• GabbiW

    Visa mig er FAVORITBILD från er dag!

    Jag behöver inspireras lite till bröllopet med bilder (poser, miner, roliga bildförslag etc. :) ) så visa mig er (eller någon annans?) favoritbild/bilder från bröllopet! :) 

  • Svar på tråden Visa mig er FAVORITBILD från er dag!
  • stormhelen
    Chicita skrev 2012-03-20 23:03:46 följande:
    Tack Solig
    Klänningen har jag sytt och frisyren fixade min tärna Glad

    Såg just dina bilder i denna tråd, och funderade vart du hade lyckats hitta en sådan helt rätt klänning för ert tema som är sååååå  fin.


    Svaret fick jag lite längre ner.


    Du är ju helt uppenbart super duktig med nål och tråd. Klänningen är så fin på dig. Good work!


    Fö rövrigt är även bilderna jätte fina, jag gillar speciellt bilden på dig där du sitter på muren.

  • Chicita
    stormhelen skrev 2012-11-19 10:52:32 följande:

    Såg just dina bilder i denna tråd, och funderade vart du hade lyckats hitta en sådan helt rätt klänning för ert tema som är sååååå  fin.


    Svaret fick jag lite längre ner.


    Du är ju helt uppenbart super duktig med nål och tråd. Klänningen är så fin på dig. Good work!


    Fö rövrigt är även bilderna jätte fina, jag gillar speciellt bilden på dig där du sitter på muren.


    Åh tack Solig
    Ja det var värt varenda minut som jag la ner på den, all huvudvärk också eftersom det inte gick som jag tänkt göra först, utan jag fick lov att göra rätt kraftiga ändringar då ärmarna blev för tunga för den typ av urringning jag skulle haft.
    Våra glada amatörer till fotografer var jätteduktiga. Precis det vi ville ha. Ögonblicksbilder och "momenten emellan" så att säga. Det lyckades dom fånga jättebra.
    Nu ska vi bara se vad tecknaren jag hittat (en nät-vän) kan göra med vår bröllopsbild. Hon ska infoga vår hund och ge den en "medeltidskänsla".
    Ska bli väldigt spännande. Det är en bild som ska printas ut proffessionellt och hängas på väggen sen. Garanterat Solig 
  • stormhelen

    Förstår att det är många timmar som ligger bakom den klännigen. Det syns, då den ser välsydd ut. Glad


    Blir väldigt personligt när det är man själv som gjort sin egen bröllopsklänning. En mer unik klänning kan man ju inte få.


    Va roligt att ni ska göra en sån grej med er bild, det är en bild du måste visa upp här så att man får se resultatet av den. Såg i en annan tråd någon som gjort något likannde. Bilden var helt fantastiskt vacker och sagolik. Såg ut att passa ett bokomslag till en medeltids saga.


     


     


    Jag älskar sådana här trådar då man får se alla fina bilder på brudpar som verkligen strålar av lycka och kärlek. Det förgyller verkligen dagen! Solig

  • Chicita

    Ja den här tråden och daniiels tråd där man visar upp sin klänning (vilket kan vara innan vigseln, men där den sitter på en själv i alla fall och inte en modellbild) är mina favoriter Glad
    Ska kolla att jag får visa den först bara, men annars kommer den säkert upp. Den här blir ju helt tecknad till skillnad från den du tänker på nu, där hade dom ju i princip "bara" bytt ut bakgrunden och ändrat ljussättning och lite sånt. Men tanken är ju densamma Glad

  • operfekt

    Här är några av våra favoriter från vår alldeles underbara dag. Fotograf var Sanna Ek,
    hon fångade så många underbara bilder, så var väldigt svårt att välja ut favoriter, haha!







    Haha, och sist en från middagen, är himla roligt att ha bilder på våra reaktioner på tal osv :D

  • stormhelen

    Ja, den tråden tycker jag också är super härlig. När jag väl börjat leta klänning (och förhoppningsvis hittat en) så kommer jag garanterat att slänga upp en bil i den tråden. Men tills dess får man njuta av alla andras klänningar. Glad


     


    Då får vi hålla tummarna för att du kommer att få dela med dig av bilden. Jätte rolig ide. Å' man blir ju lite nyfiken av hur det kommer att se ut när den är klar. Flört


    Jag hade tänkt göra något liknande, fast en "sagobok" med hur vi träffades och vår historia, som jag kommer att rita upp då jag har en viss talang för tecknande. Sagan kommer att heta "Sagan om Höd och Död" låter lite dramatiskt (och inte speciellt romantiskt) kanske, men det är en anspelning på våra blivande initialer. Har inte bestämt mig än om den ska var en del av festprogrammet eller om den ska skickas med i inbjudningskorten!?


     

  • Chicita
    stormhelen skrev 2012-11-19 13:12:27 följande:
    Vilken rolig idé Skrattande
    Det måste du ju verkligen dela med dig av sen så vi får se...
    operfekt skrev 2012-11-19 13:01:21 följande:
    Här är några av våra favoriter från vår alldeles underbara dag. Fotograf var Sanna Ek,
    hon fångade så många underbara bilder, så var väldigt svårt att välja ut favoriter, haha!
     Jättefina bilder Solig
    Ja ni var ju också jättefina förstås, inte bara själva bilderna 
  • BlomAnna

    Det är ju sjukt svårt att välja ut favoritbilder särskilt när man har en så underbar och duktig fotograf som Therese Alégroth (Operfekt här på BT )




     
  • BlomAnna

    Nu postade jag för tidigt...




    Och så en som inte är från fotografen...


    Det finns så MÅNGA fina och unerbara som speglar vår kärlek och lycka!
     
  • Cakes
    niriel skrev 2012-08-10 11:12:35 följande:


    Åh, vilken fin bild! Vad är för blommor i din bukett? Skulle också vilja ha blå blommor :)
Svar på tråden Visa mig er FAVORITBILD från er dag!