• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Alvstina

    Idag kom min bröllopsklänning som jag beställt från Kina! Jag är helnöjd :)

  • Aug 2013

    Idag var jag bara tvungen att prova min klänning igen! tänk att det kan vara så svår att pilla på den hela tiden när den "bara ligger där" :D

    Några kilo till bort så kommer den sitta som ett smäck tror jag ;) (hade dock snörat den själv ibak vilken inte var det lättaste men de gick ;)  den är även i behov utav en stykning, någon som vet var man kan göra sånt man vågar väl inte använda sitt eget strykjärn!? )


  • Aug 2013
    Sjörå skrev 2013-02-12 21:28:50 följande:
    Vi ska gifta oss utan Mölnlycke som ligger en bit utanför Göteborg. Jag är därifrån från början och eftersom vi ska ha en borgerlig vigsel passade det stället oss bra. Var ska ni ha festen?
    Vad roligt med förlängningen på jobbet grattis!

    Vi kommer att ha festen i Mälbygården en bit utanför Enköping ganska nära kyrkan ,om du vet vilket ställe det är?!
    Alvstina skrev 2013-02-13 18:09:24 följande:
    Idag kom min bröllopsklänning som jag beställt från Kina! Jag är helnöjd :)
    Åhh spännande, då måste vi ju få se en bild?! :D
  • Augusti13
    Aug 2013 skrev 2013-02-13 19:21:42 följande:
    Idag var jag bara tvungen att prova min klänning igen! tänk att det kan vara så svår att pilla på den hela tiden när den "bara ligger där" :D

    Några kilo till bort så kommer den sitta som ett smäck tror jag ;) (hade dock snörat den själv ibak vilken inte var det lättaste men de gick ;)  den är även i behov utav en stykning, någon som vet var man kan göra sånt man vågar väl inte använda sitt eget strykjärn!? )


    Klänningen sitter ju hur bra som helst! Enligt mig behöver du absolut inte stressa ner dig i vikt för att passa klänningen - superfin! :)
  • SingingFantacia
    sommaren13 skrev 2013-02-13 14:20:49 följande:
    Vilken präst har ni? (eller ni kanske inte har fått veta än?) Vi gifter oss den 17 aug i Järfälla Kyrka o har Anders Hägglund.
    Hej
    Nä vi vet inte vilken präst än. Tyvärr. Ska väl ringa och kolla.
    Vi Hoppas på Krister Kapell som är Kyrkoherde.
    Hör av dig om du vill prata planering. 
  • SingingFantacia
    Aug 2013 skrev 2013-02-13 19:21:42 följande:
    ....Några kilo till bort så kommer den sitta som ett smäck tror jag ;) (hade dock snörat den själv ibak vilken inte var det lättaste men de gick ;)  den är även i behov utav en stykning, någon som vet var man kan göra sånt man vågar väl inte använda sitt eget strykjärn!? )
    Du behöver alls inte går ner. den sitter som en smäck redan och när någon annan snörarden så får du nog till det där lilla extra som jag tror du letar efter.

    Man kan använde sitt eget strykgärn beroende på va det är för tyg, Vissa tyger så hänger man utt klänningen högt på en galje och använder sig av bara ångan så rätar tyget ut sig. Men vill man vara säker (Vilket man vill en sån har stor dag) så tar man den till kemtvätten så fixar dem det. Lycka till. 
  • Fjolltuss

    Är det någon mer här inne som har bokat huddinge kyrka ? =)

  • Poppee

    Nu har jag gått ner 30 kg och har 3 kvar och beställer klänning nu i april-maj har som sagt hittat min drömklänning ♡ längtar sååå

  • sommaren13

    Vi tänkte ju om och kör nu på en helpaketslösning med mat lokal dukning och personal. Det känns riktigt skönt, samtidigt så saknar jag ju att få planera dukningen och köpa saker till den. 
    Men men hur som helst så ska vi iallafall få provsmaka menyn på onsdag Känns som om det börjar hända lite saker

    I maj ska vi träffa prästen, i juni/juli ska vi träffa fotografen och tjejen som ska sminka och göra håruppsättningen. Längtar tills det börjar hända lite mer Just nu så pysslar jag med lite småsaker som att göra bordsplaceringskorten, lägga upp schema för dagen mm.

    Hur går det för alla andra? Fler som är rastlösa??? Ingen i Stockholm som känner för en fika och prata bröllop????

     

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!