• Sara1291

    EBAY tråden!

    Denna tråd är avsedd för de som har erfarenhet av ebay, kan rekommendera säljare, visa bilder på produkter därifrån osv. OCH för de som liksom jag själv inte har en aning om hur det fungerar 

    Själv har jag inte beställt något därifrån än. Men i o m att det mesta verkar vara så billigt lär det nog sluta med att största delen av all dekoration inköps från ebay.

    Välkomna in, ös på med allt möjligt som har med sidan att göra :)

  • Svar på tråden EBAY tråden!
  • lasmulan
    Hej

    Jag letar efter en slöja som är ca 90 cm lång med ett lager och satinkant. Har försökt leta och söka på ebay utan vettigt resultat. Några tips?
    Något liknande denna? www.ebay.com/itm/1T-White-Wedding-Bridal-Fing...

    Tror iaf längden du letar efter kallas fingertip så det kan du ju prova att söka på :)

    Hej annapanna88

    Det var faktiskt precis en sådan typ jag letar efter :) Tack för hjälpen.
  • moonias

    Igår fick jag hem klänningen som jag beställt från yhan1188, betalade den 10/5 och den kom alltså igår 28/5. Har sedan innan en annan klänning från samma säljare :). Beställde denna nu och är mycket nöjd, ca 160kr ink frakt: 



    Sen fick jag hem ringen till m2b som vi beställt! Jättefin och perfekt storlek trots att jag mätt hans gamla ring med måttband :S. Beställde enligt bilden nedan men lite smalare modell. Ringen är tillverkad i tungsten/volfram (hårdare än både guld, stål o andra metaller, 9a på en 10 gradig skala, där diamant är 10) vilket är perfekt då få saker är hela särskillt länge i hans vård... Säljaren heter mr.wang13 och betalade ca 250kr ink frakt och valfri gravyr i valfritt typsnitt :). Har kollat runt lite smått på volframringar i Sverige och hittat priser från ca 2000kr och uppåt på dem...!


  • MariaMagdalena

    Hörrni jag måste få rådfråga er om en grej... Fick nyss ett mejl som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Fick detta en stund efter att jag fått bekräftelse om ett köp/betalning av en e-bay vara men jag vet inte om det har något med köpet att göra egentligen, känner inte igen avsändaren... Jag borde radera va? Eller är det någon annan här som fått liknande som vet vad det handlar om? Såhär står det i mejlet:



    Kere kunde hos Nets,
    Vi har for nylig fastsleet, at forskellige computere pe din Verified by Visa-konto, kodeord og flere fejl var til stede fer forbindelsen. Vi har nu brug for dig til at bekrefte dine kontooplysninger Verified by Visa.Hvis dette ikke er afsluttet inden for 48 timer, ville vi vere tvunget til at indstille din konto pe ubestemt tid, da det kan bruges til svigagtige formel. Tak for din forsteelse pe denne mede. For at bekrefte din online-konto:

    >>> Klik her for at aktivere din konto <<<


    :

    Avsändare: info@dk-hostmaster.dk



  • drömmer
    MariaMagdalena skrev 2012-05-30 08:55:49 följande:

    Hörrni jag måste få rådfråga er om en grej... Fick nyss ett mejl som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Fick detta en stund efter att jag fått bekräftelse om ett köp/betalning av en e-bay vara men jag vet inte om det har något med köpet att göra egentligen, känner inte igen avsändaren... Jag borde radera va? Eller är det någon annan här som fått liknande som vet vad det handlar om? Såhär står det i mejlet:


    Kere kunde hos Nets,
    Vi har for nylig fastsleet, at forskellige computere pe din Verified by Visa-konto, kodeord og flere fejl var til stede fer forbindelsen. Vi har nu brug for dig til at bekrefte dine kontooplysninger Verified by Visa.Hvis dette ikke er afsluttet inden for 48 timer, ville vi vere tvunget til at indstille din konto pe ubestemt tid, da det kan bruges til svigagtige formel. Tak for din forsteelse pe denne mede. For at bekrefte din online-konto:

    >>> Klik her for at aktivere din konto <<<


    :

    Avsändare: info@dk-hostmaster.dk">info@dk-hostmaster.dk


     


     


    Jag är alltid misstänksam mot sådana mail och raderar de alltid. Dock är jag urdålig på danska och förstår inte riktigt vad där står.... Men avsändaren borde ändå vara ebay eller paypal och det är ju inget av det. Jag hade raderat!
  • 101112

    radera när de vill ha dina kontouppgifter o säkert lösenord med såär det inte äkta sen hotar de dig med att om du inte svararinom 48 tim kommer de stängfa ner ditt konto, knappast troligt att du skulle få ett sådant mail av Visa.Som du själv skrev har du redan fått bekräftelse på att du betalat så kasta det och radera det sedan från papperskorgen ochså så det är helt borta.

  • lycklig01

    har ni någon länk till de här klänningarna? :)


    moonias skrev 2012-05-29 19:58:17 följande:
    Igår fick jag hem klänningen som jag beställt från yhan1188, betalade den 10/5 och den kom alltså igår 28/5. Har sedan innan en annan klänning från samma säljare :). Beställde denna nu och är mycket nöjd, ca 160kr ink frakt:


    Sen fick jag hem ringen till m2b som vi beställt! Jättefin och perfekt storlek trots att jag mätt hans gamla ring med måttband :S. Beställde enligt bilden nedan men lite smalare modell. Ringen är tillverkad i tungsten/volfram (hårdare än både guld, stål o andra metaller, 9a på en 10 gradig skala, där diamant är 10) vilket är perfekt då få saker är hela särskillt länge i hans vård... Säljaren heter mr.wang13 och betalade ca 250kr ink frakt och valfri gravyr i valfritt typsnitt :). Har kollat runt lite smått på volframringar i Sverige och hittat priser från ca 2000kr och uppåt på dem...!



  • LindaochJohn
    moonias skrev 2012-05-29 19:58:17 följande:
    Igår fick jag hem klänningen som jag beställt från yhan1188, betalade den 10/5 och den kom alltså igår 28/5. Har sedan innan en annan klänning från samma säljare :). Beställde denna nu och är mycket nöjd, ca 160kr ink frakt: 


     


    Beställde du den gröna? Stämde färgem överens med bilden? Jag väntar på 2 stycken, så spännande!
  • Solstice

    Idag fick jag hem mina såpbubblor som jag köpte på ebay och får väl vara efterklok och skylla mig själv.... Bubblorna i sig är jättebra men de har läckt så det är olika mycket i varje flaska samt att det bara var 71 fast att det skulle varit 72. Nu köpte jag iofs fler än jag behöver men tycker ändå det ska vara rätt. Fö var de väldigt dåligt packade.

    Köpte av den här säljaren http://www.ebay.com/itm/160777986042?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Svar på tråden EBAY tråden!