• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • sommaren13
    Poppee skrev 2013-01-07 14:27:56 följande:
    Tror vi skickar ut inbjudan i april, blir lagom tror jag..
    Vi funderar på att skicka i slutet av mars pga folk planerar sina semestrar och så, även om dom flesta troligtvis har kommit tillbaka innan den 24/8 men man vet aldrig. Vi tänkte ha osa den sista juni. Tror ni att det blir bra?
  • Längtandsfull

    Vi kommer skicka ut inbjudan om ca 2 veckor. Anledningen till att vi gör det så tidigt är att vi vill avslöja det genom inbjudningarna. Kommer nog bli många samtal om detta den dagen =)

  • Grodprinsens brud

    Vi skickade Spara Datumet-kort igår så de har börjat droppa ner i gästernas lådor idag =) Många har kanske redan bokat sina solsemestrar men vi hoppas att vi är tillräckligt tidigt ute.. Vi gifter oss den 10 augusti och skickar nog inbjudan i början av maj. Färgtemat är ljusgult/chokladbrunt med inslag av vitt plus att vi har ett litet grundtema med småfåglar eftersom vi båda spanar i fönstret varje dag... 


  • Längtandsfull

    Vi kommer skicka ut inbjudan om ca 2 veckor. Anledningen till att vi gör det så tidigt är att vi vill avslöja det genom inbjudningarna. Kommer nog bli många samtal om detta den dagen =)

  • Pandy

    Jag håller nu på med save-the-date-vykort som vi ska skicka ut så snart vi varit och tittat (26 januari) och bestämt att vår preliminärbokade lokal + vandrarhem är stället vi ska gifta oss på. Det är 20 mil bort (nära där min sambo är uppvuxen) så det är inte bara att titta in. Men det känns så rätt så det blir alldeles säkert där. Om inte kommer det nog bli svårt att hitta någon annanstans med lika kort varsel. Vi gifter oss 10 augusti. Vi skickar ut inbjudningarna längre fram i vår när det är klart med toastmasters, definitiv vigselplats (borgerligt antagligen utomhus på något naturskönt ställe) osv...

  • Pandy
    Erika83 skrev 2013-01-07 15:49:36 följande:
    Hej! Jag hoppar med in på denna tråden.... Kommer att gifta mig den 17/8 med min sambo sedan 10 år tillbaka. Ska beställa inbjudningskort nu i veckan och sedan ska vi skicka ut dem i februari. Maten har vi börjat fundera på och fotograf ska med bokas, har inte någon än bara... Lokal och kyrka är med bokade och klara. Vad har jag missat som måste göras redan nu?
    Kul med en till som gifter sig efter lång tid... Vi blev ett par för 11 år sedan. =)
  • lillasofie
    Pandy skrev 2013-01-07 21:43:07 följande:
    Kul med en till som gifter sig efter lång tid... Vi blev ett par för 11 år sedan. =)
    Vi kommer ha varit tillsammans drygt 8 år och har 2 barn tillsammans, så det känns som det är på tiden
  • Längtandsfull

    Vi har också varit ett par länge. 11 år och 2 barn ihop så det är verkligen på tiden här med =) Ni som har barn, vad är det för ålder och hur gör ni med dom på kvällen??

  • lillasofie

    Våra pojkar kommer vara 2 och 5,5 och de får vara med i kyrkan och en del på middan, sen är tanken att nån får komma och hämta dem och ta hem dem till oss, och att sen nån annan än oss åker och sover hemma hos oss. Problemet är bara vem som ska sitta barnvakt. Finns flera möjliga, som grannen, dagiskompisarna, svärfars barn, men inget är bestämt än.

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!