• Hanna05

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • Popaulolinona


     


    Nåt i den här stilen kommer servettringarna bli. Det här är bara en snabb test-prototyp jag slängde ihop nu av det jag hade hemma. Jag förstår ju att de kommer att se hemma gjorda ut, men tycker ni att dom ser sådär haffsigt hemmagjorda ut? Funderar på om jag ska stämpla på något mer, men kanske ska man försöka hålla dom lite enklare? Det ska ju göras några ;)

    Med eller utan blomma?
  • Chicita
    Popaulolinona skrev 2013-06-18 11:34:33 följande:

    Funderar på om jag ska stämpla på något mer, men kanske ska man försöka hålla dom lite enklare? Det ska ju göras några ;)


    Med eller utan blomma?
    KISS (Keep It Simple Stupid) är ett av mina favorituttryck när det gäller sånt här. 
    Jag brukar använda det till mig själv också Flört Det är så lätt annars att man bara lägger till och lägger till dekorationer och sen blir det rörigt och fult - men man vet inte vad som gått fel.

    Jag skulle behålla blomman, men jag skulle satt tre små pärlor i mitten av den eller en sån där större "halvpärla" så att den liksom får ett klart och tydligt centrum som blommor ju faktiskt alltid har.
    Men annars skulle jag inte ändra något Glad 
  • FrökenMäkelä
    Chicita skrev 2013-06-18 11:47:31 följande:
    Jag skulle behålla blomman, men jag skulle satt tre små pärlor i mitten av den eller en sån där större "halvpärla" så att den liksom får ett klart och tydligt centrum som blommor ju faktiskt alltid har.
    Men annars skulle jag inte ändra något Glad 
  • Hannis23

    Har nu pysslat ihop min egen brudbukett av virkade "rosor". De sitter på en hållare med oasis, med floristpinnar med stenar i och sen är det svarta satinband mellan. Jag virade satinband runt handtaget också, eftersom det är vitt. Kostnad totalt blev högst 200:-! :)



  • Popaulolinona
    Chicita skrev 2013-06-18 11:47:31 följande:
    KISS (Keep It Simple Stupid) är ett av mina favorituttryck när det gäller sånt här. 
    Jag brukar använda det till mig själv också Flört Det är så lätt annars att man bara lägger till och lägger till dekorationer och sen blir det rörigt och fult - men man vet inte vad som gått fel.

    Jag skulle behålla blomman, men jag skulle satt tre små pärlor i mitten av den eller en sån där större "halvpärla" så att den liksom får ett klart och tydligt centrum som blommor ju faktiskt alltid har.
    Men annars skulle jag inte ändra något Glad 
    Lite så kände jag oxå, och har lite svårt att bestämma mej ang. blomman... Ska testa med pärlor och se hur det känns :)
  • filibustern
    Hannis23 skrev 2013-06-18 13:35:57 följande:
    Har nu pysslat ihop min egen brudbukett av virkade "rosor". De sitter på en hållare med oasis, med floristpinnar med stenar i och sen är det svarta satinband mellan. Jag virade satinband runt handtaget också, eftersom det är vitt. Kostnad totalt blev högst 200:-! :)

     



    nej så jävla coolt!! smart! och billigt! och man kan behålla den sen! får man ev. stjäla idén? :P
  • Hannis23

    Filibustern: Har ju själv snott idén från en tråd här på BT så varsegod ;) Vi googlade olika mönster på blommorna och provade oss fram till de jag gillade bäst. Den här buketten har två olika sorter i två olika garn :)

  • filibustern
    Hannis23 skrev 2013-06-19 10:39:01 följande:
    Filibustern: Har ju själv snott idén från en tråd här på BT så varsegod ;) Vi googlade olika mönster på blommorna och provade oss fram till de jag gillade bäst. Den här buketten har två olika sorter i två olika garn :)
    ok! mycket nice! hittat några bilder på virkade brudbuketter på google, finns tyvärr inte så många. men man får en ungefärlig bild i alla fall^^ visade min fästman din bukett och han tyckte den var riktigt fin och läcker (!). och han tyckte det var så bra för då kan man behålla den efteråt och i många år. :) 

    vi har kommit överens om att vi ska ta upp en tradition om att mannen ska fixa brudens brudbukett. får väl hoppas han kanske får för sig att virka den :P haha mest troligt inte då han inte kan virka hehe. men vem vet, han kanske anställer någon ;) dock lär de ta några år då han inte vill gifta sig än.  
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)