• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • SiriochPer
    Pandy skrev 2013-01-18 22:58:16 följande:
    Oj vad det händer grejer här! Vingar fortf inte gjort i princip ngt alls... Prel bokat lokal som vi ska kolla i slutet av janl. Kollat på ringar och klänning men hittar inget än... Hmmm.... Lite efter er amdra känns det som.
    Få inte panik! Det fick jag när jag var in här redan i höstas. Det handlar ju mer om vart man bor, vilket datum man har (kan tänka mig att det är fler som gidter sig ibörjan på augusti), och vilken framförhållning det krävs för att kunna boka diverse saker. Vi gifter oss i slutet på augusti i Dalarna och alla jag har pratat med gällande bokningar säger att vi är ute i god tid! Lokal är ju det primära, jag ska försöka boka frisör relativt snart, men resten hinner man med!  
  • Längtandsfull
    Augusti13 skrev 2013-01-25 11:08:17 följande:
    Jag kommer också få en ny förlovningsring nu snart, så att den passar med min vigselring :) Min blivande har dock kvar sin, och kommer inte heller ha någon ny vigselring.
    Angående klänning är det inte alls för tidigt att köpa enligt butikerna, då det ofta tar 5 - 6 månader att få klänningen efter köp, och efteråt vill man kanske justera något.

    Vi vill ha likadana förlovningsringar så man ser att det är våra som hör ihop.. Därför så får även sambon skaffa ny..


    Jo det är ju sant att vissa klänningar tar lång tid att få men det finns ju dom man kan köpa direkt..


    Hittade en på blocket som vi skall kolla på imon också.. Då blir ju köpet direkt och det känns ju tidigt att ha klänningen hemma redan 6 månader innan..


     

  • Längtandsfull
    Wardelli skrev 2013-01-25 11:44:58 följande:
    Även vi ska köpa nya förlovningsringar då våra inte matchar med några vigselringar. Så det tycker inte jag är så bökigt :D Har redan sett ut våra nya ringar, så nu är det bara att beställa dem också :)
    ok då är vi inte ensammna då=) sambon köper också ny eftersom att vi vill ha ringar som matchar varandra.
  • Pandy

    Tack SiriochPer! Känns skönt att höra. Imorgon ska vi iaf titta på lokalen och vi har börjat designa save the date-kort. Ska bli kul att få skicka ut dem. Ingen som vet något ännu så det kommer bli kul att få reaktionerna! :) Är det fler som skickar save the date-kort? Vi tänkte skriva lite mer på dem eftersom vi hoppas att många vill göra vårt bröllop till en helhelg och bo över och därför vill vi ge lite mer info om stället. Någon annan som gör liknande? hur har ni skrivit? Spara datumet? Spara helgen? Save the date.... Vik en helg.... Hmmmm...

  • Amandizzen

    Såå! Nu har jag köpt min klänning! kan knappt vänta tills jag får bära den! Ska kolla ring imån igen, förhoppningsvis bestämmer jag mig då. TIPS! Många butiker / kedjor har väldigt bra rabatter nu i januari! men skynda, snart är det bara "alla hjärtans dag erbjudanden" men då är det ju två ringar dom kampanjerna svarar för..

  • Grundell

    Amandizzen skrev 2013-01-27 23:21:42 följande:Såå! Nu har jag köpt min klänning! kan knappt vänta tills jag får bära den! Ska kolla ring imån igen, förhoppningsvis bestämmer jag mig då. TIPS! Många butiker / kedjor har väldigt bra rabatter nu i januari! men skynda, snart är det bara "alla hjärtans dag erbjudanden" men då är det ju två ringar dom kampanjerna svarar för..Vad roligt att du hittade dig en klänning. Vad blev det för någon??? De har verkligen bra priser på ringar just nu. Jag köpte min i förra veckan och jag hade tur för de var 50% på den

  • Amandizzen

    Shit! vilket bra pris du fick vad roligt! vad blev det för ring?
    Jag köpte klänningen av en bekant, det är en maffig klänning som är draperad upptill med lite pärlor, i 100% siden med ett jätte stort släp

  • Längtandsfull

    Denba helgen gar det verkligeb hänt saker =) I lördags var jag och mamma i gbg och kollade klänning. Sa i tidigare inlägg att det kändes tidigt att köpa klänning nu men i fjärde och sista butiken så fanns det en jättefin klänning till ett bra pris. Fick med den hem direkt så nu ska jag hitta en sömmerska/skräddare som kan sy om det lite så den blir precis som jag vill =) I söndags var vi på smycka och valde ut nya förlovningsringar och även en vigselring till mig som passa bra ihop. Vi beställde dom så på fredag har vi dom =) Min mamma och mormor har bidragit med massa guld. Så priset för oss att betala blir ca 5000:- istället för ca 18000:- Sen så betyder det mycket för mig att få bära vidare min mormor och morfars vigselringar. Fotografen var här och prata igår också. Det är en hobbyfotograf men det känns endå verkligen bra. Händelserik helg...

  • Längtandsfull

    Denna helgen har det verkligen hänt saker =) I lördags var jag och mamma i gbg och kollade klänning. Sa i tidigare inlägg att det kändes tidigt att köpa klänning nu men i fjärde och sista butiken så fanns det en jättefin klänning till ett bra pris. Fick med den hem direkt så nu ska jag hitta en sömmerska/skräddare som kan sy om det lite så den blir precis som jag vill =) I söndags var vi på smycka och valde ut nya förlovningsringar och även en vigselring till mig som passa bra ihop. Vi beställde dom så på fredag har vi dom =) Min mamma och mormor har bidragit med massa guld. Så priset för oss att betala blir ca 5000:- istället för ca 18000:- Sen så betyder det mycket för mig att få bära vidare min mormor och morfars vigselringar. Fotografen var här och prata igår också. Det är en hobbyfotograf men det känns endå verkligen bra. Händelserik helg...

  • soderpling

    Äntligen en tråd som passar mig.

    Jag ska gifta mig den 24/8 i Sverige (det juridiska vigseln) och ha ett bröllop den 31/8 i Svensk kyrka Paris.

    Förra veckan skickades våra inbjudningar ut (utomlands bröllop) och redan har små kommentarer på facebook och sms kommit med hur fina våra inbjudningar blev (är sjukt nöjd).

    Det som är fixat:
    Hotell i Paris
    Hotell på Bröllopsresan
    Min brudklänning och slöja
    Skor till inför den borliga vigseln (ska även användas när våra vänner gifter sig två veckor innan)
    Kyrka och stadshus.
    Rekningsresa till Paris.
    Frisyr för mig på de båda vigslarna.

    Kvar att fixa.
    Festlokal i Paris (här inväntar vi lite svar från våra vänner innan vi bokar)
    Kläder till den blivande maken
    Ring och graveringar.
    Kläder till tärnorna
    Öva mer på frisyren + smink
    Skor till min brudklänning.
    Kläder till den borliga cermonin
    Lokal efter den borliga cermonin i Sverige
    Flyg till Paris + bröllopsresan.
    Träna
    + massor av andra små saker.

    Jag har varit panikslagen i flera veckor kring jul då vi samtidigt som vi höll på att flytta. Börjar känna mig ganska lugn nu.
    Jag ger mig själv några uppgifter varje vecka att fixa. Vid midsommar vill jag att de mesta är klart så att vi bara kan njuta under juli. Augusti är redan fylld av bröllop, motionslopp och annat spännande.

    Denna vecka skall:  Träna och flygen skall bokas.

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!