• moom

    BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut

    Jag hade sånna problem innan jag hittade vårt inbjudningskort.
    Vi gifte oss på nyårsafton.


  • Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut
  • GabriellaIvarsson
    Fjärilen skrev 2013-02-01 08:13:44 följande:
    Jätte fina. Har ni valt skivorna med omsorg eller är de bara köpta på någn secondhandbutik? Går de att spela?
    De är köpte på Ebay (tror jag det var) och är för att pyssla med, så de flesta går inte att spela längre. :)
  • LindaCalle
    GabriellaIvarsson skrev 2013-02-01 08:37:40 följande:
    De är köpte på Ebay (tror jag det var) och är för att pyssla med, så de flesta går inte att spela längre. :)
    Åh, I love it!!!!!
    Är de stora lp-skivor eller i cd-storlek? Hade passat mig o min sambo perfekt känner jag!! Tipsa mig om allt snälla du!! 
  • LindaCalle

    Hrm...kom på förresten (kanske fel tråd då detta egentligen är en bildtråd, men hittar inget bätttre)...

    Tycker iden med skivorna är skitcool! och har även tänkt ha tomma skivor som gästerna får ta hem och bränna in alla bilder de tagit. Man skulle ju kunna slå två flugor i en smäll....ta en kom skiva, på med sån klisterframsida med info om bröllopet (kanske trist att gästerna ska ge den till oss sen iofs, men de kan ju välja att ta en annan skiva...) och så omslag etc med info som personen ovan...
    inte riktigt lika kul när man bli av med det svarta på vinylen...men ändå...skulle ju kunna va nåt... 

  • LindaCalle
    Hobevi skrev 2013-01-22 21:40:37 följande:
    Här är våra. Det ska i "diamant" stenar i också. Ligger i en vit kartong som är sluten med svart organzaband.
    MYCKET finare i verkligheten

     www.hobevi.blogg.se


    Har du köpt lådorna eller gjort själv? Pris? Hur mycket får du sätta på i porto? Himla snyggt med låda!
  • GabriellaIvarsson
    LindaCalle skrev 2013-02-01 10:07:03 följande:
    Åh, I love it!!!!!
    Är de stora lp-skivor eller i cd-storlek? Hade passat mig o min sambo perfekt känner jag!! Tipsa mig om allt snälla du!! 
    Tack! :)

    De är mindre (EP) Vi köpte 50 st från USA, kolla typ ebay.
    Vi googlade sedan fram mallar för fodralet (sleeve) samt för ettiketterna. Trixade i Illustrator en del...

    Sen skrev vi ut ettiketterna på A4-papper och skar ut med en kartongkniv :P 
    Fodralen skrev vi ut på tjockare A3-papper, skar och vek. 
    Limmade allt med spray-lim för papper :) 
  • LindaCalle
    Lina2126 skrev 2013-02-04 12:13:04 följande:


    men gud ja!! sååå fina!!
Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut