• moom

    BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut

    Jag hade sånna problem innan jag hittade vårt inbjudningskort.
    Vi gifte oss på nyårsafton.


  • Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut
  • Chicita
    Tuvan skrev 2013-01-29 15:31:47 följande:
    Jag har olika saxar som jag kan prova mig fram med, tycker dock bäst om när det är lite mer ojämnt och inte i ett återkommande mönster. Testar dock kanske sax till placeringskorten, tänkte ha liknande som dina. Grymt fina var de Glad
    Har för övrigt distress ink som jag använder, har väl dock inte riktigt fått in rätta känslan för det än. Tungan ute
     
    hehe ja det kräver "den rätta knycken" Flört
    Den sax jag har är inte precis den här ovan, utan den har ett typ 10 cm långt "mönster" som inte upprepar sig inom sig själv så att säga. Det blir alltså bara återkommande mönster var tionde cm. Och det går ju att variera lite då genom att inte klippa hela längden på saxen ibland så blir det lite mer "random, och att klippa från "andra hållet" så att saxens mönster blir inverterat. Glad

    Jag upptäckte att om jag höll i arket med vänster hand (jag är högerhänt) och försökte hålla ca 2-3 cm från kanten så att kanten inte hade något riktigt stöd under och så tog jag stämpeldynan i höger hand och liksom "slog" den mot kanten i en svepande rörelse så blev det bäst, för då blev färgen lite ojämn och sådär gradvis mörkare utåt kanten också Glad

    Tack förresten Glad
  • msE

    Jag gillar konceptet med rullen, mkt snygg o unik inbjudan Solig

    angående porto så har posten vissa regler för skrymmande, det får inte vara mer än 3 cm tjockt om man ska skicka annars går det som skrymmande o 12 kr extra per brev. Finns bra portoguide på posten.se

  • mimmi


    När det gäller att få till rätta snitsen med brända kanter och stämpeldyna rekommenderar jag en liten ögonformad dyna som heter Fluid Chalk. Min favorit är färgen chestnut roan (lagomt mörkbrun) och vill man ha mer djup kan man dutta med den svarta oxå. Den torkar fort, men är inte vattenlöslig, så akta kläderna!


    Finns nog på panduro - men mkt billigare att beställa från någon scrapbutik på nätet om man samtidigt vill ha lite fina papper och sånt, så att frakten lönar sig!

  • FruForsmark

    Om man inte vill pyssla själv men vill ha kort med lite mer karaktär så rekomenderar jag Prints with Wings; http://www.printswithwings.com/


    Jättefina kort. Jag ville ha målade ljusrosa rosor på mina (då vi hade ljusrosa rosor i bukett, mitt hår, i dukning och i kyrka samt att gästerna kastade rosenblad över oss istället för ris) och det är nästan omöjligt att finna kort med rosor på (hittade endast kort med foton på rosor).. Här hittade jag mina inbjudningskort, festhäfte och tackkort. De hade ingen dubbelvikt mall i deras rostema för festhäfte men de skapade det för oss utan extra pris! Jättebra service verkligen!

  • GabriellaIvarsson

    ÄNTLIGEN är våra inbjudningar klara!

    Vi har köpt vinyler som vi satt på nya ettiketter och gjort nya fodral till. 
    Tog sin lilla tid, men oj så nöjda vi är! 

     



     


     



    Framsidan.

     



    Baksidan.


    Fodralets framsida.

     



    Fodralets baksida med info.


     


     



    Skickas i fina gröna kuvert ^^ 


     


     

  • PimPim83
    GabriellaIvarsson skrev 2013-01-31 21:04:00 följande:
    ÄNTLIGEN är våra inbjudningar klara!

    Vi har köpt vinyler som vi satt på nya ettiketter och gjort nya fodral till. 
    Tog sin lilla tid, men oj så nöjda vi är! 
    Vilka häftiga inbjudningar! Förstår att ni är nöjda. Skrattande
  • Fjärilen
    GabriellaIvarsson skrev 2013-01-31 21:04:00 följande:
    ÄNTLIGEN är våra inbjudningar klara!

    Vi har köpt vinyler som vi satt på nya ettiketter och gjort nya fodral till. 
    Tog sin lilla tid, men oj så nöjda vi är! 
    Jätte fina. Har ni valt skivorna med omsorg eller är de bara köpta på någn secondhandbutik? Går de att spela?
Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut