• Sara1291

    EBAY tråden!

    Denna tråd är avsedd för de som har erfarenhet av ebay, kan rekommendera säljare, visa bilder på produkter därifrån osv. OCH för de som liksom jag själv inte har en aning om hur det fungerar 

    Själv har jag inte beställt något därifrån än. Men i o m att det mesta verkar vara så billigt lär det nog sluta med att största delen av all dekoration inköps från ebay.

    Välkomna in, ös på med allt möjligt som har med sidan att göra :)

  • Svar på tråden EBAY tråden!
  • operfekt
    repsara skrev 2012-04-19 07:38:29 följande:
    Jättefin!
    Får man fråga vilken storlek du tog och vilken ålder dottern har?
    Min systerdotter blir 4 år om 1 vecka & har strl 104/110 i vanliga klänningar,
    tog strl "Size: 4-5Yrs ( label 6)" den är som du ser lite stor, men tycker inte att det gör ngt =)
  • repsara
    operfekt skrev 2012-04-19 11:17:10 följande:
    Min systerdotter blir 4 år om 1 vecka & har strl 104/110 i vanliga klänningar,
    tog strl "Size: 4-5Yrs ( label 6)" den är som du ser lite stor, men tycker inte att det gör ngt =)
    Tack snälla för svar! =)

    Har kollat på liknande klänning men tycker det verkar svårt med storlek, jag tycker inte alls det gör något att den är något stor (såg det inte förrän du påpekade det).

    Har två döttrar som kommer vara 2år och nästan 3½ .. den äldre kan jag ju ta 3-4 år, men den yngre kommer nog vara för stor för 1-2 och nästa storlek är då (hos den säljare jag tittar på) 3-4 och det känns stort... svårt!
  • Solstice

    Idag, äntligen, kom slipsarna jag köpte från ebay för ca en månad sedan och de är jättefina! Äkta kopior då de står Giorgio Armani i dem på fodret och på etiketten men inte alls rätt typsnitt.

    På baksidan är de bara ihoptråcklade så det kommer jag ta upp och sy en söm på maskin istället så att det verkligen håller på sambons.

    Den andra har jag sprättat isär för att göra flugor till barnen av s det var perfekt att den inte var sydd bättre. Tyget var jättefint och kvalitén i övrigt är jättefin.

  • lindahhh

    Emmma kan du länka till säljaren jag hittar honom inte! Väskan var verkligen jättefin!!

  • Jenny 03

    Hej.. Skulle behöva lite hjälp av er erfarena att tipsa om ljusslingor i mängder att köpa.. Vad och vart ska jag köpa? Vill ha massor att hänga i taket på lokalen där vi gifter oss då det är bara ett vanligt trätak. Är så fint med massa ljusgirlanger (små lampor) typ sånna man har i granen .. Äsch ni förstår nog vad jag menar.. Vad söker jag på och hur funkar det med volt/ström från annat land?

  • Minuz
    repsara skrev 2012-04-19 12:06:30 följande:
    Tack snälla för svar! =)

    Har kollat på liknande klänning men tycker det verkar svårt med storlek, jag tycker inte alls det gör något att den är något stor (såg det inte förrän du påpekade det).

    Har två döttrar som kommer vara 2år och nästan 3½ .. den äldre kan jag ju ta 3-4 år, men den yngre kommer nog vara för stor för 1-2 och nästa storlek är då (hos den säljare jag tittar på) 3-4 och det känns stort... svårt!
    Köpte en klänning till dottern som då var 5 år. Köpte stl 5-6 år och den är så stor att den iaf måste sys upp. Hon hinner ju tom fylla 6 år innan det är dags och den är fortfarande för stor. Så jag tror nog du kan prova att ta 1-2 år till den lilla.
  • mjeanettek

    Hej, Min erfarenhet är att Clas Ohlson, Julia, Biltema är billigare än att köpa från utlandet.


    Jenny 03 skrev 2012-04-20 08:24:34 följande:
    Hej.. Skulle behöva lite hjälp av er erfarena att tipsa om ljusslingor i mängder att köpa.. Vad och vart ska jag köpa? Vill ha massor att hänga i taket på lokalen där vi gifter oss då det är bara ett vanligt trätak. Är så fint med massa ljusgirlanger (små lampor) typ sånna man har i granen .. Äsch ni förstår nog vad jag menar.. Vad söker jag på och hur funkar det med volt/ström från annat land?

    Jag har trädgårdsbröllop så jag måste ha batterdrivna och Clas Ohslon hade jätte bra :)


     


    http://www.clasohlson.se/Siteseeker/Search_o.aspx?q=ljusslinga

  • MariaMagdalena
    Emmma skrev 2012-04-17 07:08:51 följande:
    Jag fick igår hem min väska jag beställde från Hong Kong för ca 105 kr
    Är supernöjd och tog bara två veckor för mig att få den


    Vad använde du för sökord för att finna denna? Jag river mitt hår snart tror jag Får upp massor med väskor men knappt några alls som är som denna, däremot MASSOR av märkesvaror som kostar skjortan ;) Vill ha en enkel väska, liknande denna, men den får gärna ha någon färg =) Någon som har tips annars?
  • repsara
    Minuz skrev 2012-04-20 08:47:01 följande:
    Köpte en klänning till dottern som då var 5 år. Köpte stl 5-6 år och den är så stor att den iaf måste sys upp. Hon hinner ju tom fylla 6 år innan det är dags och den är fortfarande för stor. Så jag tror nog du kan prova att ta 1-2 år till den lilla.
    Hmmm, det kanske du har rätt i.
    Beroende på fraktkostnad kan jag ju beställa hem en till större tjejen och sedan se hur den ser ut på lilla också..
    Tack för tips!  =)
  • Emmma
    lindahhh skrev 2012-04-19 22:47:12 följande:
    Emmma kan du länka till säljaren jag hittar honom inte! Väskan var verkligen jättefin!!
    MariaMagdalena skrev 2012-04-20 10:04:38 följande:
    Vad använde du för sökord för att finna denna? Jag river mitt hår snart tror jag Får upp massor med väskor men knappt några alls som är som denna, däremot MASSOR av märkesvaror som kostar skjortan ;) Vill ha en enkel väska, liknande denna, men den får gärna ha någon färg =) Någon som har tips annars?
    Här är länken men ser nu att den har gått ut, men det kanske hjälper er att hitta nåt liknande.

    viewitem.eim.ebay.se/CreamyIvory--Rose-Bridal--Cocktail-Party-Evening-Clutch-Handbag/190595706563/item
Svar på tråden EBAY tråden!