• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Grodprinsens brud

    Vi har precis skrivit ut papperen för hindersprövning och namnbyte och har preliminärbokat en dag för samtal med prästen... 

    Suck... Vi tvistar fortfarande runt om efternamn... Vi vill båda att den andra ska byta av varierande skäl och ingen av oss vill egentligen ge sig. Jag misstänker att jag kommer bli den som får byta i slutändan men ändå... Morr.. Barnen heter samma som pappa så det är bara jag som inte heter samma... Hur gör ni?


  • Längtandsfull

    Hur tidig kan man vara med hindersprövning? det är väll bara gilltit en viss tid?

  • confuzed86

    Brud20130817: vi ska inte ha några "lekar" alls. Vi har valt att sova hemma då vi ej vet vilken tid vi kommer vara hemma på natten. Tänker som så att vi kan ha den hotellnatten någon annan dag samt att vi ju bor på hotell på bröllopsresan ;)

  • Lakinna

    Ingen av oss vill ha varandras namn av olika anledningar så vi kommer hitta på ett nytt.... Men det är inte så lätt :/

  • Aug 2013
    Grodprinsens brud skrev 2013-04-23 19:55:58 följande:
    Vi har precis skrivit ut papperen för hindersprövning och namnbyte och har preliminärbokat en dag för samtal med prästen... 

    Suck... Vi tvistar fortfarande runt om efternamn... Vi vill båda att den andra ska byta av varierande skäl och ingen av oss vill egentligen ge sig. Jag misstänker att jag kommer bli den som får byta i slutändan men ändå... Morr.. Barnen heter samma som pappa så det är bara jag som inte heter samma... Hur gör ni?
    Åh här håller vi på med samma diskution!
    Fast här är det nu så att båda kan tänka sig att byta och tidigare ville ingen ;)
    Barnen heter samma som sambon redan så det lättaste är väl att jag byter.
    Vet någon om man annars måste göra ett byte på barnen eller blir det automatiskt på något vis? Får man då betala för ett byte eller kan man bara byta på barnen som för oss vid ett giftemål?!
  • sommaren13
    Längtandsfull skrev 2013-04-23 20:15:51 följande:
    Hur tidig kan man vara med hindersprövning? det är väll bara gilltit en viss tid?
    Jag skickade in vårat så det var inne 4mån innan vigseln. Det är giltigt i 4mån. Vårat gäller till 18 augusti, vi gifter oss den 17 aug.
  • confuzed86

    vi skickade in hindersprövning den 20e. som sagt är det giltigt i 4 mån och vi gifter oss också den 17e augusti

    nu väntar man med spänning på att klänningen ska bli klar! den borde  vara här i slutet av maj..... usch vad det känns som en evighet!

  • sommaren13
    confuzed86 skrev 2013-04-24 08:46:29 följande:
    vi skickade in hindersprövning den 20e. som sagt är det giltigt i 4 mån och vi gifter oss också den 17e augusti

    nu väntar man med spänning på att klänningen ska bli klar! den borde  vara här i slutet av maj..... usch vad det känns som en evighet!
    Jobbigt med väntan...Jag har ju lämnat in min till en väninna som ska fålla upp den och så, så jag åker väl dit och provar den lite då och då. Kommer nog lämna in den på kemtvätt innan bröllopet, så den är ren och fin.
  • confuzed86
    sommaren13 skrev 2013-04-24 08:49:53 följande:
    Jobbigt med väntan...Jag har ju lämnat in min till en väninna som ska fålla upp den och så, så jag åker väl dit och provar den lite då och då. Kommer nog lämna in den på kemtvätt innan bröllopet, så den är ren och fin.
    jag får se hur det blir med att lägga upp min,, om det kommer behövas... jo det är ju inte fel att den är ren och fin ;)
    min klänning är en fluff fluff så man får se hur "enkel" den isf är att ändra på längden
  • sommaren13

    Åh nu har jag bokat tid för konsultation av hår och smink, blir den 4 juli, känns som en evighet. Men nu är nog de flesta tider inbokade, som frisör, fotograf, präst mm. Skönt att ha nåt att se fram emot ;)
    Sitter och gör listor på vad som är klart och vad som är kvar...känns som om vi har koll på det mesta, jagar fortfarande en toastmaster Det stressar mig något så fruktansvärt.... 

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!