• Chicita

    BT-Veteraner

    Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

    Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

    Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".
     

  • Svar på tråden BT-Veteraner
  • Darling Daisy

    Men usch, chicita, vilken otur du har! Det ser inte så trevligt ut, stackars ditt knä! 
    Hoppas att det inte är så illa inuti som det ser ut att vara utanpå!!!

    Läste er diskussion om hästjobb, visst är det skit att så många jobb/chefer i hästbranschen är helt kassa!?
    Jag har inte jobbat i stall, har dock kommit i kontakt med de så kallade cheferna genom mitt förra jobb då jag skaffade praktikplatser till mina elever. En del är toppen, men vissa andra är helt knasiga. 

    En elev blev lovad praktik på ett stort stall under en halv termin. H*n skulle få vara med på allt inom företaget, men tonvikten skulle inte vara i stallet utan på kontoret för att få lära sig om bokföring mm. Efter en dryg vecka ringer eleven och är ledsen, när h*n frågade om kontorsarbete hade chefen bara skrattat: "Nä, du ska bara mocka! Tror du att jag släpper in dig på mitt kontor, va?"  Snacka om att försöka utnyttja arbetskraft! (eleven fick byta praktikplats, till ett toppenbra ställe)

    Det är synd att så många unga (framförallt) tjejer med ett brinnande hästintresse utnyttjas av skrupelfria äldre personer i hästbranschen. Hästhanteringen i sig är en fantastiskt bra skola för ungdomar, där de lär sig allt från att sätta gränser till att ta ansvar. Därför är det extra synd att så många (bara) får känna på de negativa sidorna av hästjobben.

  • Chicita

    Tack Darling Daisy Solig

    Ja det är sanslöst vad många skrupelfria hästmänniskor (speciellt bossar då som sagt) det finns.
    När jag jobbade på travet ett tag som 15-åring så ställde min chef upp en unghäst utanför selkammaren, båda stalldörrarna var öppna (genomfarts-stall, kör in på ena sidan och kör ut på andra) och jag skulle samla ihop selarna som blivit rengjorda och hänga in i selkammaren sa han.
    Naturligtvis blir det ju korsdrag och när jag går in, bärandes på 5 selar så slår dörren igen bakom mig och unghästen blir rädd.
    Chefen kommer och sliter upp dörren (han stod i närheten men kunde alltså inte hjälpa mig) och börjar skrika att jag har förstört hästen, han kommer aldrig kunna ställa upp i något lopp nu osv osv...
    Vet inte om det var meningen att skrämma hästen eller att skrämma mig till lydnad.
    Hästen var inget tävlingsämne från början, så det var väl bra att kunna skylla på den nya tjejen till ägargruppen när inte han fick ordning på den... 

  • Nikkita
    Chicita: Men aj aj aj ser ut att göra riktigt ont... Hoppas att det inte är så illa att sprickan gått upp igen! Jobbigt när det kommer så mkt efter vartannat.
    Skönt att du blev nöjd med håret iaf så att det inte var helt i onödan du trillade i backen Flört  

     
  • Chicita

    Tack för sympatierna knyttan, Niini och Nikkita och om jag glömt någon annan...

    Jag börjar hålla med maken om att jag kanske skulle passa bäst i ett madrasserat rum, inlindad i bubbelplast Tungan ute 
    Och då menar han inte psyket, utan ett ställe där jag inte kan göra illa mig även om jag skulle försöka...

    Ja om jag inte hade blivit nöjd med håret så hade jag blivit förtvivlad.
    Börjar dock känna att det svider lite i hårbotten så jag ska nog gå och tvätta håret och hoppas att det inte trillar av  

  • hjgs

    Har varit i väg på en resa och har inte här inne så mycket men ska roa mig med att läsa i kapp nån kväll


    men måste bara visa en bild i från resan, en riktig söting, i mina ögon i alla fall. (jag fick lov att ge han vatten, va väääldigt varmt runt 45 grader.)


  • Nikkita

    Jag är ledig idag Solig så nu ska jag roa mig med att gå på akupunktur! 

    Ikväll bänkar jag mig framför tv'n & ser på säsongsstarten av "Once Upon a Time" Glad 


    hjgs skrev 2012-08-15 23:10:27 följande:

     


    men måste bara visa en bild i från resan, en riktig söting, i mina ögon i alla fall. (jag fick lov att ge han vatten, va väääldigt varmt runt 45 grader.)


     


    Såå söt Skrattande
     
  • Chicita
    hjgs skrev 2012-08-15 23:10:27 följande:

    Har varit i väg på en resa och har inte här inne så mycket men ska roa mig med att läsa i kapp nån kväll


    men måste bara visa en bild i från resan, en riktig söting, i mina ögon i alla fall. (jag fick lov att ge han vatten, va väääldigt varmt runt 45 grader.)


    Vilken going Skrattande
    Nikkita skrev 2012-08-16 09:26:25 följande:
    Jag är ledig idag Solig så nu ska jag roa mig med att gå på akupunktur! 

    Ikväll bänkar jag mig framför tv'n & ser på säsongsstarten av "Once Upon a Time" Glad 
    Vi kunde inte hålla oss utan kollade klart första säsongen (det som sänds nu i svensk TV är inte säsong 2, utan andra halvan av första säsongen som dom så abrupt gjorde uppehåll i mitt i serien). Så vi väntar på att säsong 2 ska släppas ut för att kolla på webben Glad
  • daniiel

    Jag har bara sett snuttar av ett par avsnitt av det där "Once upon a time", är det bra? Jag har inte riktigt förstått vad det handlar om?

    Själv väntar jag på säsongsstart i USA på 12 andra serier :P Längtar till september och oktober! Försöker hitta andra serier att plöja igenom medan jag väntar.

    Idag ska vi på skolan och hälsa på, för nästa vecka börjar dottern förskoleklass. Det känns jättekonstigt att lämna av henne på storskolan :P Jisses, vad tiden går fort...


Svar på tråden BT-Veteraner