• Hanna05

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • tropicallime
    filibustern skrev 2013-06-23 19:31:25 följande:
    men shit.. hur gör du dom??
    Vet inte om det var mig du menade, men jag har en mall och instruktioner från elli.com som jag utgår ifrån, sen målar jag för hand efter att jag skrivit och klippt ut bladen så varje färgad blomma blir unik iaf. 

    Tar ungefär en timma för varje blomma att bli färdig med klippning, målning och ihopmontering. Men än så länge är det väldigt kul :)
     
  • filibustern
    tropicallime skrev 2013-06-23 19:49:16 följande:
    Vet inte om det var mig du menade, men jag har en mall och instruktioner från elli.com som jag utgår ifrån, sen målar jag för hand efter att jag skrivit och klippt ut bladen så varje färgad blomma blir unik iaf. 

    Tar ungefär en timma för varje blomma att bli färdig med klippning, målning och ihopmontering. Men än så länge är det väldigt kul :)
    coolt... :) 
  • CoG

    Det kommer att bli fantastiskt fint!


    tropicallime skrev 2013-06-23 19:24:59 följande:
    Har börjat öva på att göra papperblommor både till min bukett och till bordsdekorationerna, dels för att spara pengar då vi har valt bort naturliga blommor av både ekonomiska och allergiska skäl. Många som är pollenallergiska som kommer på bröllopet.

    Här är två blå rosor och en vit i olika storlekar på vanligt skrivarpapper målade med akvareller.



    Vad tycker ni?


  • Bamsemums

    tropicallime skrev 2013-06-23 19:24:59 följande:Har börjat öva på att göra papperblommor både till min bukett och till bordsdekorationerna, dels för att spara pengar då vi har valt bort naturliga blommor av både ekonomiska och allergiska skäl. Många som är pollenallergiska som kommer på bröllopet.Här är två blå rosor och en vit i olika storlekar på vanligt skrivarpapper målade med akvareller.Vad tycker ni?Vilket bra tips! Min m2b är väldigt allergisk och jag har funderat på hur man ska kunna göra med blommorna. vi vill ha så fint och billigt som möjligt! :) 

  • Äriqa
    fayefaye skrev 2013-03-08 13:15:59 följande:
    Tack! Det är tjockt pärlemorpapper och en kantstans jag hittade på maxi, sen är fjärilarna och blommorna från panduro :)
    Vad kostade stansen? Har hittat på ebay för ca 100kr inkl frakt. men vet inte om det är dyrt eller inte
  • tropicallime
    Bamsemums skrev 2013-06-24 13:46:51 följande:
    Vilket bra tips! Min m2b är väldigt allergisk och jag har funderat på hur man ska kunna göra med blommorna. vi vill ha så fint och billigt som möjligt! :) 
    Googla på paper flowers så finns det massor av olika modeller och guider till hur man gör! Just den här varianten kommer från elli.com! :D och eftersom de är gjorda av vanligt skrivarpapper blir de väldigt billigt, går åt 1 A4 till varje ros. Man kan även beställa på massa olika sidor har jag sett! Men är det ett tag kvar kan man ju göra själv istället!
  • Lager

    Nu är våra menykort färdiga! Vi valda att köra på det då vi inte orkade/tyckte det var nödvändigt med festprogram eller liknande.

    De blå ska vara på honörsbordet, blev lösningen på att vi inte hade tillräckligt många papper av den andra sorten :P

    Framsida med meny och dryckesalternativ.




    På baksidan har vi skrivit ett litet tack.


    Vi blev mycket nöjda! :)
     
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)