• Hanna05

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • Makeupmyday

    Biographic: Jag beställde på eBay, 120 stolsrosetter och 20 löpare för 1100 kr inkl frakt :)

  • Fjärilen

    Här kommer mitt pyssel:


    En galge till klänningen, har gjort blomman själv.



    Strumpeband, blommorna har jag gjort själv.


    Hårspännen till bruddnäbben.


    Vi bjöd på cigarrer så då gjorde jag olika sorters tändstickaskar.


    Vårat Vigselprogram. Vi gifte oss i Italien så då var det lite varmt :)


    Koner som satt på stolarna fyllda med rosenblad.


    Dekorerat v'skan med en blomma och gjort armbandet av örhängena.


     
  • CoG

    Vad fint du gjort allt :)


    Fjärilen skrev 2012-10-13 08:07:50 följande:
    Här kommer mitt pyssel:

    En galge till klänningen, har gjort blomman själv.



    Strumpeband, blommorna har jag gjort själv.


    Hårspännen till bruddnäbben.


    Vi bjöd på cigarrer så då gjorde jag olika sorters tändstickaskar.


    Vårat Vigselprogram. Vi gifte oss i Italien så då var det lite varmt :)


    Koner som satt på stolarna fyllda med rosenblad.


    Dekorerat v'skan med en blomma och gjort armbandet av örhängena.


     


  • Fjärilen

    Tack  Fremm och CoG:)

    Strumpebandet är spets som är som en slags resår, som jag har sytt ihop. Sömmen döljde jag med en av blommorna. Köpte spetsbandet på Knapp-Carlsson i göteborg.

    Blommorna så gjorde jag en mall liknande den här:
    www.projectwedding.com/wedding-ideas/diy-gorgeous-chiffon-and-tulle-flowers/2

    Mallen nålade jag sedan fast i tyget som jag hade vikt flera gånger och klippte ut. Den gröna blomman är av siden (matchade tärnansklänning), den vita består av 4 olika tyger. Tyll, Spets, polyester och linnetyg (det var stuvbitar som jag köpte för totalt 15 kr).
     
    Sedan klippte jag till en rund cirkel som jag fäste allt på. Sedan vek jag de utklippta blommorna  två gånger så de såg ut som en kvartscirkel och sydde fast spetsen i mitten av rundeln. På den vita blomman så vek jag ihop två olika tyger. Vek 3 til och satte fast så det såg ut som en fyrklöver. I andra lagret så vek jag tyget bara en gång och försökte dölja skarvarna och sedan så drog jag i tråden tills den hade önskat utseende.

    Det gick riktigt snabbt att göra och de blev bara snyggare ju fler jag gjorde :)

    Här finns en tutorial med bilder, men de använde lim. Jag valde tråd då jag inte är van att avända lim plus att jag tycker att det blir kladdigt :)

    bywilma.com/2012/03/13/diy-fabric-flower-shoe-clips/

    Lycka till 

  • Fremm
    Fjärilen skrev 2012-10-13 15:43:17 följande:
    Tack  Fremm och CoG:)

    Strumpebandet är spets som är som en slags resår, som jag har sytt ihop. Sömmen döljde jag med en av blommorna. Köpte spetsbandet på Knapp-Carlsson i göteborg.

    Blommorna så gjorde jag en mall liknande den här:
    www.projectwedding.com/wedding-ideas/diy-gorg...

    Mallen nålade jag sedan fast i tyget som jag hade vikt flera gånger och klippte ut. Den gröna blomman är av siden (matchade tärnansklänning), den vita består av 4 olika tyger. Tyll, Spets, polyester och linnetyg (det var stuvbitar som jag köpte för totalt 15 kr).
     
    Sedan klippte jag till en rund cirkel som jag fäste allt på. Sedan vek jag de utklippta blommorna  två gånger så de såg ut som en kvartscirkel och sydde fast spetsen i mitten av rundeln. På den vita blomman så vek jag ihop två olika tyger. Vek 3 til och satte fast så det såg ut som en fyrklöver. I andra lagret så vek jag tyget bara en gång och försökte dölja skarvarna och sedan så drog jag i tråden tills den hade önskat utseende.

    Det gick riktigt snabbt att göra och de blev bara snyggare ju fler jag gjorde :)

    Här finns en tutorial med bilder, men de använde lim. Jag valde tråd då jag inte är van att avända lim plus att jag tycker att det blir kladdigt :)

    bywilma.com/2012/03/13/diy-fabric-flower-shoe...

    Lycka till 
    Stort tack för förklaringen och länkarna, jättesnällt! :)
  • Nevertheless

    behöver lite hjälp och tips nu.. 




    vet inte riktigt om jag ska ha något mera än bara namnen och rosetten på korten... prövade med lite stenar (sitter lite snett och så nu men det får ni ha överseende med haha, det är bara inne på prototyperna än så länge) 

    Någon som har någon bra idé om vad man kan ha där nere, eller ska man ha stenarna eller ingenting?


     
  • Minuz
    Nevertheless skrev 2012-10-14 00:01:12 följande:
    behöver lite hjälp och tips nu.. 


    Det är ju en smaksak. Tyckte faktiskt det utan bling var finast och jag som annars är "ju mer dessto bättre".
  • Pekkiisch4
    Nevertheless skrev 2012-10-14 00:01:12 följande:
    behöver lite hjälp och tips nu.. 



    vet inte riktigt om jag ska ha något mera än bara namnen och rosetten på korten... prövade med lite stenar (sitter lite snett och så nu men det får ni ha överseende med haha, det är bara inne på prototyperna än så länge) 

    Någon som har någon bra idé om vad man kan ha där nere, eller ska man ha stenarna eller ingenting?


    Om du känner för stenarna kan du ju ha mindre antal, jag tycker t.ex. 3 st i hörnet är snyggt osv. :)
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)