• moom

    BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut

    Jag hade sånna problem innan jag hittade vårt inbjudningskort.
    Vi gifte oss på nyårsafton.


  • Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut
  • Tossen

    Såhär ser våra kort ut :)

    Vi har gjort allting själva och kuverten har förseglats med sigill i guld.

  • Elin2014

    Vi har gjort vår inbjudan helt själva (och det tog många timmar vill jag lova). Embossing på framsidan, en informationsficka med ter informationsblad och ett band som knyter ihop det på framsidan. Rosetten nedan blev dock inte så fin, vi fick till det bättre på de flesta inbjudningarna :)
    En lärdom var dock att vi skulle ha tejpat informationsfickan bätter, för det kan nog ha varit så att den inte höll riktigt utan att det vita kunde ramla loss.

  • AGustafsson

    Så nöjd med våra svensk/tyska inbjudningskort. Blev helt såld på "bokpress-tryck" och hittade slutligen ett tryckeri där de inte kostade skjortan Glad

     Skrattande

  • Chli

    Blev klar med mina idag! Trodde aldrig det skulle ta sådan tid att göra dem själv, men det var helt klart värt det=)

  • mtep

    Jag har köpt material för embossing men vi ska inte gifta oss förrän aug 2015 så det kommer ju å dröja innan det är dags att skicka ut korten. Jag är dock sugen att testa lite redan nu då jag aldrig "har embossat" tidigare. I affären kom de bara med tipset att jag skulle försvara stämpeldynan upp o ner men kunde inre svara på hur länge den höll sig när man packar upp den. Nån med erfarenhet som vet? Vill ju inte gärna behöva köpa en ny i vår när jag verkligen ska göra klart inbjudningarna.

  • mtep

    Oj var kanske inte riktigt rätt tråd för ovan fråga, men hur tar man bort ett inlägg?

  • Nattfrost

    mtep: Du behöver inte tänka på att stämpeldynan ska bli gammal bara för att du test stämplar lite redan nu. Jag har stämplar som är över 5år och det är inget fel på dom Lycka till med pysslandet...

Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut