• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Mandala
    sommaren13 skrev 2013-01-10 17:10:27 följande:
    Har ni börjat fundera på håruppsättning och slöja eller inte slöja? Jag står i valet och kvalet, en del av mig vill ha en slöja uppsättningen och en del av mig inte....
    Jag har funderat och funderat. Har provat klänningen med slöja och utan och tycker det ser snyggare ut utan slöja, så jag har valt att inte ha någon. Var lite inne på att ha det halvuppsatt med nån blomma eller dyl i håret, nu tror jag det blir en "slarvig" uppsättning lite romantisk stil med ett par mindre blommor/klämmor i håret.
  • Sjörå

    Här rullar planeringen på. Jag har gjort en checklista i excel för att kunna hålla koll på allt. Och då har jag ändå säkert glömt hälften. Nästa sak på listan att ta tag i är att boka en vigselförrättare. Svårt bara att veta vem man vill ha. På lördag ska jag gå och hämta ut mina brudskor, köpte dem på rea, 75% rabatt så jag hoppas att de passar. Om inte annat kan jag säkert sälja dem vidare. Vi kommer att ha ett utomhusbröllop (om det inte regnar) så därför har jag valt lågklackade skor. Så slipper jag fastna i gräsmattan. 

  • Längtandsfull

    va svårt det var att hitta bra otograf för ett bra pris..
    finns inget under 4000:- 

  • sommaren13

    Oj jag börjar fundera på att köpa en ny klänning...den som jag har känns inte som min längre, sen sömmerskan förstörde den..har hittat några på lightinthebox som jag gillar, en 8 st.... :-P
     

  • Limba

    sommaren13,
    Förstörde sömmerskan din klänning?? Åh nej va hemskt! 

  • sommaren13
    Limba skrev 2013-01-11 00:24:18 följande:
    sommaren13,
    Förstörde sömmerskan din klänning?? Åh nej va hemskt! 
    Jag bad henne spara på tyget när hon fållade upp den, men det gjorde hon inte, utan hon klippte av den, så nu är den på gränsen för kort (den är för kort om jag ska ha dom skor jag har tänkt).
  • Limba
    sommaren13 skrev 2013-01-11 00:45:23 följande:
    Jag bad henne spara på tyget när hon fållade upp den, men det gjorde hon inte, utan hon klippte av den, så nu är den på gränsen för kort (den är för kort om jag ska ha dom skor jag har tänkt).
    Nej va drygt! Rynkar på näsan Men de e kul att titta på mer klänningar eller hur? Jag har en nu, men e på jakt efter fler Tungan ute
    Lycka till, hoppas du hittar en ny 
  • sommaren13
    Limba skrev 2013-01-11 00:48:49 följande:
    Nej va drygt! Rynkar på näsan Men de e kul att titta på mer klänningar eller hur? Jag har en nu, men e på jakt efter fler Tungan ute
    Lycka till, hoppas du hittar en ny 
    Mmm jag har hittat några jag tycker om på lightinthebox men är osäker....
  • Poppee

    Vårt i Skåne bor du? När de kommer till frisyr så vet jag exakt hur jag vill ha det

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!