• moom

    BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut

    Jag hade sånna problem innan jag hittade vårt inbjudningskort.
    Vi gifte oss på nyårsafton.


  • Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut
  • AgnesB

    Snyggt och superkreativt! Kommer ni att göra bordskort/ vigselsprogram och annat i samma typ av design?

  • stormhelen
    AgnesB skrev 2013-02-24 19:35:53 följande:
    Snyggt och superkreativt! Kommer ni att göra bordskort/ vigselsprogram och annat i samma typ av design?
    Ja, det kommer vi att göra. Glad

     


    Vi har kvar "spillet" efter inbjudningskortstillverkningen, som vi ska använda till placeringskorten.


    Men till festprogrammen så kommer vi att få handla mer papper och organsa band, men banden blir nog en smalare variant än de vi hade till inbjudningarna.

  • Louva
    stormhelen skrev 2013-02-24 17:34:57 följande:

    NU, är våra inbjudningskort klara!!!!


     


    De ska postas imorgon. *pirrigt*


     


    Framsidan:


     



    Baksidan av kortet:

     


     



    ...och så till sist kuvertet:

     


     



    Blev jätte nöjd. Jag var lite skeptisk ett tag, men när vi fixat ihop inbjudningskorten så blev resultatet väldigt bra. Men gud vad pyssligt det är. ^_^

     


     


     


    Vad fint!! Speciellt bilden på kuvertet, har du gjort den själv?
  • stormhelen
    Louva skrev 2013-02-24 21:18:06 följande:
    Vad fint!! Speciellt bilden på kuvertet, har du gjort den själv?

    Tack!  Solig


     


    Nej, jag hittade den på nätet. Jag sökte typ bara tecknade bröllopsbilder eller nått sådant.

  • confuzed86

    Här är en provutskrift av våra bröllopsinbjudningar! Dock syns det inte på bilden att det är pärlemorpapper. (bortse från de snea kanterna ;) de ska klippas i en sån papersskärare på mannens jobb)


    vi valde en enkel inbjudan som vi gjort i word, resten av infot till bröllopet kommer vara en sida för bara bröllopsgästerna samt telefon för de som ej går in på internet


  • dellelgarin

    Här är vårat första utkast, färgerna skall bland annat korrigeras , det är fram och baksidan alltså :)


  • stormhelen
    AgnesB skrev 2013-02-24 17:43:19 följande:
    Så ser våra ut. Vi ritade/ målade och scannade bilderna, så gjorde vi layout i något ganska kasst gratis layoutprogram och skrev ut allting på en vanlig skrivare i tre olika språk på papper från Crown Mill (köpt på matton, 160 gsm i kräm och vitt). SÅ glad för att vara klar med projektet och tycker det blev bra, och ett bra pris för 100 inbjudningar!


     


     




    Måste få säga. WOW!


    Vilket jobb ni har gjort.


    Väldigt kreativt med att sitta och rita hela inbjudningen själva.


    Mer personlig inbjudan än så kan det inte bli.


    Är det ni båda som har ritat eller är det det en av er?


    Själv så håller jag på att rita en sagobok om hur vi träffades och vårt gemensamma liv. Sagan avslutas med att vi gifter oss. ^_^


    Än så länge är det bara i skiss-stadiet. Men det börjar ta form.

  • AgnesB

    Åå tackar! Det va jag som målade/ ritade allt utom den lilla kartan som sambon fick bidra med. Det är så himla roligt att ha skickat ut allting nu för att folk börjat höra av sig och säga att de tycker korten va fina, vilket verkligen ger en god varm känsla efter att man lagt ner massor av tid på projektet. 

    Har du bilder av er sagobok? För en fantastiskt bra ide, och jättekreativt! Det låter som en sådan grej som säkert både ni och gästerna kommer att spara på i många år. 

    Var skeptisk i början till att göra mycket jobb på inbjudningarna vid sidan om jobb, plugg, frilansande och allt det andra man måste göra i vardagen men nu är jag är superglad för att vi valde att lägga tid på det! Tror man ska satsa på samma filosofi till resten av bröllopet- det är verkligen värt att lägga tid på att det saker ska bli fina. 
     

Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut