• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Sjörå

    Eftersom hyran av lokalen, personalen och blomsterdekorationer med mera ingår i vår kostnad. Vi betalar 1300 per person och då ingår inte drycken. Så cirka 1500 per person och vi räknar med 40-45 gäster. 

  • sommaren13

    Ni som gifter er den 24/8 när ska ni skicka ut inbjudningarna och vad har ni för osa-datum? Tycker det där är jättesvårt att veta...

  • Grodprinsens brud

    Vi ska ha snittar (4 sorter) med bubbel när gästerna anländer
    Italienskinspirerad antipastibuffé (många smårätter)
    Limepannacotta med kaffe

    bubbel till tårtan

    På vår restaurang ingår dryck till snittarna och maten samt bubblet till tårtan (som vi köper från "flickorna i köket")

    Vi fick ett riktigt bra pris på 30'000 för allt för ca 50 gäster men då har vi lite specialpris Glad


  • Pandy

    Tack för svar angående färgtema. Blivande mannen tyckte direkt att ljusblå hade varit fint, men det höll jag inte alls med om... haha! Så det var ju ett bra tips med att man får välja något som båda gillar. Flört Det blir nog inte något helt igenom färgtema för oss tror jag... Jag tänker mig murgröna och någon slags ros (gärna åt det gammeldags-blek-rosa hållet) som dekoration på borden. Så kanske fortsätter vi med dem färgerna där det kan bli lämpligt. Möljligen kallar jag det inte för färgtema inför mannen. I så fall kanske han tycker ljusblått igen. Tyst


     


    Vad gäller mat tänker vi oss buffé för 180 kr per person (ca 70 pers) och snittar innan dess (kostnad vet jag ej), tårta ca 25 kr per bit och sedan nattamat ca 25 kr per person.


     


     


     

  • Tessa01
    tyskfroken skrev 2013-01-04 20:51:23 följande:
    Tessa01, här kommer tips på en hemsida med 50-tals klänningar. Har nämligen beställt en kort, 50-tals-klänning själv.

    brollopstorget.blogspot.se/2012/07/50-tals-br...

     
    åååå...tack så mkt!! Många fina klänningar :)) Ska ni ha nåt speciellt tema på ert bröllop?
  • kipso
    sommaren13 skrev 2013-01-06 08:51:13 följande:
    Ni som gifter er den 24/8 när ska ni skicka ut inbjudningarna och vad har ni för osa-datum? Tycker det där är jättesvårt att veta...
    Jag hoppar också in här.
    Gifter mig 24/8

    Vi kommer att skicka ut våra inbjudningar i februari/mars. Vi ska ha en liten bebis nånstans i februari och ska ha dop samtidigt så vi kommer att skicka ut dem när bebisen har kommit. 
  • Erika83

    Hej! Jag hoppar med in på denna tråden.... Kommer att gifta mig den 17/8 med min sambo sedan 10 år tillbaka. Ska beställa inbjudningskort nu i veckan och sedan ska vi skicka ut dem i februari. Maten har vi börjat fundera på och fotograf ska med bokas, har inte någon än bara... Lokal och kyrka är med bokade och klara. Vad har jag missat som måste göras redan nu?

  • Längtandsfull

    Det vi har klart är kyrka, lokal, hotell till bröllopsnatt och musik..


    Nästa sak som ska bokas är fotograf.

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!