• Jag han

    Visa era bröllopstårtor! :)

    Är lite nyfiken på vad alla ni gifta har haft för tårta. Lägg gärna in en bild och skriv vad det var för smak så jag får dreggla lite ;)


    Vår var en moussetårta med smak av vit choklad och passionsfrukt.

  • Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)
  • Chicita
    Minuz skrev 2012-08-21 09:58:32 följande:
    Hehe, undrar vad vi ska ha för fredagsmys fram tills det är dags? Skrattande
    Ni kommer vara så trötta på tårta att ni inte själva äter av den på den stora dagen sen Flört
  • Minuz
    Chicita skrev 2012-08-21 10:11:03 följande:
    Ni kommer vara så trötta på tårta att ni inte själva äter av den på den stora dagen sen Flört
    HAHA, precis.......... Men vad gör det så länge den är god och fin? *ASG*
  • Chicita
    Minuz skrev 2012-08-21 10:13:27 följande:
    HAHA, precis.......... Men vad gör det så länge den är god och fin? *ASG*
    Precis, alla andra kommer ju att tycka om den då i alla fall Flört
  • mjeanettek

    Vi hade många med allergier på bröllopet så vi valde att ha flera olika tårtor! Det var stor succé! Vi hade inte en ända bit kvar ;) moccatårta, ostkaka, kransekake (norsk), vanlig marsipantårta, chokladmoussetårta och en glutenfritårta. :)

  • Viii

    Här kommer en bild på våran tårta, helt otroligt vacker och god var den! :)


  • Protexblue

    Jag är totalt ovetande om vad man kan stoppa i en tårta som fyllning. Men om man vill ha choklad och hallon vad är de som gäller då? Har ni några bra tips? Många här inne som verkar veta vad ni håller på med :)

  • Chicita
    Protexblue skrev 2012-08-23 16:02:13 följande:
    Jag är totalt ovetande om vad man kan stoppa i en tårta som fyllning. Men om man vill ha choklad och hallon vad är de som gäller då? Har ni några bra tips? Många här inne som verkar veta vad ni håller på med :)
    Om du vill ha choklad och hallon så kan du väl ha cholklad och hallon Flört
    När det gäller tårtor så är det mest din egen fantasi som sätter gränser...
  • Sara 120707
    Protexblue skrev 2012-08-23 16:02:13 följande:
    Jag är totalt ovetande om vad man kan stoppa i en tårta som fyllning. Men om man vill ha choklad och hallon vad är de som gäller då? Har ni några bra tips? Många här inne som verkar veta vad ni håller på med :)

    Gissar att du syftar på i vilken form fyllninge ska vara?


    Det finns ju olika varianter tex mousse, pannacotta, ganasch, kompott m.m.


    Jag gillar personligen mousse för det bli ganska lätt och luftigt, särskilt om det är äggvitebaserad mousse.


    Sedan beror det ju på hur mycket bottnar du vill ha i tårtan för det finns olika varianter på det.


    De finns de som har


    botten-fyllning-botten-fyllning-botten


    sen finns det de som har


    botten-fyllning-fyllning-fyllning-botten


    och det spelar ju oxå in på vilken typ av fylningar du väljer.


    Vill man ha en staplad tårta så påverkar det ju oxå eftersom alla fyllningarna då måste vara såkallat skärfasta.


    Hoppas det hjälpte!

  • Sara 120707
    Sara 120707 skrev 2012-08-23 18:29:46 följande:

     


    tjosan va mycket stavfel det blev


    Hoppas det blev förståeligt iaf!

Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)