• moom
    Äldre 15 Jun 14:08
    340738 visningar
    694 svar
    694
    340738

    BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut

    Jag hade sånna problem innan jag hittade vårt inbjudningskort.
    Vi gifte oss på nyårsafton.


  • Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut
  • Äldre 5 May 14:06

    Såhär ser våra kort ut :)

    Vi har gjort allting själva och kuverten har förseglats med sigill i guld.

  • Äldre 5 May 14:08


    Bilden kom inte med i förra inlägget ;)
  • Äldre 22 May 08:59

    Vi har gjort vår inbjudan helt själva (och det tog många timmar vill jag lova). Embossing på framsidan, en informationsficka med ter informationsblad och ett band som knyter ihop det på framsidan. Rosetten nedan blev dock inte så fin, vi fick till det bättre på de flesta inbjudningarna :)
    En lärdom var dock att vi skulle ha tejpat informationsfickan bätter, för det kan nog ha varit så att den inte höll riktigt utan att det vita kunde ramla loss.

  • Äldre 2 Oct 18:59

    Så nöjd med våra svensk/tyska inbjudningskort. Blev helt såld på "bokpress-tryck" och hittade slutligen ett tryckeri där de inte kostade skjortan Glad

     Skrattande

  • Äldre 26 Oct 15:43

    Blev klar med mina idag! Trodde aldrig det skulle ta sådan tid att göra dem själv, men det var helt klart värt det=)

  • Äldre 7 Nov 23:58

    Jag har köpt material för embossing men vi ska inte gifta oss förrän aug 2015 så det kommer ju å dröja innan det är dags att skicka ut korten. Jag är dock sugen att testa lite redan nu då jag aldrig "har embossat" tidigare. I affären kom de bara med tipset att jag skulle försvara stämpeldynan upp o ner men kunde inre svara på hur länge den höll sig när man packar upp den. Nån med erfarenhet som vet? Vill ju inte gärna behöva köpa en ny i vår när jag verkligen ska göra klart inbjudningarna.

  • Äldre 10 Nov 20:34

    Oj var kanske inte riktigt rätt tråd för ovan fråga, men hur tar man bort ett inlägg?

  • Äldre 10 Nov 22:15

    mtep: Du behöver inte tänka på att stämpeldynan ska bli gammal bara för att du test stämplar lite redan nu. Jag har stämplar som är över 5år och det är inget fel på dom Lycka till med pysslandet...

  • Äldre 10 Nov 22:23

    Åh tack Nattfrost för ditt svar, trots mitt "feltramp" Skrattande

  • Äldre 20 Mar 21:40

    Hjälp!

    Någon som vet (konkret) var jag kan hitta såna här boxar? Har dammsugit Google för skulle gärna komma ner lite i pris :) frakten är dyr

    www.razzledazzlerose.co.uk/a5-brown-kraft-card-box-x28-pack-of-10x29-687-p.asp

Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut