får ta med egen alkohol då vi själva inte kommer att dricka, och det kommer komma både en del barn och gravida så det blir lugnt.
    Brudskålen blir förmodligen alkoholfri päroncider med jordgubbe och stjärnfrukt.
    Just nu håller vi på och försöker tänka ut vad det ska bli för slags tårta, lutar åt något med passionsfrukt och choklad, men vi får väl se, kom gärna med förslag på något sommrigt :)
    Vi har valfria "festkläder" som klädkod, vågade inte skriva helt valfri, vill inte ha foppatofflor och folk i mjukisar ;)
    Brudklänningen är klar, jag är gravid så jag har köpt en vit mammaklänning i spets som slutar precis över knäna.
    Kommer även ha en svart midjekort skinnjacka över under vigseln. Fästmannen ska ha svarta jeans, vit skjorta, svart väst och en klarblå fluga.
    (Färgtema är vitt, silver och klarblå).
    Smink och hår kommer att fixas hemma, håller på att testa lite olika sminkningar nu så får se hur det blir, men har iallafall bestämmt mig för lockar.
    Ring är fixad, en solitär i silver med en safir på, som dock kommer att vara tillfällig då jag inte vågade köpa min drömring med tanke på mina gravid-korvfingrar.
    Vi har fått hem intyg om vigsel och hindersprövningen och fästmannens pappa har fixat en vit cab cadillac som vi ska åka med ut till festen.

    Annars så känns det som om det är ganska mycket kvar att göra, typ dekorationer osv.
    Vi kommer sätta upp vita lakan i lokalen och i taket för att få en mysigare kännsla plus ljuslyktor som kommer hänga i taket.
    Blir det för mycket om man även har lite ljus på borden?
    Jag är ett ljusfreak och festen kommer inte börja förrens 16.00 så vill ha sådär kvällsmysigt sen..

    Mycket text men mina kompisar är totalt ointresserade när det gäller att prata bröllop så känner att jag har en del att häva ur mig..

  • Fröken Fräken
    soderpling skrev 2013-05-29 13:42:32 följande:
    Oj vad jag längtar efter att börja använda dem tillsammans


    Snygga! Jag älskar guld!
  • Fröken Fräken
    SingingFantacia skrev 2013-05-14 07:41:39 följande:
    Måste dela med mig av ett samtal jag fick från en vän i morse. Förstår intr hur folk tänker bara. Jag tar det på engelska för att det ska bli rätt ord. Har lite svårt att översätta ibland. Hey Girl hope everything is fine with you. Oh hi. Yes it's fine with me, you? Well I was out this weekend and tock this girl home. She told me I had nice linen all the time. Then as I took a shower the next morning she left. She took all my linen and the towels. Jag kunde inte låta bli att börja skratta. När jag slutat sa han.. Babe what do I tel my wife whe she gets home from London this afternoon. Ja vad ger ma för råd lixom? Han fick sig en rejäl muntlig avhyvling med kontexten att han var en idiot men att jag älskar honom och att han måste berätta sanningen och betala priset för sitt dåliga beteende.
    Hahahahaha! Ja, synden straffade sig snabbt.
  • SingingFantacia
    Fröken Fräken skrev 2013-05-29 14:28:01 följande:
    Hahahahaha! Ja, synden straffade sig snabbt.
    Ja den gjorde det =)
    Pratade med honom här om dagen och har bor på en polares soffa...
  • Cathelica

    Vilken rolig grej, dom va häftiga alltså :D

    Vi har nu gjord klart program och bordskort, samt satt up en ca. på bordsplassering.
    Nu är även m2b mycket mer innvolverat, och det känns roligt att det närmar sig!

    Vi åker på semester nu om en vecka, sen pakka o flytta hem til Norge 1.juli. Sen en mnd med flytt och massor med bröllop. Tror tiden kommer går riktigt snabbt!

    Hur går det för er alla?  

  • Längtandsfull

    Ikväll har vi suttit med bordsplaceringen så nu har alla en plats iallafall. Nu är det bara att flytta runt personer om man känner att något är tokigt. Men fy vad svårt det är men placering av alla=(

  • confuzed86

    Längtansfull: jo det är ett helskotta att få i hop det ;) jag ska ta en titt på vår igen då jag ska få in 2 pers till...

  • Alvstina

    Soderpling: Dom passar verkligen fint ihop, ringarna. :) Jag har en slät guldring (förlovningsringen) och vigselringen kommer bli en alliancering, som du har, båda i rött guld.

    Och tack, allt gick ju bra sen såklart.. och fotografen var superproffsig och det känns SÅ skönt att kunna lämna oss till henne under de två timmarna.. Fast ibland undrar jag vad jag har gett mig in i. Försöker hålla distans och idag sa en kollega att jag pratar väldigt lite om mitt förestående bröllop, om jag jämför med andra kollegor som gift sig tidigare. 

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!