• Hanna05

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • Fjärilen
    Bruden 01 skrev 2012-10-17 07:23:26 följande:
    Så duktig du är :)
    Får man fråga hur du gjort vigselprogram? Var fick du tag på dessa fina?
    Tack så mycket :)
    Jag gjorde dem i pages. Mallen till konturerna har jag gjort själv. Skrev ut på ett tjockare A4 (160g) med lite struktur i, som jag sedan vek i två delar och sedan så klippte jag ut dem. Handtagen köpte jag på etsy:
    www.etsy.com/listing/64327910/50-wavy-wooden-fan-handles-or-fan-sticks

    Jag spraymålade handtagen svarta. Jag satte fast handtagen på insidan mha av limpistol. När det hade torkat så spraylimmade jag ihop papprena.

    På baksidan så står vigselordningen och sedan är det två psalmer och det längt ner är namnen på marsalk, brudnäbb, tärna, präst och muiker.

    De var mycket uppskattade av våra gäster att ha som både solskydd och fläkt :)
  • smisa

    Så här ska våra inbjudningskort se ut. Detta är dock en prototyp så bortse från limbubblor och dåligt klippt papper =P



  • Teresa L

    Sånt där ljus bara måste jag prova göra! hur snyggt som helst!


    Men tar inte servetten eld när man eldar ljuset?

  • Minuz

    NEJ! Servetten tar inte eld på ljusen jag gjort. Eller iaf inte på de jag provat innan. Vet inte om det är att servetten blir så otroligt tunn och sedan blandas med stearinet. Men ibland viker inte kanten in sig så att man har fått fixa med fingrarna.


    Så detta är jättekul då man kan göra hur dana ljus man vill på ett enkelt sätt......


    Lycka till ni som ska prova!

  • CoG

    På baksidan finns en magnet så att den går att fästa på kylskåpet som "kom ihåg"


  • Bruden 01
    Fjärilen skrev 2012-10-17 13:00:02 följande:
    Tack så mycket :)
    Jag gjorde dem i pages. Mallen till konturerna har jag gjort själv. Skrev ut på ett tjockare A4 (160g) med lite struktur i, som jag sedan vek i två delar och sedan så klippte jag ut dem. Handtagen köpte jag på etsy:
    www.etsy.com/listing/64327910/50-wavy-wooden-...

    Jag spraymålade handtagen svarta. Jag satte fast handtagen på insidan mha av limpistol. När det hade torkat så spraylimmade jag ihop papprena.

    På baksidan så står vigselordningen och sedan är det två psalmer och det längt ner är namnen på marsalk, brudnäbb, tärna, präst och muiker.

    De var mycket uppskattade av våra gäster att ha som både solskydd och fläkt :)
    Helt fantastisk duktig :)
    Köpte du motiven också?  
  • tagetuss
    Nevertheless skrev 2012-10-14 00:01:12 följande:
    behöver lite hjälp och tips nu..



    vet inte riktigt om jag ska ha något mera än bara namnen och rosetten på korten... prövade med lite stenar (sitter lite snett och så nu men det får ni ha överseende med haha, det är bara inne på prototyperna än så länge)

    Någon som har någon bra idé om vad man kan ha där nere, eller ska man ha stenarna eller ingenting?


     


    Jättefint vilket som!


    Tänkte dock på namnföljden. Enligt vett&ettikett ska kvinnans namn alltid stå först, men det kan man förståss göra som man vill :)

Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)