• Redaktör Kristin

    Visa din bröllopsklänning! Bildtråd - klänningar 2012

    Låt oss tillsammans dokumentera hur bröllopsklänningar ser ut 2012.

    Vad är trendigt? Färger? Längd? Tyg och tillverkare?

    Ladda upp en bild på din brudklänning här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om klänningen.

    Kolla in andras bröllopsklänningar och lägg upp din egen - så ser klänningarna ut 2012.

  • Svar på tråden Visa din bröllopsklänning! Bildtråd - klänningar 2012
  • chrpe

    Det är en Pure Bridal 2012 års kollektion. Jag betalade 7290 kr. :)

  • chrpe

    I Vinslöv på Atelje MB. Nej det är snörning bak. Man kunde sy om den till det om man önskade. På min är det en rosett i svanken i stället. Klänningen markerar midjan helt perfekt, man ser riktigt smal ut i den.

  • JuliBrud89

    Hær ær min.
    Maggie Sottero - Decadence Royale från kollektionen 2012 :) Som ni ser ær den før stor så på måndag ska jag dit och ta mått och få den insydd. Till ska jag ha en "ovanlig" sløja i tuppfasong ;)


  • RhjärtaC

    Jag har "postat" min klänning i en annan tråd också men här kommer den iaf, En Foreveryours fr Gimlins



     
  • Mandelmassa

    Här är min klänning som jag ska ha i maj. En Nixa-klänning köpt på Brudbutiken i Stockholm. Ska inte ha spetsboleron som finns på bilden. Ska ha lila skor och bukett i lila.


  • Rosi
    LillaEllan skrev 2012-03-09 13:04:20 följande:
    ÅÅÅÅ vad fin! Vart är den köpt och vad fick du betala?

     


    Jag har köpt den på Bröllops Palatset i Degerfors. Tog prov ex. så jag fick den för 10 000kr ist typ 15000kr.


    Men jag är jätte nöjd. behöver inte ha Bh under pga att det sitter en inbyggd korset så man får ett fint lyft. (har väldigt stora bröst) Så det är väldigt svårt att hitta någon snygg ändå. Men tur så slipper man det nu.


    Kommer sälja min klänning efter jag har gift mig. Min blivande tycker det är onödigt att ha en brudklänning kvar sen. =(

  • sofiasmamma


    Här är min! Jag hade eg. tänkt mig en enkel klänning med ärmar, men så blev jag förälskad...


    Sofiaklänning från KiK, lite vidd bak, dragkedja i ryggen, långt band under bysten som kan knytas (ev. i rosett) på ryggen. Thaisiden med spets över. Otroligt lätt och skön, ingen korsett. http://www.kikstockholm.com/brud74.html


     


    Jag ska ha den med mörkröda skor och en axellång enkel slöja med satinkant. Brudbukett av rosa pioner, prästkragar och blåklint som jag binder själv. Vigsel på midsommarafton.

Svar på tråden Visa din bröllopsklänning! Bildtråd - klänningar 2012