• 89lillo

    Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!

    Ville jätte gärna kolla om det är flera som kommer gifta sig under Juli 2013... Vi har valt datumet 27 juli 2013...

    vilka datum har ni?? 

  • Svar på tråden Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!
  • johannaochdennis

    Åh va kul! Har tänkt börja kika klänning i Januari i hopp om att det kommit in fler vår och sommarklänningar då. Men blev helt klart inspirerad av er igår och hittade ljuuuvliga skor! Satt upp på min VILL HA lista, äpple gröna =) Precis som vårt Tema. Men fanns inte inne i min storlek just nu, så får väll vänta och se om de ploppar upp lite senare kanske =)


     


     

  • johannaochdennis

    Pyttis: Var har du hittat den övre kortare klänningen?? Tycker den är heelt ljuvlig! Kan inte riktigt sluta tänka på den, hehe

  • Pyttis
    johannaochdennis skrev 2012-10-29 21:20:30 följande:
    Pyttis: Var har du hittat den övre kortare klänningen?? Tycker den är heelt ljuvlig! Kan inte riktigt sluta tänka på den, hehe
    ja men vist är den fin! blev så glad att jag hittade en bild på den modeln. har alltid tänkt mig en som var kortare fram och lång bak, men bara för en sak ser bra ut i tanken behöver den ju inte betyda att det blir bra i verkligheten. så jag fick lite "bevis" att det funkar :)

    de här sidorna vet jag att jag sett dem på:

    www.morilee.com/bridals/voyage/6701

    www.houseofbrides.com/voyage-by-mori-lee-wedding-dress-style-6701-p-3-140-50779.aspx

    www.missesdressy.com/strapless-wedding-gown-voyage-mori-p-9551.html
  • johannaochdennis

    Tack Pyttis!!! Jag är helt såld på den klänningen nu, svårt att tänka på något annat ;) Funderar på om det är värt att beställa hem den och chansa på att den är lika fin i verkligheten... Hmmm... Tänkte jag skulle ut och kika lite alternativ i veckan, jag vet ju var denna finns annars =)


    Idag har vi varit och beställt blommor till buketterna och min blivande mans blom-grej, hehe. Helnöjd är jag och det kommer bli så fint! Mina flickor ska ha cerisa nejlikor, min tärna och bästa vän ska ha gröna och vita blandade blommor och jag ska ha blandade blommor i grönt, vitt och några få cerisa rosor. Ytterligare en pussellbit på plats =) Vi flyttar till hus om 3 veckor, så lika bra att planera så mycket som möjligt nu innan så man kan fokusera på huset ett tag sedan för att återgå till bröllopsplanerna i vår =)

  • johannaochdennis

    Här är lite av hur det kan tänkas bli i min bukett =) Åh älskar nejlikor!


  • Pyttis
    johannaochdennis skrev 2012-10-31 16:39:27 följande:

    Tack Pyttis!!! Jag är helt såld på den klänningen nu, svårt att tänka på något annat ;) Funderar på om det är värt att beställa hem den och chansa på att den är lika fin i verkligheten... Hmmm... Tänkte jag skulle ut och kika lite alternativ i veckan, jag vet ju var denna finns annars =)


    Idag har vi varit och beställt blommor till buketterna och min blivande mans blom-grej, hehe. Helnöjd är jag och det kommer bli så fint! Mina flickor ska ha cerisa nejlikor, min tärna och bästa vän ska ha gröna och vita blandade blommor och jag ska ha blandade blommor i grönt, vitt och några få cerisa rosor. Ytterligare en pussellbit på plats =) Vi flyttar till hus om 3 veckor, så lika bra att planera så mycket som möjligt nu innan så man kan fokusera på huset ett tag sedan för att återgå till bröllopsplanerna i vår =)


    den är så galet fin, är med helt såld, men är galen i tyll med så ska bli spänande att se sen hur modellen blir i tyllkjol. kommer väl ta en evighet att sy.. väntar på att tyget ska komma så jag får sätta igång snart :)

    svårt det där, man vill ju gärna se i verkligheten med, men som sagt den e galet fin så förstår att du blir sugen på att beställa den:)

    oh, vad blir det för typ av bukett?? :) rund, droppformad, lösbunden?  är florist så tycker det är jätteintresant själva blomsterdelen haha :)
    blom-grej= Corsage ;D
  • johannaochdennis

    Hihi Tack ;) En rund väldigt enkel bukett blir det, precis som jag vill ha det =)


    Åhh va roligt! Jag är själv sugen på att åka och kika på tyger till dekorationen till festlokalen, men får väll ta och lugna ner mig lite nu ;) Men tiden går sååå fort! Och det är såå roligt att planera!


    Jaa jag kan som sagt inte sluta tänka på den! Får se om hjärtat går före förnuftet kanske och att jag beställer den ändå ;)

  • MeaJ

    Just nu står det helt still i våran planering. Min m2b är inte så intresserad. Han tycker att det är väl inte mycket som behövs planeras.
    Vi har gjort gästlista, han har tänkt hyra kläder. Kyrka, lokal är bokat. Vi har pratat med en cateringfirma, dock ej bestämt med dem.
    Klänning har jag köpt för ett tag sedan begagnad, så jag måste till sömerska och göra justeringar på den.
    Fast det få bli några veckor innan bröllopet..
    Han tycker att det inte finns något mer man behöver göra eller planera.
    Just nu känns det som om jag bara trampar på samma ställe och vet inte vart jag ska fortsätta.

    Hur går det med planeringen tjejer/killar.

     


    Sommarbrud 2013
  • CoG

    Har ni tänkt skicka ut STDkort?
    Hur ska era inbjudningskort se ut?
    Ska ni beställa eller göra egna?
    Funderat på bordsdekorationer?

    Finns nog en hel del smått man kan pyssla med i väntan på att den stora dagen ska komma lite närmare.

    Här hemma är bröllopet mest min hobby, klart min blivande finns där och säger vad han tycker då jag visar sånt jag funderar på. Men jag håller i trådarna en hel del.

    Jag har precis gjort klart våra STDkort som ska skickas ut till de vänner vi ska bjuda.
    Det känns bra om dom har datumet redan nu, då behöver vi inte skicka ut inbjudningskorten för tidigt.

    Vi har bokat kyrka,
    lokal,
    fotograf
    och en solist till vigseln.
    Vi har köpt klänning, ringar och servetter.

    Och jag filurar på bordsplaceringskorten, bordsdekorationer och annat pynt att göra lokalen finare med.
    Nästa år ska jag handla de smycken jag vill ha på mig och kläderna till barnen.

    Sen får jag se vad som dyker upp på listan :)


    MeaJ skrev 2012-11-04 18:14:05 följande:
    Just nu står det helt still i våran planering. Min m2b är inte så intresserad. Han tycker att det är väl inte mycket som behövs planeras.
    Vi har gjort gästlista, han har tänkt hyra kläder. Kyrka, lokal är bokat. Vi har pratat med en cateringfirma, dock ej bestämt med dem.
    Klänning har jag köpt för ett tag sedan begagnad, så jag måste till sömerska och göra justeringar på den.
    Fast det få bli några veckor innan bröllopet..
    Han tycker att det inte finns något mer man behöver göra eller planera.
    Just nu känns det som om jag bara trampar på samma ställe och vet inte vart jag ska fortsätta.

    Hur går det med planeringen tjejer/killar.
    Sommarbrud 2013
Svar på tråden Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!