• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Grundell

    Vi hade beställt inbjudningskort och idag kom de Med spänning öppnar vi lådan och till min förvåning så blir min komentar -Vad tusan är detta? Då har vi inte fått våra inbjudningskort utan några som heter Sara & Johan hmmm Vad besviken jag blev Så det blir att ringa till www.kortdesign.se i morgon och se hur vi löser detta nu.

  • SingingFantacia
    Grundell skrev 2013-03-04 20:35:06 följande:
    Vi hade beställt inbjudningskort och idag kom de Med spänning öppnar vi lådan och till min förvåning så blir min komentar -Vad tusan är detta? Då har vi inte fått våra inbjudningskort utan några som heter Sara & Johan hmmm Vad besviken jag blev Så det blir att ringa till www.kortdesign.se i morgon och se hur vi löser detta nu.
    Nej fy vad jobbigt. Hoppas att det löser dig för både er och Sara & Johan.
  • Sjörå

    Vad är rimligt att betala för en solist? Min kollegas dotter är jätteduktig sångerska och vi vill gärna att hon sjunger på vårt bröllop. Pratade med kollegan idag och hon sa att vi skulle lämna ett prisförslag. Men vad är rimligt?

  • Karolajia

    Hoppar in i tråden här! Vi ska gifta oss 10 Augusti i Huddinge Kyrka. Har kommit en bit i planeringen vilket känns bra. Klänning, ring, mat och lokal. Och inbjudningarna skickade vi iväg i torsdags och idag fick vi de första svaren. Så himla kul! Nu är det på gång på riktigt Skrattande 

    Jag hade gärna velat ha dekorationer i kyrkan, är det någon annan som funderat på det?  

     Klänningen som satt perfekt första gången när jag prövade den kändes nu lite för stor och hade helt förlorat sin passform. Förut framhävde den kurvorna perfekt (se bild) och nu såg jag fyrkantig ut istället. Inte kul... Vågar inte sy in den nu heller för vem vet hur vikten kommer gå under närmsta månaderna? När bör man ändra klänningen som senast? Man vågar ju inte riskera att stå där utan klänning på dagen D.

    Sedan är dansen också ett orosmoment. Mannen insisterar på att han inte vill se klänningen innan bröllopet men jag bävar inför dansen (borde man ha börjat träna på den redan nu kanske?) Min klänning är verkligen en sån där puffig dröm och jag är ca. 1,5m i diameter i klänningen. Dessutom är det, tillsammans med underkjolen ca 10 lager med tyg. Så ja... dansen känns oroväckande. Vet att man rent tekniskt skulle kunna köpa en annan klänning att byta till. Men samtidigt känns det ju som man spenderat så mycket tid och pengar på en klännning man bara kan ha en dag. Borde man då inte ha den hela dagen? 



     
  • Mandala
    Ingblå skrev 2013-03-04 17:11:07 följande:
    Jag börjar bli lite stressad med inbjudningskorten! jag skulle vilja sätta min prägel på dem och designa dem själv, men hur gör man? köpa papper och skriva ut i skrivare känns lite tidsödande då vi har ca 60 inbjudningskort! Är det någon som bett ett tryckeri om hjälp? Har hört att Indesign är bra och att det finns någon gratisversion som man kan ha en månad, någon som har erfarenhet?
    Vi har "designat" vårt i photoshop och min man jobbar på ett tryckeri så han har kunnat be några av hans kollegor (han jobbar inte själv på den avdelningen) att skriva ut på tjockt papper. Det ser helt plötsligt mkt proffsigare ut Vi skriver ut ett papper med fram o baksida i stl C5. Idag ska de skrivas ut! Spännande.
  • Mandala
    Grundell skrev 2013-03-04 20:35:06 följande:
    Vi hade beställt inbjudningskort och idag kom de Med spänning öppnar vi lådan och till min förvåning så blir min komentar -Vad tusan är detta? Då har vi inte fått våra inbjudningskort utan några som heter Sara & Johan hmmm Vad besviken jag blev Så det blir att ringa till www.kortdesign.se i morgon och se hur vi löser detta nu.
    Men fy så retligt! Då kanske det är nån mer som blivit lika besviken. Hoppas att de fixar till det på en gång så ni får rätt så fort som möjligt.
  • jennyckbengtsson
    Mandala skrev 2013-03-05 05:45:13 följande:
    Vi har "designat" vårt i photoshop och min man jobbar på ett tryckeri så han har kunnat be några av hans kollegor (han jobbar inte själv på den avdelningen) att skriva ut på tjockt papper. Det ser helt plötsligt mkt proffsigare ut Vi skriver ut ett papper med fram o baksida i stl C5. Idag ska de skrivas ut! Spännande.
    Ladda ner 30 dagars provverison av indesign eller kanske ännu lättare photoshop elements som är relativt enketl att jobba med. Det hittar du på adobes hemsida. 

    Där kan du jobbamed bilder och text fritt och välja format på dina kort. 
    Vi valde själva att skriva ut på vår laserskrivare hemma men det hänger så klart på hur man vill att designen skall vara och vilken typ av papper. 
    Kankse ni kan anävnda er av ex print24 som brukar ha bra pris på trycksaker och jag har god erfarenhet av dem  när vi tryckt flyers och visitkort.  Dock bör ni nog veta så ni har rätt format etc. Är ni osäkra där kanske det är bättre att gå till ett tryckeri där ni kan få personlig hjälp 

     
  • Erika83

    Kommer att ha en bukett med grönt och vitt i. Vet inte exakt vilka blommor än men det blir nog iaf ngn limefrukt i. Kommer att finnas någon form av silvertråd med i troligtvis. Buketten kommer att följa vårt färgtema för dagen. :)

  • hallontarte

    Själv tänkte jag ha en lång bukett som går hela vägen ned.
    Men jag håller på att leta lokal och har blivit tipsad om www.partillestation.se
    man får tydligen ta med sig allt mat osv. någon som vet mera? 

  • Augusti13

    Vi funderar mycket kring bröllopstårtan nu för tiden. Har alltid velat ha en riktigt trevåningstårta, men det är ju helt otroligt dyrt! Inte många som verkar göra just tre våningar på varandra heller, svårt att hitta någon ju.
    Är det verkligen rimligt med drygt 60 kr per bit? Helt otroligt! Vi som har drygt 100 gäster måste ha 100 bitar. 6000 kr på en tårta.. haha:p Hur gör ni andra?

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!