• 89lillo

    Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!

    Ville jätte gärna kolla om det är flera som kommer gifta sig under Juli 2013... Vi har valt datumet 27 juli 2013...

    vilka datum har ni?? 

  • Svar på tråden Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!
  • MeaJ
    Louise skrev 2012-07-16 12:45:28 följande:
    Stavar och spinning är grymt för vikten och konditionen! Grattis!
    tack, jag mår verkligen toppen just nu!
    Sommarbrud 2013
  • Sofisan

    Hej tjejer!
    Läser bara igenom de senaste inläggen här.... I panik! Skäms

    Vi planerar bröllop 13/7 2013 och vi har inte planerat något alls ännu...
    Kanske dax att boka kyrkan & lokal iallafall?

  • lurigmumin

    Här är en till Juli 2013-brud! Vi gifter oss den 6:e juli. 

    Känns som många redan kommit långt i planeringen. Själv känner jag mig som en nörd som bara har bröllop på hjärnan, tur att BT finns så man kan vara här och babbla. Annars tröttnar väl omgivningen snart Flört 

    Vi har bokat kyrka, prel. bokat lokal och jag har köpt min klänning. Nu väntar jag bara på att cateringfirman ska sluta larva sig med semesterstängt så jag kan prata pris med dem.

    Känns helt otroligt spännande och roligt! Snart dags att göra spara datumet-kort. Någon som har en briljant idé som man vil dela med dig av?! 

  • Liini86
    lurigmumin skrev 2012-07-21 00:49:58 följande:
    Här är en till Juli 2013-brud! Vi gifter oss den 6:e juli. 

    Känns som många redan kommit långt i planeringen. Själv känner jag mig som en nörd som bara har bröllop på hjärnan, tur att BT finns så man kan vara här och babbla. Annars tröttnar väl omgivningen snart Flört 

    Vi har bokat kyrka, prel. bokat lokal och jag har köpt min klänning. Nu väntar jag bara på att cateringfirman ska sluta larva sig med semesterstängt så jag kan prata pris med dem.

    Känns helt otroligt spännande och roligt! Snart dags att göra spara datumet-kort. Någon som har en briljant idé som man vil dela med dig av?! 
    Välkommen!

    Jag hade först tänkt att göra egna save-the-date kort och inbjudningskort men la ner den ideen pga tidsbrist. Beställde våra från Optimalprint och är supernöjda.

    Skickar ut våra nu i helgen! Så spännande!
    Sofisan skrev 2012-07-21 00:23:25 följande:
    Hej tjejer!
    Läser bara igenom de senaste inläggen här.... I panik! Skäms

    Vi planerar bröllop 13/7 2013 och vi har inte planerat något alls ännu...
    Kanske dax att boka kyrkan & lokal iallafall?
    Välkommen! Vi har samma datum som er :)
  • Pagnie
    Sofisan skrev 2012-07-21 00:23:25 följande:
    Hej tjejer!
    Läser bara igenom de senaste inläggen här.... I panik! Skäms

    Vi planerar bröllop 13/7 2013 och vi har inte planerat något alls ännu...
    Kanske dax att boka kyrkan & lokal iallafall?
    äh ingen panik än. Det beror ju helt på vart ni ska gifta er. Vi är ute så tidigt bara för att vi gifter oss i Stocckholm och där går både lokaler och kyrka uppbokade ganska snabbt. Ni hinner nog utan problem.
  • Pagnie

    nu tror jag att jag har ändrat mig igen och ska göra mina egna inbjudningskort ändå. Men hur ska det gå till när jag inte är så pysslig som jag skulle vilja vara. ;)

  • Louise
    Pagnie skrev 2012-07-21 16:52:07 följande:
    nu tror jag att jag har ändrat mig igen och ska göra mina egna inbjudningskort ändå. Men hur ska det gå till när jag inte är så pysslig som jag skulle vilja vara. ;)
    Kolla panduro. Jag köpte mina där att göra själv med mall för hur hela arrangemanget ska gå till. Jag älskar att pyssla och göra själv men det blir oftast,,,ja rätt fult *skratt* så jag vill inte äventyra inbjudningarna som jag gjort med julkort och sånt... :) ha haa Då får panduro leda mej genom det hela
  • Pagnie
    Louise skrev 2012-07-21 17:07:16 följande:
    Kolla panduro. Jag köpte mina där att göra själv med mall för hur hela arrangemanget ska gå till. Jag älskar att pyssla och göra själv men det blir oftast,,,ja rätt fult *skratt* så jag vill inte äventyra inbjudningarna som jag gjort med julkort och sånt... :) ha haa Då får panduro leda mej genom det hela
    okej så det finns olika mallar eller?
  • lurigmumin

    Tack!

    Tror vi ska be sambons brors tjej att hjälpa oss med save the date-korten. Hon går nåt slags media och bildutbildning. Hur tidigt tycker ni man ska skicka dem? Har lite släktingar utomlands och det är väl främst dem som måste få en hint om att nåt ska hända :)

    Inbjudningarna ska jag nog pyssla själv, på en pappersbutik här kan man få kostnadsfri rådgivning och hjälp med hur man kan utforma sina inbjudningskort. Så det ska jag nog boka i nästa vecka när jag är hemma.

  • Sofisan

    Jag blev verkligen superstressad när jag läste här :)
    Men vi bor långt uppe i Norra norrland och här är det inte så stora problem att få varken lokal eller tid i kyrkan..

    Men har inte haft en tanke på Save the date.... Vet inte alls hur och om jag ska börja trixa med det?! :S

    Men föll för alla underbara inbjudningskort osv på www.printswithwings.com
    men jag vet inte vad som passar bäst... Jag är inne på att ha vitt & ljusrosa eller vitt & rosa eller vitt & cerise som temafärger... Kan inte bestämma mig!
    Och som blommor vill jag gärna ha Ranunkler... Men läste att juli inte är månad för de :(
    Fann då pioner... Men frågan är ju om de är tidsmässigt att ha i juli månad..... Tusen tankar tusen funderingar!

    & slutligen. Min sambo.. Han tycker jag är HELPRILLIG som beställer hem kataloger från bla. Calligraphen osv.
    Det är et år kvar säger han..... ;)

Svar på tråden Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!